×

به جوانان مشاوره حقوقی رایگان می دهیم

به جوانان مشاوره حقوقی رایگان می دهیم

رییس کانون سردفتران و دفتریاران با تاکید بر اینکه حضور سردفتران جوان باعث تزریق دانش‌های روز به دفاتر اسناد رسمی شده است، گفت کانون سردفتران چه در بخش حقوقی خود و چه از طریق سایت به سوالات حقوقی همه پاسخ می‌دهد و هر جوانی به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کند می‌تواند از سردفتر مشاوره رایگان بگیرد

به-جوانان-مشاوره-حقوقی-رایگان-می-دهیم وکیل 

رییس کانون سردفتران و دفتریاران با تاکید بر اینکه حضور سردفتران جوان باعث تزریق دانش‌های روز به دفاتر اسناد رسمی شده است، گفت: کانون سردفتران چه در بخش حقوقی خود و چه از طریق سایت به سوالات حقوقی همه پاسخ می‌دهد و هر جوانی به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کند می‌تواند از سردفتر مشاوره رایگان بگیرد.

محمدرضا دشتی اردکانی ، در باره تاثیر حضور جوانان به عنوان سردفتران اسناد رسمی اظهار کرد: جوانان وقتی می بینند سر دفتر هم سن و سال خودشان است ، راحت تر مشکلاتشان را مطرح می کنند. طبیعی است که سر دفتر جوان راحت تر می تواند مشکلات هم سالان خود را درک کرده و بر اساس قانون به آن ها کمک کند.

وی ادامه داد: گاهی این ارتباط تا جایی پیش می رود که دیگر ارتباط از شکل رسمی خارج شده و سردفتر نقش یک دوست امین را برای جوانان ایفا می‌کند. به عنوان مثال وقتی یک زن جوان می خواهد به هر دلیلی مهریه خود را به همسرش ببخشد، در مراجعه به دفتر اسناد رسمی ( مقالات مرتبط با دفتر اسناد رسمی - سوالات مرتبط با دفتر اسناد رسمی ) اگر ببینند سر دفتر یک خانم جوان است، نگرانی اش از بین می رود و راحت تر می توانند کارش را انجام دهند. وقتی حاکمیت به جوانان تا این حد اعتماد کرده که صدور اسناد رسمی را به آن ها بسپارد، طبیعی است هم سالان آن ها هم به راحتی بتوانند چنین اعتمادی را به یک سر دفتر داشته باشند.

دشتی اردکانی درباره تغییر شکل و شمایل دفاتر اسناد رسمی با توجه به حضور جوانان در راس دفاتر، گفت: طبیعی است که حضور سر دفتران جوان باعث تزریق دانش‌های روز به دفاتر اسناد رسمی شده است. به ویژه در حوزه انفورماتیک. در واقع سردفتران جوان پا در این عرصه گذاشتند و قدیمی ها را هم هدایت کردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد وبلاگ‌های فعال در حوزه اسناد رسمی به عدد 400 رسیده است و بیشتر جوانان سردفتر از راه فضاهای مجازی به تبادل اطلاعات و آموزش می پردازند. جای خوشحالی دارد که حضور جوانان به عنوان نیروهای پرانرژی ترکیبی با ارزش را در کنار سر دفتران با تجربه ایجاد کرده است.

رییس کانون سردفتران درباره میزان آشنایی جوانان با مسائل حقوقی، گفت: بیشترین آسیبی که مردم در طول زندگی می‌بینند به خاطر عدم اطلاع از قوانین است. همه جوانان که در رشته حقوق تحصیل نمی کنند. تعداد معدودی از جوانان کشور به دانشگاه‌ها یا حوزه‌های علمیه راه پیدا می کنند. معدود افرادی داریم که به مبانی و مسائل حقوقی تسلط دارند. انتظار من این است که صداوسیما، وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و آموزش عالی دست کم در رابطه با تنظیم سند رسمی آموزش هایی ارایه کنند. این آموزش ها می تواند در آینده اقتصادی جوانان تاثیر زیادی داشته باشد. جوانانی که می خواهند زندگی تشکیل دهند، کار اقتصادی راه بیندازد و خانه و ماشین بخرند اگر بدانند که مزیت های سند رسمی چیست و چقدر در اقتصاد خانواده تاثیر دارد، بی شک با تصمیم درست آینده خود را تضمین می کنند.

