×

عدم پرداخت مالیات، فساد برانگیز است

عدم پرداخت مالیات، فساد برانگیز است

یک حقوقدان گفت در جامعه ما بنگاه‌های بزرگ اقتصادی بسیاری وجود دارند که با وجود درآمد بالا مالیات پرداخت نمی‌کنند و همین مساله فساد برانگیز است

عدم-پرداخت-مالیات،-فساد-برانگیز-است

یک حقوقدان گفت: در جامعه ما بنگاه‌های بزرگ اقتصادی بسیاری وجود دارند که با وجود درآمد بالا مالیات ( مقالات مرتبط با مالیات - سوالات مرتبط با مالیات ) پرداخت نمی‌کنند و همین مساله فساد برانگیز است.

صفر تا صد روند محاسبه و اخذ مالیات از اصناف - مالیات بر ارث - قانون اصلاح قانون مالیات بر درآمد - مصادیق جرم مالیاتی و نحوه برخورد با آن مشخص شد ، تشکیل دادگاه ویژه مالیاتی - قانون مالیات بر ارث و نقل و انتقالات بلاعوض - مرتکبان جرایم مالیاتی مسئول پرداخت اصل مالیات و جریمه هستند - قانون مالیات بر درآمد 

«مسعود البرزی»، پیرامون راهکارهای پیشگیری از مفاسد اقتصادی، گفت: با توجه به همایشی که توسط سران سه قوه برگزار شد، رئیس جمهور کلید پیشگیری بسیاری از مفاسد را بیان کرد.
 
وی ادامه داد: در جامعه ما بنگاه‌های بزرگ اقتصادی بسیاری وجود دارند که با وجود درآمد بالا مالیات پرداخت نمی‌کنند و همین مساله فساد برانگیز است.

این حقوقدان تصریح کرد: با توجه به پروژه‌های بزرگی که در دست یکسری از سازمان‌های کشور است گویا، برخی از این نهادها مالیات نمی‌دهند و این مساله باید به دقت بررسی شود.

البرزی با اشاره به اینکه عدم پرداخت مالیات ( مقالات مرتبط با مالیات - سوالات مرتبط با مالیات )، سبب ایجاد فساد هم می‌شود، اظهارداشت: اگر اینگونه موارد موجود در کشور برچیده شود هرگز شاهد ایجاد فسادی نخواهیم بود.
 
وی افزود: از عوامل دیگر ایجاد فساد در جامعه، برخی مطبوعات و رسانه‌هایی هستند که در انحصار گروه و جریانی خاص قرار دارند که البته اقلیت محض را در جامعه تشکیل می‌دهند.
 
این حقوقدان در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به عزم جدی سران سه قوه برای مبارزه با مفاسد، تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی کشور باید در این زمینه تلاش کنند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.