×

وکیل خانواده فرهاد اگر صداوسیما پخش آثار را متوقف نکند اقدام قانونی می‌کنیم

وکیل خانواده فرهاد اگر صداوسیما پخش آثار را متوقف نکند اقدام قانونی می‌کنیم

وکیل خانواده فرهاد اگر صداوسیما پخش آثار را متوقف نکند اقدام قانونی می‌کنیم

وکیل-خانواده-فرهاد-اگر-صداوسیما-پخش-آثار-را-متوقف-نکند-اقدام-قانونی-می‌کنیم

وکیل مدافع خانواده «فرهاد» از صدور قرار کارشناسی در پرونده شکایت موکلانش از صدا و سیما خبر داد و تاکید کرد که چنانچه صدا و سیما دستور موقت دادگاه مبنی بر منع پخش آثار این خواننده را اجرا نکند، علیه این سازمان اقدام قانونی خواهد کرد.

محمدصالح نیکبخت در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تصریح کرد: دادگاه در مورد پرونده شکایت خانواده زنده‌یاد «فرهاد مهراد» قرار کارشناسی صادر کرده و هفته گذشته اینجانب دستمزد کارشناسی در مورد بررسی این امر را که مابه‌ازای پخش آثار «فرهاد» از کانال‌های مختلف صداوسیما چه میزان است، تودیع کردم و چون دستمزد کارشناسی تودیع شده است، معمولا با ارجاع امر به کارشناس و در صورت عدم استمهال او در مدت یک‌ماه مساله مشخص می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه آثاری از «فرهاد» طی سال‌های گذشته از صدا و سیما پخش شده است؟ اظهار کرد: تقریبا در این مدت همه آثار «فرهاد» به جز معدودی از آنها با صدای این خواننده یا آهنگ آن اثر در مناسبت‌های مختلف پخش شده است و ما این مساله را به دادگاه اعلام کرده‌ایم و قبلا هم موضوع از طریق اظهارنامه رسمی به امور حقوقی صدا و سیما اعلام شده است.

نیکبخت همچنین در مورد اینکه آیا صدا و سیما دستور موقت صادره از شعبه 80 دادگاه عمومی تهران مبنی بر منع پخش آثار فرهاد را اجرا کرده است یا خیر؟ گفت: متاسفانه صدا و سیما تا کنون در این مورد نه‌تنها اقدامی نکرده بلکه بر تعداد دفعات پخش این آثار افزوده است؛ چنانکه افراد مختلفی به من و خانواده فرهاد ساعات‌ و تاریخ پخش را هم اعلام کرده‌اند. به همین جهت تصمیم دارم امروز طی نامه‌ای به صدا و سیما اعلام کنم چنانچه این اقدامات متوقف و دستور دادگاه اجرا نشود ناگزیرم علیه این سازمان اقدام قانونی به عمل آورم.

وی در مورد اینکه پیش از این از سوی خانواده فرهاد و وکیل آنها اعلام شده است که حاضر به مذاکره با صداوسیما هستند، گفت: هم‌اکنون هم این گفته به قوت خود باقی است و ما آماده‌ایم با صدا و سیما مذاکره کنیم و این مساله را نه از طریق دادگاه، بلکه از طریق مصالحه حل و فصل کنیم.

به گزارش ایسنا، پیش از این در پی طرح دعوی از سوی خانواده «فرهاد مهراد» در مجتمع قضایی شهید صدر تهران به خواسته منع سازمان صدا وسیما از پخش آثار این خواننده، شعبه 80 دادگاه عمومی حقوقی این مجتمع دستور موقت مبنی بر منع پخش آثار «فرهاد» از کلیه شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را صادر کرده بود و برای ورود به ماهیت پرونده وقت رسیدگی در مهرماه تعیین شده بود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.