×

ابوترابی اسید پاشی با نیت براندازی نظام و ایجاد رعب و وحشت عمومی، محاربه است

ابوترابی اسید پاشی با نیت براندازی نظام و ایجاد رعب و وحشت عمومی، محاربه است

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت اگر نیت اسیدپاش براندازی نظام یا سرقت، زورگیری و اخافه الناس (رعب و وحشت مردم) باشد، محارب است و به اعدام محکوم می‌شود

ابوترابی-اسید-پاشی-با-نیت-براندازی-نظام-و-ایجاد-رعب-و-وحشت-عمومی،-محاربه-است وکیل 

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر نیت اسیدپاش براندازی نظام یا سرقت، زورگیری و اخافه الناس (رعب و وحشت مردم) باشد، محارب است و به اعدام محکوم می‌شود.

نگاهی نو به ماهیت جرم و مجازات اسیدپاشی - عوامل اسیدپاشی در جامعه چیست ؟ - مجازات جرم اسیدپاشی در قوانین موضوعه  - اسدپاشی لزوم اقدام قانونگزار

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی فارس درباره حکم اسیدپاشان گفت: بحث  اسیدپاشی از منظر حقوقی مشمول جرائم سلاح سرد است.

یعنی اینکه اگر احیانا به قصد اخافه الناس و براندازی نظام باشد مشمول محاربه و مفسد فی‌الارض می‌شود؛ اما اگر قدرت‌نمایی باشد این مشمول قانون خاص می‌شود که تا 15 سال حبس دارد.

وی افزود:  اسیدپاشی در مجموع بستگی به نیت مجرم دارد. به نظر من اسید در قالب سلاح سرد قرار می‌گیرد و وقتی در این قالب قرار گرفت استفاده از آن به نیت برمی‌گردد. اگر نیت طرف برهم زدن نظم عمومی و یا مقابله با نظام باشد وی محارب است و باید اعدام شود.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: مدعی العموم حتما باید در این زمینه وارد شود و این مجرمان اسیدپاش در دو صورت محارب و به اعدام محکوم می‌شوند.

اسیدپاشی جرمی سنگین تر از قتل عمد ، ضرورت تصویب مجازات های بازدارنده - اسدپاشی در حقوق کیفری ایران 

ابوترابی ادامه داد: صورت اول این است که نیت وی برای براندازی نظام باشد و صورت دوم اینکه برای سرقت، زورگیری و اخافه الناس (رعب و وحشت مردم) باشد.

وی در خاتمه گفت: در غیر اینصورت اگر برای انتقام‌گیری‌های شخصی باشد به 15 سال حبس، دیه یا قصاص محکوم می‌شود.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.