×

استقبال لاریجانی از پیشنهاد تشکیل هیئت منصفه سیاسی

استقبال لاریجانی از پیشنهاد تشکیل هیئت منصفه سیاسی

استقبال لاریجانی از پیشنهاد تشکیل هیئت منصفه سیاسی

استقبال-لاریجانی-از-پیشنهاد-تشکیل-هیئت-منصفه-سیاسی

به نقل از خبرگزاری مهر

در مجلس مطرح شد؛

رئیس مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد کواکبیان برای تشکیل هیئت منصفه سیاسی برای جرایم سیاسی استقبال کرد و از کمیسیونهای امنیت ملی و حقوق قضایی مجلس خواست در این باره تدبیر کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، مصطفی کواکبیان نماینده سمنان در پایان جلسه علنی روز چهارشنبه در تذکری آئین نامه ای با استاد به ماده 198 آئین نامه داخلی مجلس خطاب به لاریجانی یادآور شد:

یک طرح تحقیق و تفحص از وضعیت بازداشتگاه ها را تقدیم مجلس کردیم که نمی دانم به شما ارجاع شده یا نه. لاریجانی پاسخ داد: این تقاضا به دست بنده رسیده و آن را به هیئت رئیسه ارجاع داده ام.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس در ادامه با استناد به اصول 39 و 168 قانون اساسی در اخطار قانون اساسی، گفت: ماه مبارک رمضان است و امیدواریم خداوند قلب همه مسئولان نظام را به هم نزدیک کند اما در اصل 39 آمده که هتک حرمت و حیثیت کسی که دستگیر یا بازداشت و یا زندانی شده، ممنوع و موجب مجازات است.

وی افزود: در اصل 168 هم آمده که جرایم سیاسی باید با حضور هیئت منصفه بررسی شود بنده نمی دانم چقدر نشان دادن این دادگاه ها به آرامش روانی جامعه کمک می کند.

کواکبیان گفت: حضور آیت الله لاریجانی در سمت ریاست قوه قضائیه و حضور حضرت عالی در مجلس دوره خوبی را پیش آورد که بحث هیئت منصفه سیاسی را اجرایی کنیم.

وی خطاب به لاریجانی گفت : شما از کمیسیون های امنیت ملی و حقوقی قضایی مجلس بخواهید که هیئت منصفه سیاسی را برای کمک به حقوق شهروندی تشکیل دهند.

لاریجانی در پاسخ به تذکر کواکبیان این تذکر را وارد ندانست و در عین حال گفت : پیشنهاد خوبی دادید ، هم اکنون نقصی وجود دارد زیرا مطابق قانون اساسی وجود هیئت منصفه سیاسی برای جرایم سیاسی لازم است.

وی خاطر نشان کرد: کمیسیون امنیت ملی می تواند با همکاری کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس روی این موضوع فکر کند و یا قوه قضائیه در این زمینه پیشنهادی دهد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.