×

تمدید معافیت اقشار آسیب پذیر از پرداخت حق التحریر سند رسمی

تمدید معافیت اقشار آسیب پذیر از پرداخت حق التحریر سند رسمی

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضائیه از تمدید معافیت اقشار آسیب‌پذیر از پرداخت حق‌التحریر سند رسمی خبر داد و گفت طی 2 سال گذشته بالغ بر 8 میلیارد تومان سند رسمی برای اقشار آسیب‌پذیر کشور تنظیم کرده‌ایم

تمدید-معافیت-اقشار-آسیب-پذیر-از-پرداخت-حق-التحریر-سند-رسمی وکیل 

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضائیه از تمدید معافیت اقشار آسیب‌پذیر از پرداخت حق‌التحریر سند رسمی ( مقالات مرتبط با سند رسمی - سوالات مرتبط با سند رسمی ) خبر داد و گفت: طی 2 سال گذشته بالغ بر 8 میلیارد تومان سند رسمی برای اقشار آسیب‌پذیر کشور تنظیم کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضائیه، این کانون در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر کشور و رسیدگی به خانواده‌های آسیب‌پذیر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، تفاهم‌نامه‌ای را با کمیته امداد امام خمینی (ره) به امضا رساند که براساس آن مددجویان این کمیته از پرداخت حق‌التحریر اسناد رسمی معاف شدند.

محمدرضا دشتی اردکانی در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه ضمن تبریک به مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، سیاست قوه قضائیه را حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه دانست و افزود: معاونت حقوقی و امور مجلس کمیته امداد یکی از فعال‌ترین معاونت‌هایی است که در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر این کشور گام بر می‌دارد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضائیه با تأکید بر اینکه سند رسمی ( مقالات مرتبط با سند رسمی - سوالات مرتبط با سند رسمی ) جایگاه وی‍ژه‌ای در کشورهای مختلف دنیا به خصوص کشور ما دارد، گفت: با گذشت 2 سال از امضای این تفاهم‌نامه بالغ بر 8 میلیارد تومان سند رسمی برای اقشار آسیب‌پذیر کشور تنظیم کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه اکثر پرونده‌های حقوقی در قوه قضائیه، پرونده‌های املاک است، افزود: به دلیل نا آگاهی مردم از ثبت و ضبط اموال و املاک خود به صورت رسمی و گرایش به سمت اسناد عادی، عده‌ای وارد پروسه دادگاه‌ها می‌شوند.

ارزش محتویات و مندرجات سند رسمی - تنظیم سند رسمی - چگونگی الزام به تنظیم سند رسمی 

منصور قمشه، معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز با بیان اینکه در راستای معاضدت حقوقی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی، با همکاری کانون سردفتران و دفتریاران تسهیلات وی‍ژه‌ای فراهم شده است، گفت: 2 سال پیش، تفاهم نامه‌ای بین کانون سردفتران و دفتریاران و کمیته امداد امام خمینی (ره) به امضا رسید که مورد استقبال دفاتر کانون قرار گرفت.

وی افزود: هرچند در ابتدا از جانب دستگاه‌های ذیربط و حوزه‌های مرتبط استقبال چندانی نشد اما با هدایت و درایتی که کانون سردفتران و دفتریاران در استان‌های مختلف داشتند استقبال صورت گرفت، به گونه‌ای که این تفاهم‌نامه موجب ایجاد تفاهم‌نامه‌هایی دیگر بین طرفین شد.

وی با بیان اینکه مدت زمان اجرای این تفاهم‌نامه به پایان رسیده بود گفت: طی مذاکراتی که با رئیس کانون سردفتران و دفتریاران صورت گرفت، مدت زمان این تفاهم‌نامه یک سال دیگر تمدید شد تا بتوانیم با استفاده از این ظرفیت‌ها و تسهیلات، مشکلات قضایی و حقوقی این خانواده‌ها را مرتفع کنیم.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز با اشاره به اینکه سریال «برابر اصل»، در زمینه آگاه سازی به صورت غیرمستقیم به افکار عمومی نقش مثبتی داشته است، گفت: حوزه قضایی در زمینه سرمایه گذاری در جهت حفظ اتحاد ملی، انسجام و همبستگی مردمی نقش پررنگی دارد زیرا بازدارنده اختلاف است.

حسین انواری در ادامه افزود: دفاتر اسناد رسمی ( مقالات مرتبط با دفاتر اسناد رسمی - سوالات مرتبط با دفاتر اسناد رسمی )  حقوق بگیر دولت نیستند و از جایی که مراوداتشان با ارباب رجوع زیاد است، از سلامت کامل برخوردار هستند و با توجه به اعتماد و اتکا به نفس و انضباط مراقب هستند تا لطمه‌ای وارد نشود.

محمد عظیمیان، عضو هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران نیز افزود: این تفاهم‌نامه ضمن اینکه موجب معافیت مالی و تنظیم سند بدون اخذ حق‌التحریر می‌شود این ظرفیت را دارد که دفاتر اسناد رسمی می‌توانند مشاوران بسیار خوبی برای مددجویان باشند.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.