×

نمایندگان مجلس از وکلای دادگستری به عنوان مشاور استفاده کنند

نمایندگان مجلس از وکلای دادگستری به عنوان مشاور استفاده کنند

رییس کانون وکلای استان البرز گفت برای این که بتوان از بخشی از توانمندی‌های وکلای کانون‌ها استفاده کرد باید شرایطی فراهم کرد تا نمایندگان مجلس از وکلای دادگستری به عنوان مشاورین خود استفاده کنند

نمایندگان-مجلس-از-وکلای-دادگستری-به-عنوان-مشاور-استفاده-کنند

رییس کانون وکلای استان البرز گفت: برای این که بتوان از بخشی از توانمندی‌های وکلای کانون‌ها استفاده کرد باید شرایطی فراهم کرد تا نمایندگان مجلس از وکلای دادگستری به عنوان مشاورین خود استفاده کنند.

داودی، اظهار کرد: لایحه جامع وکالت از زمانی که در دستور کار قرار گرفت از ابعاد مختلفی مورد بررسی قرار گرفته، ولی متاسفانه نقش اجرای این لایحه در توسعه ملی آن طور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

وی افزود: این لایحه یکی از کاربردی‌ترین لوایح چنده دهه اخیر است؛ بنابراین نمایندگان مجلس باید در بحث قانونگذاری به تاثیری که این لایحه بر توسعه ملی دارد، توجه داشته باشند.

داودی بر استراتژیک و خاص بودن موقعیت کرج به نسبت سایر کلانشهرهای کشور اشاره کرد و افزود: کرج به واسطه اقوام مختلفی که در خود جای داده به نوعی شهری چند فرهنگ تلقی می‌شود که همین امر باعث شده ابعاد و اهداف توسعه در این شهر نامتوازن محقق شود.

عاقبت لایحه جامع وکالت به کجا می رسد ؟ - لایه های نهان و آشکار لایحه جامع وکالت  - بررسی لایحه جامع وکالت - متن لایحه جامع وکالت و مشاوره حقوقی مصوب دولت 

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که توجه همه مدیران به بحث توسعه متمرکز است، مدیران شهری کرج برای رسیدن به چشم اندازهای توسعه با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

رییس کانون وکلای استان البرز تصریح کرد: در بحث توسعه وقتی می‌توان موفق بود که هیچ یک از سرمایه‌های ملی معطل نماند؛ چراکه در غیر این صورت موضوع توسعه نامتوازان پیش می‌آید. به عنوان مثال در حال حاضر بسیاری از ظرفیت‌های کانون‌های وکلای کشور بلااستفاده باقی مانده است که باید برای حل این مشکل فکری اساسی کرد.

داودی در ادامه به تاثیر وجود کانون وکلا در مراکز استان‌ها اشاره کرد و گفت: وجود کانون وکلا در یک شهر می‌تواند باعث توسعه نهادهای مدنی آن شهر و در بعد کلان کشور شود.

وی از آموزش و تربیت نخبگان به عنوان یکی دیگر از کارکردهای دیگر کانون نام برد و افزود: کانون وکلا با پرورش استعدادهای حقوقی می‌تواند زمینه قانونمندتر شدن جامعه را فراهم کند.

وی گفت: هرچند کانون‌های وکلا تاکنون بدون بودجه عمومی اداره شده‌اند، ولی خوشبختانه برآیند خوبی داشته‌اند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.