×

افزایش ایمنی و انضباط از دستاوردهای نصب GPS آنلاین در حمل و نقل عمومی است

افزایش ایمنی و انضباط از دستاوردهای نصب GPS آنلاین در حمل و نقل عمومی است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت افزایش ایمنی و انضباط، کاهش زمان سفر، کنترل مصرف سوخت و بسیاری اقدامات در حوزه ایمنی و امنیتی، از دستاوردهای سامانه جدید و نصب GPS آنلاین در سیستم حمل‌ونقل عمومی، بار و مسافر است

افزایش-ایمنی-و-انضباط-از-دستاوردهای-نصب-GPS-آنلاین-در-حمل-و-نقل-عمومی-است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: افزایش ایمنی و انضباط، کاهش زمان سفر، کنترل مصرف سوخت و بسیاری اقدامات در حوزه ایمنی و امنیتی، از دستاوردهای سامانه جدید و نصب GPS آنلاین در سیستم حمل‌ونقل عمومی، بار و مسافر است.

آئین نامه اجرایی قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت - آئین نامه مدیریت حمل و نقل بار و مسافر در شهر و حومه - آئین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی 

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار اسکندر مؤمنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در مراسم تبادل تفاهم‌نامه مابین پلیس راهور ناجا و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، اظهار داشت: تجربه انعقاد تفاهم‌نامه قبلی نقطه عطفی خواهد بود که ثمرات خود را نشان خواهد داد و نتایج این تفاهم‌نامه جدید را نیز در آینده‌ای نه چندان دور خواهیم دید.

سردار مؤمنی تصریح کرد: در کشور ما بیش از 90 درصد حمل‌ونقل بار و مسافر به صورت زمینی محور است و کمتر از 10 درصد هوایی، ریلی و دریایی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ادامه داد: کشور ما پهناور است و مساحت آن حدود 30 کشور اروپایی است و مردم به آسانی از جنوب به شمال و از شرق به غرب مسافرت می‌کنند.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی تصریح کرد: با توجه به وسعت کشور، پهناور بودن، افزایش تقاضای سفر و همچنین افزایش روزافزون تعداد خودرو نیاز به تمهیدات جدیدی در زمینه ایمنی و انضباط و کاهش سوانح و حوادث احساس می‌شد.

سردار مؤمنی افزود: در سال 80، 4 میلیون خودرو و در سال 84، 6 میلیون و اندی خودرو در کشور تردد می‌کرد اما این آمار امروز به نزدیک 13 میلیون خودرو رسیده است که همین امر ایجاب می‌کرد تا برای ایجاد ایمنی، انضباط و تسهیل در رفت و آمد، تمهیدات خاص نیز اندیشیده شود چرا که دیگر به صورت دستی و سنتی نمی‌توان کنترل را به صورت کامل انجام داد.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی به انواع کنترل در حیطه راهور اشاره و تصریح کرد: دو نوع کنترل داریم؛ کنترل اول به صورت بیرونی است که در تفاهم‌نامه قبلی منعقد شده و آن نصب دوربین‌های هوشمند در سطح جاده‌هاست.

وی گفت: نوع دیگر کنترل، کنترل درونی است که با تفاهم‌نامه امروز و با نصب سامانه‌هایی در داخل خودرو می‌توان در تمام ساعات شبانه‌روز خودرو را کنترل کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان این مطلب که هر دو نوع کنترل در دنیا اجرا می‌شود، گفت: بر طبق تفاهم‌نامه امروز تمام خودروهای حمل‌ونقل عمومی، بار و مسافر ملزم به نصب سامانه GPS آنلاین خواهند شد.

وی با بیان این مطلب که هر چقدر میزان سوانح کاهش می‌یابد ادامه کار و موفقیت حاصله سخت‌تر می‌شود، تصریح کرد: میزان کشته‌ها از 28 هزار نفر در سال 84 به 17 هزار نفر رسیده و کاهش تلفات طبق روال عادی امکانپذیر نیست.

این مقام ارشد انتظامی به الزام تمام بیمارستان‌های دولتی و خصوصی برای پذیرش بی‌قید و شرط تمام مصدومان حوادث رانندگی اشاره کرد و گفت: 50 درصد کشته‌های حوادث راهنمایی و رانندگی سر صحنه هستند و بقیه در مسیر و بیمارستان است که با این الزام امیدواریم میزان تلفات کاهش یابد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا موضوع ایمنی و انضباط، آمد و شد و ترافیک را موضوع بین بخشی عنوان کرد و اظهار داشت: با یک متغیر نمی‌توان در این زمینه مؤثر بود و مؤثرترین راه در این زمینه کنترل‌های هوشمند است که بی‌تردید آثار قطعی آن طی یکی، دو سال آینده محقق می‌شود.

سردار مؤمنی افزایش ایمنی و انضباط، کاهش زمان سفر، کنترل مصرف سوخت و بسیاری اقدامات در حوزه ایمنی و امنیتی را از دستاوردهای سامانه جدید و نصب GPS آنلاین در سیستم حمل‌ونقل عمومی، بار و مسافر عنوان کرد.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.