×

تاکید رییس پلیس پیشگیری بر لزوم توجه به مراقبت دائمی از امنیت

تاکید رییس پلیس پیشگیری بر لزوم توجه به مراقبت دائمی از امنیت

رییس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت باید مراقبت از امنیت همیشه مورد توجه قرار گیرد، تنها پلیس مراقب امنیت نیست بلکه سازمان ها و دستگاه های مختلف نیز در این زمینه وظایفی برعهده دارند

تاکید-رییس-پلیس-پیشگیری-بر-لزوم-توجه-به-مراقبت-دائمی-از-امنیت

رییس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: باید مراقبت از امنیت همیشه مورد توجه قرار گیرد، تنها پلیس ( مقالات مرتبط با پلیس - سوالات مرتبط با پلیس ) مراقب امنیت نیست بلکه سازمان ها و دستگاه های مختلف نیز در این زمینه وظایفی برعهده دارند .

 سردار تقی مهری در نشست تخصصی روسای پلیس راه آهن سراسر کشوربا اشاره به 11 هزار کیلومتر خطوط ریلی در کشور، گفت: در برنامه چشم انداز 20 ساله باید خطوط ریلی به 26 هزار کیلومتر توسعه پیدا کند لذا رشد ساختار پلیس متناسب با آن امری ضروری است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به استفاده 10 درصدی از امکانات ریلی، خاطرنشان کرد: 90 درصد جابجایی از طریق حمل و نقل زمینی صورت می پذیرد؛ امیدواریم توسعه خطوط ریلی به بهره برداری بیشتر مردم از این سیستم که ارزان ، مطمئن و امن تر از دیگر ناوگان های حمل و نقل است، منجر شود.

لزوم پیشگیری از وقوع جرم در ابعاد فرهنگی ، آموزشی و امنیتی 

اهتمام ناجا برای تحقق فرمایشات رهبری در امر مدیریت جهادی

سردار مهری به شعار امسال هفته ناجا با عنوان " تلاش جهادی، کارآمدی و اقتدار" اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی برای اجرا و نهادینه کردن مدیریت جهادی براساس فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال از سوی ایشان با عنوان " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" نسبت به سایر دستگاه های دیگر باید پیشقدم باشد؛ صد البته پلیس ( مقالات مرتبط با پلیس - سوالات مرتبط با پلیس ) با جدیت شبانه روزی برای تحقق این امر تلاش می کند.

وی با اشاره به توسعه شهرنشینی و پیشرفت های تکنولوژیکی در عصر حاضر، گفت: با توجه به چنین شرایطی، وظایف پلیس سخت تر می شود لذا بهره گیری از فناوری ها و تجهیزات نوین و نیز ارتقاء دانش نیروهای پلیس در امر مقابله با جرایم نقش بسزایی دارد که خوشبختانه پلیس راه آهن در استفاده از این فناوری ها، اقدامات موثری انجام داده است.

بازدارندگی و نقش آن در پیشگیری از جرم 

رئیس پلیس پیشگیری ناجا از عدالت به عنوان یکی از ارکان مهم در برقراری امنیت نام برد و افزود: اگر امنیت نباشد هیچ پروژه ای شکل نمی گیرد بنابراین این مقوله از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

انواع جرایم علیه امنیت

وی گفت:بیشترین وظیفه پلیس در حوزه امنیت عمومی است که نقش بسزایی در ایجاد آرامش فکری مردم برعهده دارد.

مهری با بیان اینکه در نیروهای مسلح، "پلیس" از جایگاه ویژه ای برخوردار است، به ارتباط مستقیم و آنلاین پلیس با مردم خصوصاً پلیس راه آهن که هر لحظه با مردم و اقشار مختلف جامعه سرو کار دارد، اشاره کرد و گفت: لباس مقدس پلیس را با هدف خدمت به مردم به تن می کنیم لذا باید این احساس در تک تک کارکنان وجود داشته باشد.

