×

هشدار نسبت به یک کلاهبرداری جدید-پیگیری اسیدپاشی اصفهان در اولویت پلیس

هشدار نسبت به یک کلاهبرداری جدید-پیگیری اسیدپاشی اصفهان در اولویت پلیس

رییس پلیس آگاهی نیروی انتظامی از شیوه جدید کلاهبرداری که براساس آن کلاهبرداران با مراجعه به صاحبان صنوف لوکس و گرانبها از آنها کلاهبرداری می‌کنند پرده برداشت

هشدار-نسبت-به-یک-کلاهبرداری-جدید-پیگیری-اسیدپاشی-اصفهان-در-اولویت-پلیس

رییس پلیس آگاهی نیروی انتظامی از شیوه جدید کلاهبرداری که براساس آن کلاهبرداران با مراجعه به صاحبان صنوف لوکس و گرانبها از آنها کلاهبرداری می‌کنند پرده برداشت.

سردار محمدرضا مقیمی در حاشیه گردهمایی روسای پلیس‌های آگاهی ناجا که عصر دیروز  در مقر ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد، با اشاره به این نوع کلاهبرداری در جمع خبرنگاران گفت: چندی پیش گزارش‌هایی دریافت کردیم که براساس آن چند کلاهبردار با مراجعه به مغازه‌داران فروشنده لوازم گرانبها نظیر فرش، طلا و... از آنان کلاهبرداری کرده بودند.

وی در توضیح بیشتر این پرونده اظهار کرد: این افراد با مراجعه به این مغازه‌ها اعلام می‌کردند که قصد خرید کالایی را دارند اما پس از خرید کالا با سرگرم کردن فروشنده به اموری نظیر فاکتورنویسی و سوال کردن پیاپی از وی، رقم خرید را متفاوت از آنچه که باید پرداخت شود وارد دستگاه کارت‌خوان کرده و به سرعت از محل دور می‌شدند.

مقیمی با بیان اینکه کلاهبرداران در این شیوه از کارت‌های هدیه استفاده کرده و گمان می‌کردند از این طریق قابل شناسایی و قابل ردیابی نخواهند بود، گفت: به عنوان مثال با مراجعه به مغازه‌ای به اندازه یک میلیون تومان خرید می‌کردند اما رقم 10 هزار تومان را وارد دستگاه کارتخوان می‌کردند و پس از آن با مشغول کردن فروشنده به فاکتورنویسی یا صحبت با وی فاکتور جعلی را با رقم واقعی به جای آن قرار می‌دادند و پس از آن به سرعت از محل دور می‌شدند.

بررسی جرم کلاهبرداری و مجازات قانونی کلاهبرداران - معیارهای تشخیص جرم کلاهبرداری - جرم کلاهبرداری در آینه قانون 

رییس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه مالباختگان ساعاتی بعد متوجه این اقدام می‌شدند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده، ماموران آگاهی سه نفر شامل 2 زن و یک مرد را که تاکنون به هفت مورد سرقت این شیوه اعتراف کرده‌اند، دستگیر و تحت بازجویی قرار دادند.

وی با بیان اینکه رقم این کلاهبرداریها و تحقیقات بیشتر در این خصوص همچنان ادامه دارد، هشدارهایی را به فروشندگان و مغازه‌داران ارائه کرد و گفت: ما فکر می‌کنیم که این افراد در شروع کار خود بودند و مورد بیشتری در پرونده‌شان نباشد با این وجود لازم است تمامی فروشندگانی که مغازه‌شان به دستگاه کارتخوان مجهز است، رقم خرید را خودشان وارد کرده و سپس از مشتری بخواهند که تنها رمز کارتشان را شخصا وارد دستگاه کنند.

پرونده اسیدپاشی‌های اصفهان در اولویت کار ماست

مقیمی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره سرانجام پرونده اسیدپاشی در اصفهان و دستگیری متهم اصلی این پرونده خاطرنشان کرد: اسیدپاشی و رسیدگی به این موضوع در اولویت کار ماست و کارشناسان ما پیگیر این موضوع هستند.

وی همچنین در ادامه به ارائه آمارهایی به وضعیت سرقت در کشور پرداخت و با بیان اینکه پلیس آگاهی موفق شده در 6 ماهه نخست امسال وقوعات را کنترل کند، گفت: تمرکزمان در نیمه دوم سال را در بحث افزایش کشفیات قرار داده‌ایم و امروز نیز در این همایش از روسای پلیس‌های آگاهی 14 استان هدف دعوت کردیم تا تجربیات خود در این خصوص را انتقال دهند که توفیقات خوبی نیز در این زمینه حاصل شده است.

نگاهی نو به ماهیت جرم و مجازات اسیدپاشی - عوامل اسیدپاشی در جامعه چیست ؟ - مجازات جرم اسیدپاشی در قوانین موضوعه  - اسدپاشی لزوم اقدام قانونگزار - اسیدپاشی جرمی سنگین تر از قتل عمد ، ضرورت تصویب مجازات های بازدارنده - اسدپاشی در حقوق کیفری ایران

مقیمی افزود: به عنوان مثال استان لرستان که از استان‌های سرقت بالا بود، در طول راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت قرار شده است تا به نحو چشمگیری آمار سرقت را کاهش دهد و خود را از میان 14 استان دارای بیشترین سرقت خارج کند.

وی با بیان اینکه در پنج، شش استان دیگر نیز کاهش وقوع سرقت را داشتیم، گفت: در دو سه سال گذشته به ویژه در سال 92 نسبت به 91 شاهد افزایش 30 درصدی وقوع سرقت بودیم که با تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت این روند کنترل شد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.