×

اختصاص جایزه حقوق بشر به وزارت بهداشت

اختصاص جایزه حقوق بشر به وزارت بهداشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جایزه سالیانه حقوق بشر کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران در میان کارگزاران حکومتی را به خود اختصاص داد

اختصاص-جایزه-حقوق-بشر-به-وزارت-بهداشت وکیل 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جایزه سالیانه حقوق بشر کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران در میان کارگزاران حکومتی را به خود اختصاص داد.

ایران پرچمدار تفکر اسلامی در حقوق بشر - حقوق بشر و حقوق شهروندی 

هیات ارزیابی و داوری جایزه ویژه سالیانه حقوق بشر در کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران در بخش جایزه به بهترین تلاش‌های کارگزاران دولتی در یک سال گذشته، ضمن تقدیر از فعالیت های انجام شده برای تدوین اسناد مشخصی در زمینه حقوق شهروندی از سوی بخش‌های مختلف نهاد ریاست جمهوری و تلاش‌های قابل توجه برخی وزارتخانه‌ها از جمله وزارت راه و شهرسازی، وزارت آموزش و پرورش و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان حفاظت از محیط زیست برای پیشبرد حقوق مردم در حوزه های تخصصی تابعه خود، نهایتا وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی را حائز بالاترین امتیاز جهت کسب جایزه سالیانه حقوق بشر دانست.

برابر ارزیابی‌های انجام شده، وزارت بهداشت در ماه‌های گذشته به‌خوبی توانست علیرغم مشکلات متعدد موجود در حوزه سلامت لایه‌های مختلف حاکمیت و طیف‌های متنوع فکری جامعه را برای پیشبرد برنامه تحول سلامت همراه کند و در ابعاد مختلف حق بر سلامت شهروندان، برنامه های منسجم و پیوسته ای را به اجرا درآورد آن گونه که شهروندان در سراسر کشور تغییر و تحول مثبت را تائید کنند و در جهت تقویت برنامه‌های تحول نظام سلامت به سمت همیاری و همدلی با دولت و توجه به تقاضاها و پیام های دولت در حیطه سلامت گام بردارند که این ارتقای اعتماد عمومی خود سرمایه مهمی برای کشور است.

هیات ارزیابی و داوری جایزه ویژه سالیانه حقوق بشر کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران، در بخش بهترین تلاشهای علمی در یک ساله گذشته اگرچه برخی از آثار جدید منتشره از جمله کتاب حقوق بشر در اسلام گردآوری ابراهیم موسی زاده، حقوق بشر و شهروندی در آراء ائمه شیعه اثر محمد جاوید، ترجمه کتاب فلسفه حقوق بشر اثر پاتریک هیدن و ترجمه مهدی یوسفی و رضا علی میرزائی و کتاب حق کودک به آموزش در نظام بین المللی حقوق بشر اثر باقر انصاری را قابل توجه دانست و مولفین و مترجمین آنها را شایسته تقدیر دانست، اما به این نتیجه رسید که چه از حیث پژوهشی و چه از حیث آموزشی در زمینه حقوق بشر، اقدام برجسته ای که در حد شاخص های مقرر جایزه حقوق بشر باشد در یک ساله گذشته در کشور صورت نگرفته است.

کمیسیون حقوق بشر اسلامی در بخش ارزیابی عملکرد نهادهای مدنی برای پیشبرد حقوق انسانی، تلاش‌های چندین نهاد مدنی فعال در زمینه حقوق کودک، حقوق افراد توانخواه (معلولین)، آسیب های اجتماعی، حفاظت از محیط زیست را شایسته تقدیر دانست و مقرر شد تجربیات مفید این نهادها در جهت توسعه ظرفیت ها و توانمندی های فعالان مدنی ایران و جلب مشارکت عموم مردم در همیاری به این نهادها، به‌زودی از سوی کمیسیون منتشر شود.

کمیسیون در بخش ارزیابی ایده‌های کاربردی واصله در یک سال گذشته برای پیشبرد حقوق بشر، ایده ایجاد مرکزیت فعالیت های علمی مربوط به هر موضوع حقوق بشری در یک استان از کشور متناسب با ظرفیت های استانهای کشور و وضعیت آمایش سرزمینی خاص هر استان را شایسته تقدیر دانست.

بر اساس این گزارش، امسال دومین سالی است که از سوی کمیسیون اختصاص جایزه حقوق بشر به تلاش‌های انجام شده در چهار طیف اعم از کارگزاران حکومتی، فعالان مدنی، بخش‌های علمی و نظری و ایده های کاربردی شهروندان مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد و در روز جهانی حقوق بشر نتایج حاصله اعلام می شود. برای هر یک از طیف های مورد بررسی، شاخص های معینی در کمیسیون تدوین شده که طبیعتا ارزیابی ها بر اساس همان شاخص ها انجام می‌شود. سال گذشته جایزه بهترین تلاش‌ها در میان کارگزاران حکومتی به دکتر ظریف اختصاص یافت.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.