وی ادامه داد: قطعا صداوسیما و آموزش و پرورش و جاهایی که می توانند به نسل جوان اطلاع رسانی کنند در این زمینه پیشگام هستند. آموزش در این حوزه خیلی مهم است به طوری که خبرنگار این حوزه باز به مشکل تنظیم سند بر می خورند. جوانان اگر بدانند که چطور می توانند به این مشکلات برنخورند قطعا راهی را می روند که برایشان تبعات اجتماعی نداشته باشد.

دشتی اردکانی گفت: مشکل تنها این نیست که اگر فقط سند عادی را تنظیم کردند مالشان را از دست بدهند، به کار و زندگی شان هم آسیب می رسد، بلکه گاه نتیجه این دردسرها به مشکلات روحی می رسد، البته همه اینها با یک آموزش پیشگیری می‌شود. موضوع آموزش سند رسمی مانند آموزش حوزه سلامت است که با آموزش در این حوزه از بروز بسیاری از بیماری‌ها گرفته می شود. در واقع هر چه برای آموزش هزینه کنیم ضرر نکرده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که کانون سردفتران در زمینه آموزش حقوقی به جوانان چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ گفت: بودجه اداره کانون از خود دفاتر اسناد رسمی ( مقالات مرتبط با دفتر اسناد رسمی - سوالات مرتبط با دفتر اسناد رسمی ) گرفته می شود و با توجه به این موضوع محدودیت مالی داریم. اگر محدودیت منابع مالی نداشتیم قطعا یکی از وظایفی که در ماده 66 قانون دفاتر اسناد رسمی آمده آموزش مردم نسبت به مزایای سند رسمی است. اما حالا هم تا جای که از دستمان برمی آید در حوزه آموزش گام بر می داریم. در این زمینه تا به حال یک فیلم ساختیم که در تلویزیون پخش شده است. یک سریال 13یا 14 قسمتی هم ساخته ایم که آن هم همین روزهای روی آنتن خواهد رفت. همچنین بروشورهایی را در نمایشگاه های مختلف و مطبوعات عرضه کردیم و در مطبوعات و رسانه‌ها هم فعالیت های زیادی برای فرهنگ سازی داشتیم و داریم اما کافی نیست.

دشتی اردکانی ادامه داد: آموزش باید آموزش همگانی و سراسری باشد و ما به تنهایی نمی توانیم این کار را انجام دهیم. اقتصاد مهمترین بحث در زندگی افراد است. اقتصاد یکی از بحث‌های اصلی خانواده‌هاست و بیشترین کار اقتصادی هم در تثبیت تنظیم سند رسمی است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر جوانان برای مشورت به سردفتران مراجعه کنند، سردفتران پاسخگو هستند یا خیر گفت: کانون سردفتران چه در بخش حقوقی و چه از طریق سایت به سوالات حقوقی همه پاسخ می دهد. همچنین همین جا اعلام می کنم هر جوانی به دفاتر اسناد رسمی ( مقالات مرتبط با دفتر اسناد رسمی - سوالات مرتبط با دفتر اسناد رسمی ) مراجعه کند می‌تواند از سردفتر مشاوره رایگان بگیرد و ما در خدمت همه جوانان هستیم.

دشتی‌اردکانی درباره نحوه تصدی سردفتری اسناد رسمی نیز گفت: در قانون مشخص شده چه کسانی می توانند سردفتر شوند. کسانی که لیسانس حقوق یا لیسانس فقه و مبانی حقوق داشته باشند و دفتریاران دیپلمه بعد از 7 سال می توانند در آزمون شرکت کنند. دانشکده‌های حقوقمان در حال تخصصی شدن هستند، همچنین مرکز علمی کاربردی تخصصی ثبت وجود دارد و با آموزشی که به جوانان خواهیم داد ان‌شاءالله بتوانند با حرفه سردفتری کار تخصصی انجام دهند و یار و کمک مردم در مسائل اقتصادی‌شان باشند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.