×

اجرای طرح همکاری سازمان نظام مهندسی با سازمان ثبت

اجرای طرح همکاری سازمان نظام مهندسی با سازمان ثبت

اجرای طرح همکاری سازمان نظام مهندسی با سازمان ثبت

اجرای-طرح-همکاری-سازمان-نظام-مهندسی-با-سازمان-ثبت وکیل 

معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: طرح همکاری سازمان نظام مهندسی با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خراسان، محمد حسن بکائیان در اولین گردهمایی سراسری تهیه نقشه‌های تفکیک آپارتمان‌ها، تصریح کرد: با اجرایی شدن طرح همکاری نظام مهندسی و ثبت اسناد و املاک تمام دغدغه‌های ما از میان رفته است. تفاهم‌نامه‌ای که بین این دو سازمان بسته شده توانسته است حجم بسیاری از کارها را کم کند.

وی با اشاره به گذشته‌ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: پس از اینکه نیاز به مدرنیزه شدن جریان ثبت اسناد کشور را احساس کردیم اقداماتی را صورت دادیم که ایجاد بانک‌ جامع اطلاعاتی از مهم‌ترین این فعالیت‌ها بود.

معاون سازمان ثبت اظهار کرد: هم اکنون 30 درصد از دفاتر ثبت و اسناد کشور به این سامانه مجهزند و هر لحظه می‌توان با ثبت سند جدید این بانک اطلاعاتی را به‌روز کرد.

بکائیان در ادامه اعلام کرد که از سال 89 تاکنون 2.5 میلیون سند مالکیت کاداستر صادر شده است که شامل نقشه کاداستر، مختصات جغرافیایی ملک و کلیه اطلاعات اشخاص است.

وی با بیان اینکه همکاری نظام مهندسی و ثبت اسناد دقت و سرعت امور را نسبت به گذشته بالا برده است، خاطرنشان کرد: خواهش ما این است که کلیه امور با دقت هر چه تمام‌تر انجام شود تا دیگر مانند گذشته شاهد مشکلاتی نباشیم که سال‌ها افراد و سازمان‌های حقوقی را درگیر کرده بود.

معاون سازمان ثبت ادامه داد: پس از اجرای این طرح سازمان ثبت اسناد دیگر نقشی در بسیاری از فعالیت‌های مربوط به اسناد نخواهد داشت و امیدواریم کسی هم در این زمینه شکایتی نداشته باشد.

بکائیان از طرحی خبر داد که طی آن و در مدت پنج سال تمامی اسناد مالکیت قدیم بر مبنای نقشه‌های کاداستر تبدیل به اسناد جدید می‌شوند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.