پیشگیری ازوقوع جرم و آسیب های اجتماعی 

مهری، رضایتمندی مردم را یکی از مباحث مهم در برقراری امنیت عنوان کرد و افزود: پلیس علاوه بر داشتن انضباط ظاهری و معنوی هنگام برخورد با مردم باید مطابق همان آدابی که در اسلام مطرح شده، با آنان رفتار کند بنابراین رفتار پلیس با شهروندان، همکاران و حتی زیردستان باید مودبانه و محترمانه باشد؛ همچنین در برخورد با متهمان و مجرمان ضمن حفظ اقتدار پلیسی، مودبانه اعمال قانون کند.

مهری بر بحث رضایتمندی مردم از پلیس ( مقالات مرتبط با پلیس - سوالات مرتبط با پلیس )  تاکید کرد و گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند "مردم باید هنگامی که به پلیس مراجعه می کنند، احساس نمایند گوشی شنوا، زبانی پاسخگو و دلی مهربان داشته باشند؛ ان شاء الله بتوانیم از فرمایشات ایشان به عنوان اصول کار در اجرا بهره ببریم زیرا سخنان معظم له نشات گرفته از مکتب اسلام است.

بررسی مقایسه ای انواع پیشگیری از جرم 

رئیس پلیس پیشگری ناجا با اشاره به کاهش 17 درصدی سرقت در حوزه راه آهن از زمان راه اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت، گفت: اکثر پرونده ها، مربوط به سرقت خرد است، امیدواریم با بهره گیری از تجهیزات و فناوری های نوین، دوربین های مداربسته، اشراف اطلاعاتی و... بتوانیم شاهد کاهش این جرم باشیم.

وی با اشاره به کاهش 23 درصدی سوانح ریلی، ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه را 2 میلیارد و 700 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: اطلاع رسانی، آموزش همگانی و ارتقاء سطح آگاهی مسافران ایستگاه های راه آهن بهترین نوع پیشگیری و مقابله با جرایم خصوصاً سرقت در این حوزه است.

راههای پیشگیری از جرم ، تعدد و تکرار آن در ابعاد فردی و اجتماعی 

تنها پلیس مراقب امنیت نیست

وی، از مقوله "امنیت" به عنوان یکی از رویکردهای مهم نام برد که شامل "خود امنیت و مراقبت از آن" است، گفت: باید مراقبت از امنیت همیشه مورد توجه قرار گیرد، تنها پلیس مراقب امنیت نیست بلکه سازمان ها و دستگاه های مختلف نیز در این زمینه وظایفی را برعهده دارند .

وی آموزش همگانی، اطلاع رسانی و بهره گیری از ظرفیت های صدا و سیما و رسانه ها را یکی از رویکردهای مهم پلیس در امر پیشگیری عنوان کرد و افزود: توجه مردم به هشدار و توصیه های پلیسی قطعاً به ناکام ماندن مجرمان در ارتکاب جرم منجر می شود.

نقش پلیس در پیشگیری از وقوع جرم 

مهری خطاب به فرماندهان پلیس راه آهن کشور گفت: باید از کلیه ظرفیت های موجود نظیر کلانتری، پاسگاه، دستگاه های برون سازمانی، تجهیزات و امکانات نوین و... در پیشگیری از جرایم بهره ببرید.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر اهمیت صیانت کارکنان، افزود: فرماندهان نقش کلیدی در مراقبت از کارکنان تحت امر خود دارند لذا توجه آنها به این امر می تواند در سلامت اداری سازمان و پیشگیری از جرایم نقش بسزایی داشته باشد.

به گزارش سایت پلیس ، مهری در ابتدای این نشست ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و نیز شهادت امام زین العابدین(ع)، اظهارداشت: حضرت زینب (س) و امام زین العابدین نقش بسزایی در زنده نگه داشتن واقعه عاشورا و اسلام واقعی تا به امروز و انتقال آن به آیندگان داشتند و با توجه به اینکه قریب به 14 قرن از این حادثه می گذرد، عزاداری سالار شهیدان در دنیا پرشور تر از سالهای قبل برگزار می شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.