×

ارائه پیشنهادی پیرامون جرم اسید پاشی به قوه قضاییه

ارائه پیشنهادی پیرامون جرم اسید پاشی به قوه قضاییه

وزیر دادگستری گفت برای بررسی جرم اسیدپاشی و اینکه این جرم حکم محاربه یا افساد فی‌الارض را دارد ماده واحده‌ای را تهیه کرده‌ و آن را به رییس قوه قضاییه ارائه داده‌ایم

ارائه-پیشنهادی-پیرامون-جرم-اسید-پاشی-به-قوه-قضاییه وکیل 

وزیر دادگستری گفت: برای بررسی جرم اسیدپاشی و اینکه این جرم حکم محاربه ( مقالات مرتبط با محاربه - سوالات مرتبط با محاربه ) یا افساد فی‌الارض را دارد ماده واحده‌ای را تهیه کرده‌ و آن را به رییس قوه قضاییه ارائه داده‌ایم.

نگاهی نو به ماهیت جرم و مجازات اسیدپاشی - عوامل اسیدپاشی در جامعه چیست ؟ - مجازات جرم اسیدپاشی در قوانین موضوعه  - اسدپاشی لزوم اقدام قانونگزار - اسیدپاشی جرمی سنگین تر از قتل عمد ، ضرورت تصویب مجازات های بازدارنده - اسدپاشی در حقوق کیفری ایران

 حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اسیدپاشی‌های اخیر در اصفهان حکم محارب را دارد یا افساد فی‌الارض؟ گفت: این موضوع ابهام قانونی دارد. ما در وزارت دادگستری پیشنهادی را تهیه کرده برای اینکه جرم اسیدپاشی شفاف و مشخص شود. ماده واحده آن را به رییس قوه قضاییه داده‌ایم تا نظرش را به ما بگوید و همزمان در دولت آن را مطرح می‌کنیم تا به نظر مشترک برسیم و در نهایت به صورت لایحه به مجلس ارسال شود.

وی افزود: ماده واحده در این زمینه کفاف نمی‌کند و جواب نمی‌دهد؛ لذا باید به صورت لایحه در آید.

وزیر دادگستری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی از اساتید معتقدند که جرم اسیدپاشی نه حکم محاربه ( مقالات مرتبط با محاربه - سوالات مرتبط با محاربه ) و نه افساد فی‌الارض را دارد، گفت: ما می‌خواهیم این موضوع شفاف شود. از تفسیرهای مختلف پرهیز کنید، البته قوانین فعلی را در این زمینه داریم که می‌گوید اگر پاشیدن اسید موجب ترس و وحشت عمومی شود مشمول افساد فی‌الارض می‌شود.

وی درباره اینکه آیا در مورد حصر برنامه خاصی دارید؟ اظهار کرد: بنده مکررا اعلام کردم این موضوع در حوزه خارج از دولت جایگاه تصمیم‌گیری دارد. دولت بنایش این است که در حوزه خودش متمرکز شود.

منبع : معاونت حقوقی و امور مجلس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.