×

افزایش 24 درصدی مصدومان ناشی از کار

افزایش 24 درصدی مصدومان ناشی از کار

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی از افزایش نیم درصدی مصدومان نزاع در 7 ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد

افزایش-24-درصدی-مصدومان-ناشی-از-کار

مدیرکل پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) خراسان‌جنوبی از افزایش نیم درصدی مصدومان نزاع در 7 ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

 دکتر حسن محمدزاده در گفت‌وگو با «حمایت» اظهار کرد: طی 7 ماهه گذشته 2 هزار و 134 نفر در خراسان‌جنوبی به علت نزاع به این اداره‌کل مراجعه کردند که از این تعداد 763 نفر زن و 1371 نفر مرد بوده‌اند.

  افزایش 10 درصدی مصدومان تصادف

وی با اشاره به افزایش 10 درصدی مجروحان تصادف ( مقالات مرتبط با تصادف - سوالات مرتبط با تصادف ) رانندگی در 7 ماهه سال 93 تصریح کرد: از 2 هزار و 109 مجروح تصادفی در 7 ماهه گذشته 743 نفر زن و یک هزار و 366 نفر مرد بوده‌اند. مدیرکل پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) خراسان‌جنوبی افزود: این آمار در مدت مشابه سال گذشته هزار و 912 نفر بوده است.محمدزاده همچنین تاکید کرد: تصادف‌های منجر به فوت در 7 ماهه گذشته 6 درصد کاهش یافته است، بر این اساس 110 مورد مجوز دفن در 7 ماهه گذشته امسال برای مرگ‌های ناشی از تصادف نیز صادر شده است که از این تعداد متوفی 60 نفر زن و 163 نفر مرد بوده‌اند. وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 182 مورد جواز دفن بوده است، کاهش  6  درصدی را نشان می‌دهد.

  فوت 8 نفر به دلیل حوادث ناشی از کار

این مقام مسئول در ادامه سخنانش از افزایش 24 درصدی مصدومان ناشی از حوادث کار در 7 ماهه سال جاری خبر داد و در این باره توضیح داد: طی 7 ماهه سال جاری 142 نفر در استان خراسان‌جنوبی به علت حوادث ناشی از کار به این اداره‌کل مراجعه کردند که از این تعداد 4 نفر زن و 138 نفر مرد بوده‌اند.محمدزاده تعداد مصدومان ناشی از حوادث کار را در مدت مشابه سال گذشته 114 نفر اعلام کرد.وی همچنین از فوت 8 نفر در خراسان‌جنوبی به دلیل حوادث ناشی از کار در 7ماه سپری شده خبر داد و افزود: در مدت مشابه سال گذشته نیز 6 نفر به دلیل حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند. مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی در ادامه اضافه کرد: تعداد فوتی‌های امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته، این در حالی است که همه فوت‌شدگان ناشی از حوادث کار را مردان تشکیل می‌دهند.  وی گفت: طی 11 ماه سال گذشته 2 هزار و 959 نفر به دلیل صدمه‌های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان خراسان‌‌جنوبی مراجعه کردند.محمدزاده تصریح کرد: از مجموع مراجعان نزاع طی 11 ماهه سال گذشته هزار و 900 نفر مرد و هزار و 59 نفر زن بودند.وی بیشترین میزان مراجعه‌ به پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) استان را پرونده‌های نزاع عنوان کرد و افزود: این تعداد نسبت به آمار مشابه سال 92 حدود 14 درصد افزایش را نشان می‌دهد. این مقام مسئول اظهار کرد: همچنین تعداد مصدومان تصادفات امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد افزایش یافته است. 

کارگران ساختمانی رکورددار حوادث ناشی از کار - مراحل بررسی حوادث ناشی از کار 

 صدور 24 مجوز سقط در مانی در 5 ماهه امسال

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی در ادامه سخنانش از صدور 24 مورد مجوز سقط درمانی از 28 درخواست وارده شده به مراکز این اداره‌کل در 5 ماهه نخست امسال خبر داد.محمدزاده گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 20 مورد مجوز سقط درمانی صادر شده، افزایش داشته است. وی افزود: تعداد مراجعان سقط درمانی در 5 ماه نخست امسال به پزشکی قانونی استان 28 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.