×

آمار ازدواج و طلاق، ثبت شرکت‌ها و وصول معوقات بانکی از زبان معاون قوه قضاییه

آمار ازدواج و طلاق، ثبت شرکت‌ها و وصول معوقات بانکی از زبان معاون قوه قضاییه

آمار ازدواج و طلاق، ثبت شرکت‌ها و وصول معوقات بانکی از زبان معاون قوه قضاییه

آمار-ازدواج-و-طلاق،-ثبت-شرکت‌ها-و-وصول-معوقات-بانکی-از-زبان-معاون-قوه-قضاییه

 رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: طی پنج ماهه ابتدای سال جاری 814 هزار فقره سند مالکیت صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسنا، احمد تویسرکانی با بیان این مطلب تصریح کرد: 99 درصد اسناد مالکیت در سیستم کاداستر و به صورت ماشینی و تک‌برگ صادر شده است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای کاداستر جامع، تا پایان مردادماه سال جاری کاداستر یک میلیون و 962 هزار و 628 هکتار از مناطق شهری، روستایی و زراعی انجام شده و از این مقدار نقشه 339 هزار و 299 هکتار آن در پنج ماهه سال جاری تهیه شده و در همین راستا تهیه نقشه کاداستر منابع طبیعی ظرف این مدت به میزان شش میلیون و 476 هزار و 177 هکتار افزایش یافته و به 30 میلیون و 474 هزار و 675 هکتار رسیده است.

معاون قوه قضاییه افزود: در راستای ارائه خدمات به صورت الکترونیکی و به منظور کاهش مراجعات غیر ضروری به ادارات ثبت، با استقرار سامانه استعلام و پاسخ به استعلامات به نحو الکترونیک در ادارات ثبت و دفاتر اسناد رسمی، طی پنج ماهه سال جاری بالغ بر یک میلیون و 32 هزار استعلام و 947 هزار و 795 پاسخ به استعلام به صورت الکترونیکی و بدون حضور ارباب رجوع انجام گرفته که این رکورد به سرعت در حال افزایش است.

تویسرکانی اظهار کرد: انواع معاملات ثبت شده در دفاتر اسناد رسمی طی این مدت هشت میلیون و 188 هزار و 875 مورد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ازدواجهای ثبت شده در سراسر کشور طی همین مدت 342 هزار و 902 مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش و تعداد طلاقهای ثبت شده 59 هزار و 402 مورد بوده که 7 درصد افزایش داشته است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه بابیان اینکه وضع مقررات خاص و جلوگیری از ثبت شرکتها توسط اشخاص فاقد صلاحیت قانونی، نقش موثری در کاهش ثبت شرکتها داشته است، افزود: شرکتهای تجاری و تعاونی ثبت شده طی این مدت 26 هزار و 29 مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 20 درصد کاهش و تعداد موسسات غیرتجاری ثبت شده سه هزار و 340 مورد بوده که 6 درصد رشد داشته است.

تویسرکانی گفت: با توجه به استقرار و راه‌اندازی سامانه پذیرش الکترونیکی ثبت شرکتها با مسئولیت محدود، سامانه استعلام و پاسخ به استعلامات از پایگاه شناسه ملی اشخاص حقوقی به نحو الکترونیکی از ابتدای سال تا پایان مردادماه تعداد 761 مورد پذیرش ثبت شرکت و 42 هزار و 659 پاسخ در مورد شناسه ملی اشخاص حقوقی به نحو الکترونیکی از طریق سیستم انجام شده و این روند همچنان در حال افزایش است.

وی اظهار کرد: با راه‌اندازی سامانه پذیرش اینترنتی اظهارنامه ثبت اختراعات و طرحهای صنعتی از ابتدای خردادماه سال جاری تا پایان مردادماه، 2122 اظهارنامه ثبت اختراع و 124 اظهارنامه طرح صنعتی از طریق شبکه پذیرش شده است.

معاون قوه قضاییه با اشاره به تلاشهای صورت گرفته در خصوص وصول مطالبات معوق بانکها نیز تصریح کرد: طی مدت یاد شده بالغ بر هفتاد هزار میلیارد ریال از مطالبات معوق بانکها وصول شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به میزان 92 درصد رشد داشته است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.