×

وقوع یک سوم سرقت ها و 10 درصد قتل ها در تهران

وقوع یک سوم سرقت ها و 10 درصد قتل ها در تهران

یک سوم سرقت ها در تهران رخ می‌دهد، به عبارتی از میان آمار جرائم رخ داده در کشور 25 درصد در پایتخت و در یک مقیاس بزرگتر 30 درصد در استان تهران به وقوع می‌پیوندد

وقوع-یک-سوم-سرقت-ها-و-10-درصد-قتل-ها-در-تهران وکیل 

یک سوم سرقت ها ( مقالات مرتبط با سرقت - سوالات مرتبط با سرقت )  در تهران رخ می‌دهد، به عبارتی از میان آمار جرائم رخ داده در کشور 25 درصد در پایتخت و در یک مقیاس بزرگتر 30 درصد در استان تهران به وقوع می‌پیوندد. آمار و ارقامی که ‌فرمانده نیروی انتظامی کشور به آن اشاره می کند. علاوه بر این  به گفته اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده ناجا، از مجموع قتل های ( مقالات مرتبط با قتل - سوالات مرتبط با قتل ) به وقوع پیوسته نیز 10 درصد موارد در تهران اتفاق افتاده است.

این در حالی است که شاخص‌های جرم که در حال حاضر رو به پایین بوده یکی از عوامل تامین امنیت اجتماعی به شمار می‌رود. نیروی انتظامی به عنوان مهمترین رکن حفظ امنیت و ارتقاء شاخصه های زندگی سالم، تدابیر ویژه ای را در دستور کار داشته و دارد. مواردی  که وی از آنها به عنوان اقدامات پلیس در ارتقای امنیت جامعه یاد می‌کند. برنامه‌هایی که پیامد آن کاهش جرم و به تبع برقراری آرامش بیشتر در جامعه بوده است. به عنوان مثال همانطور که وی توضیح می‌دهد در هشت ماه گذشته از سال، جرایم 40 درصد، مبارزه با سرقت ( مقالات مرتبط با سرقت - سوالات مرتبط با سرقت ) 9 درصد، کاهش و کشف جرایم 11 درصد بهبود نسبت به سال گذشته داشته است.

اشتباه در قتل - قتل عمد - ارتکاب قتل به اعتقاد قصاص یا مهدورالدم بودن

با مروری بر اخبار متوجه می‌شویم که حدود سه ماه قبل نیز فرمانده نیروی انتظامی کشور از کاهش هفت درصدی وقوع قتل ( مقالات مرتبط با قتل - سوالات مرتبط با قتل ) در کشور طی چهار ماهه نخست  امسال خبر داده بود و اینکه تنها دغدغه پلیس را سرقت های خرد و اعتیاد است. البته سردار احمدی مقدم خبر خوشی نیز برای مردم داشت؛ اینکه با راه اندازی قرارگاههای مبارزه با سرقت، شاهد کاهش آمار وقوع این جرم در کشور هستیم . دیگر اینکه سالانه پنج هزار فقره جرم در کشور اتفاق می‌افتد که بخشی از جرایم به دلیل اقدام تروریستی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران است.  به عبارتی در طول 365 روز پنج هزار جرم که شامل جرایم جنایی مانند سرقت مسلحانه، قتل و تجاوز به عنف رخ می‌دهد و به طور تقریبی روزانه 19 جرم جنایی در کشور به وقوع می‌پیوندد که این رقم کمتر از آمار جرایم جنایی سایر کشورها است . آن هم در شرایطی که در کل دنیا و نیز در کشورهای پیشرفته جرایم جنایی در حال افزایش است. روندی که به عقیده فرمانده ناجا به دلیل تعامل خوب دستگاه‌های قضایی، شورای تامین، شورای اداری و  استانداری با نیروی انتظامی ایجاد شده است زیرا که ارتباط خوب بین دستگاهی سبب هم‌افزایی و ایفای نقش بهتر پلیس در جامعه می‌شود. در این میان فرمانده نیروی انتظامی اشاره‌ای هم به تاثیرگذاری عوامل اقتصادی در سرقت کرده و از هدفمندی یارانه‌ها و کاهش سرقت سخن گفته است و اینکه اما دوباره با افزایش ارز شاهد افزایش سرقت ( مقالات مرتبط با سرقت - سوالات مرتبط با سرقت ) بوده ایم.روز گذشته نیز وی که در صبحگاه مشترک پلیس گیلان سخن می گفت به کاهش 7 درصدی تلفات جانی با وجود افزایش سفر در کشور اشاره کرد و  اینکه توقع مردم این است، اگر جرمی اتفاق افتاد نیروی انتظامی باید مجرم را دستگیر کند که این توقع بحقی بوده ولی نیروی انتظامی به تنهایی نمی تواند تمامی شاخص های وقوع جرایم را کاهش دهد.سرداراحمدی‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ترویج مواد مخدر توسط دشمنان در کشور، بیان کرده است که بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد مخدر در همسایگی ایران است.  علاوه بر این ترویج فساد اخلاقی در جامعه را از دیگر ترفندهای دشمنان بوده، البته جمهوری اسلامی ایران با تفکر بسیجی در مقابل دشمنان ایستاده و در حال دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی است.  وی  همچنین معتقد است تشکیل بسیج با ابتکار امام (ره) دستاوردهای بزرگی را در دوران دفاع مقدس به همراه داشته و بسیج پس از جنگ در عرصه‌های مختلف خدمات بسیاری به جامعه ارائه کرده است. بر همین اساس می توان گفت بسیج سبب عزت، اقتدار و سربلندی ملت ایران شده و شاکله نیروهای مسلح در دفاع همه جانبه از انقلاب است.

آیا می دانید سرقت چیست و مسائل قضایی مربوط به آن به چه نحو است ؟ - آیا می دانید سرقت تعزیری چیست ؟

رئیس پلیس کشور با بیان اینکه بسیج مهمترین دستاورد حضرت امام(ره) در استقلال کشور بوده است، بیان کرده است، اقتداری که جمهوری اسلامی در عرصه های سیاسی ، اقتصادی و امنیتی دارد برگرفته از مکتب اسلام است. البته این اقتدار از جنس اراده مردم و رهبری بوده و در سایه خداوند این اقتدار بدست آمده است، براین اساس جمهوری اسلامی نه تنها امنیت خود را حفظ کرده بلکه امنیت را به کشورهای پیرامون خود سوق داده تا کشورهای دیگر به آن تکیه کنند. در این میان اما نقش رسانه‌ها موضوع دیگری است که سردار احمدی مقدم که مسئولیت فرماندهی نیروری انتظامی را بر عهده دارد به آن اشاره کرده است. به گفته وی رسانه‌ها در انعکاس اخبار دقت داشته باشند؛ مردم باید از طریق افزایش کارایی عمومی به عملکرد ما آگاه شوند نه از طریق تبلیغات رسانه‌ای به این نتیجه دست یابند.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.