×

اعلام آمادگی سازمان ثبت اسناد برای تثبیت مالکیت منابع طبیعی

اعلام آمادگی سازمان ثبت اسناد برای تثبیت مالکیت منابع طبیعی

معاون قوه قضائیه گفت مقابله با فساد از چالش های جدی در بسیاری از کشورهای در حال توسعه است و در کشور ما نیز از دغدغه های جدی و چالش های بسیار مهم می باشد

اعلام-آمادگی-سازمان-ثبت-اسناد-برای-تثبیت-مالکیت-منابع-طبیعی وکیل 

معاون قوه قضائیه گفت: مقابله با فساد از چالش های جدی در بسیاری از کشورهای در حال توسعه است و در کشور ما نیز از دغدغه های جدی و چالش های بسیار مهم می باشد.

قانون تشکیل وزارت منابع طبیعی - با متجاوزان به منابع طبیعی برخورد قاطع خواهد شد - اساسنامه موسسه تحقیقات منابع طبیعی 

 احمد تویسرکانی در شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان، اظهار کرد: جلوه‌های فساد متفاوت و متعدد است و موضوع این جلسه شاید مرتبط با موضوع مهم مقابله با فساد است.

وی ادامه داد: مقابله با فساد از چالش های جدی در بسیاری از کشورهای در حال توسعه است و در کشور ما نیز از دغدغه های جدی و چالش های بسیار مهم می‌باشد.

وی بیان کرد: در تصرفات نابهنجار، تغییر کاربری ها و تهدید سرمایه های عظیم کشور تردید نداریم و امروز قوانین متعددی در کشور وضع شده و در مقدمه آنها توضیح داده شده که فلسفه حفظ اراضی زراعی، باغات و اهمیت آن در استقلال کشور است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: حفاظت از اراضی و حقوق بیت المال و سرمایه های ملی نیز بخش دیگر مقدمه قوانین است که بر پدیده ها و تبعات بعد از آن نیز تاکید دارد که منجر به سلول های سرطانی و شکل گیری در اجتماع شده و بسیاری از شهرهای ما امروز گرفتار آن هستند.

وی افزود: حاشیه نشینی و معضلات آن در مراکز استان ها همواره از دغدغه های مهم مسوولان استان و کشور بوده و خوشحالیم که در استان کرمان با نگاه مدیریت استان و دستگاه قضایی و سایر نهادها، این مسئله مهم مورد توجه قرار گرفته و به شکل اصولی در مسیر حل شدن است.

وی تاکید کرد: اگر یک افق دوردست را نبینیم و با روزمرگی، تصمیمات عجولانه و مقطعی کار را انجام دهیم، نمی توانیم نظم را داشته باشیم.

تویسرکانی بیان کرد: امروز پیچیدگی امور اقتضای آن را دارد که استراتژی و نقشه راه مناسب در دستیابی به هدف داشته باشیم و اگر مسیر درستی برای رسیدن به هدف نداشته باشیم، اتلاف وقت و هزینه است و متاسفانه تجارب زیادی در این زمینه داریم.

وی اظهار کرد: گاهی اشتباه در تشخیص هدف و انتخاب راه نادرست ما را متحمل هزینه‌های بسیاری کرده و در برخی موارد از هدف دور شده‌ایم.

وی تصریح کرد: امروز شاهد ایجاد سکونت گاه های فراوان و مشکلات امنیتی و اجتماعی ناشی از آنها هستیم و عدم اقدام نسبت به این معضلات در آینده موجب توسعه بیش از پیش مشکلات خواهد شد.

تویسرکانی بیان کرد: جای خوشحالی است که این اهتمام و فهم مشترک در مدیران استان کرمان برای حل این معضل وجود دارد و از تحمیل هزینه های بزرگ تر به جامعه و مردم پیشگیری می کنند.

وی گفت: نظام و جامعه باید یک روزی برای حل این معضلات از جمله حاشیه نشینی، زمین‌خواری و ... تصمیم بگیرد و امروز مدیران استان بهای این امر را می پردازند و کار مهم و ارزشمندی است.

معاون قوه قضائیه اظهار کرد: اراده و اهتمام، موجب حل همه این مشکلات خواهد شد و نباید از دیدگاه دیگران هراس داشت.

سازمان ثبت اسناد و املاک در مسیر پیشرفت پیشگام بوده استایجاد مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور - گام بلند سازمان ثبت در جلوگیری از موقوفه خواری 

وی تصریح کرد: هر زمان اراده و همدلی و نگاه مشترک نسبت به یک پدیده وجود داشته و درست هدفگزاری شده، در انجام آن توفیقات مهمی داشته ایم و داریم.

تویسرکانی بیان کرد: مسئولیت‌های ثبت اسناد در جهت همراهی و همکاری با شماست و معتقدیم دستگاه‌ها باید با یک نگاه کلان و راهبرد درست هم افزایی و همدلی داشته باشند و پیچیدگی امور اقتضاء می کند این همکاری را داشته باشیم.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه مسوولیت این سازمان تثبیت مالکیت هاست، گفت: به لحاظ گستردگی فعالیت ها گرفتار حجم عظیم بروکراسی و در دراز مدت گرفتار روزمرگی شده بودیم که شاید هدفمندی موضوع فراموش شده بود و ما را به هدف نمی رساند.

وی ادامه داد: در این شرایط، بازخوانی و بازنگری در جهت رسیدن به نقطه هدف ضروری بود و امروز ساز و کاری را فراهم کرده‌ایم که بتوانیم با هزینه کمتر و سرعت بیشتر به نقطه مطلوب برسیم.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در زمینه تثبیت مالکیت ها این ساز و کار در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فراهم شده و به شکل جدی تقاضا می کنیم استان در همه عرصه ها نسبت به تثبیت مالکیت ها اقدام کند.

وی افزود: باید اداره ثبت استان از همه ظرفیت ها برای صدور اسناد مالکیت و تعیین حدود مالکیت های اشخاص اقدام کند و در این صورت بسیاری از جرائم و پرونده های قضایی حل شده و از بین خواهد رفت.

تویسرکانی تصریح کرد: هیچ مانعی نمی بینم که در عرصه های متعلق به منابع طبیعی ورود کرده و با همکاری ثبت اسناد کل مالکیت های دولت را ثبت کنیم.

وی بیان کرد: این آمادگی را داریم و از همه دستگاه ها می‌خواهیم در کنار همت جدی مقابله با زمین خواری و حاشیه نشینی، به بحث ساماندهی و حل معضلات قبلی بپردازند.

معاون قوه قضائیه تاکید کرد: باید با مسائلی که پدیده های زیستی و منابع ملی را تهدید می کند، با برنامه ریزی برخورد کنیم تا در آینده دچار مشکلات فراوان نشویم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.