×

اعتماد نابجا ممنوع!

اعتماد نابجا ممنوع!

رئیس دادگاه بخش هلیلان گفت اعتماد نابجا آغازگر بسیاری از جرائم در جامعه از جمله قتل، سرقت، کلاهبرداری، تجاوز و بسیاری از جرائم دیگر است

اعتماد-نابجا-ممنوع!

رئیس دادگاه بخش هلیلان گفت: اعتماد نابجا آغازگر بسیاری از جرائم در جامعه از جمله قتل ( مقالات مرتبط با قتل - سوالات مرتبط با قتل ) ، سرقت ( مقالات مرتبط با سرقت - سوالات مرتبط با سرقت ) ، کلاهبرداری ( مقالات مرتبط با کلاهبرداری - سوالات مرتبط با کلاهبرداری ) ، تجاوز و بسیاری از جرائم ( مقالات مرتبط با جرم - سوالات مرتبط با جرم )  دیگر است.

آیا می دانید سرقت چیست و مسائل قضایی مربوط به آن به چه نحو است ؟ - قرار بازداشت موقت ( به خاطر سرقت های متعدد ) - سرقت مسلحانه ، محاربه است - وجوه افتراق جرائم کلاهبرداری سرقت تعزیری در خقوق کیفری - تفاوت عناصر جرم سرقت و اختلاس - آیا می دانید سرقت چیست و مسائل قضایی مربوط به آن به چه نحو است ؟ - جرم سرقت در قانون جدید 

محمد حسنوند  اظهار کرد: ظاهر موجه، آراسته و قدرت بیان خوب دیگران نشانه‌ی قابل‌اعتماد بودن آنان نیست. هیچ‌چیز به‌اندازه‌ی طمع و اعتماد نابجای افراد، کلاه‌برداران را به ارتکاب جرم برعلیه آنان ترغیب نمی‌کند و این مسائل درسی است که خانواده‌ها باید اولین آموزگاران آن باشند.

وی افزود: هرگاه جرمی در جامعه اتفاق می‌افتد عوامل مختلفی در بروز آن دخالت دارند اما اولین و اصلی‌ترین عاملی که همیشه مورد توجه قرار می‌گیرد مجرم است. رفتار افراد نقش کلیدی در آسیب پذیری آنها دارد، چرا که شیوه و سبک زندگی، افراد را بیشتر در معرض تهاجم بزهکاران قرار می‌دهد.

شایع ترین جرائم جعل و کلاهبرداری در کشور - معیارهای تشخیص جرم کلاهبرداری - بررسی جرم کلاهبرداری و مجازات قانونی کلاهبرداران - تحصیل مال نامشروع وکلاهبرداری - شکوائیه کلاهبرداری - جرم کلاهبرداری به هیچ وجه مشمول مرور زمان نمی شود - جرم کلاهبرداری در آیینه قانون - نمونه دفاع در مورد بزه کلاهبرداری - طرح مواردی از شروع به کلاهبرداری 

حسنوند تصریح کرد: شاید عجیب باشد اما این‌ یک واقعیت است که گاه افراد مرتکب رفتاری می‌شوند که خود را در معرض وقوع جرم ( مقالات مرتبط با جرم - سوالات مرتبط با جرم )قرار می‌دهند. واضح‌ترین مثال آن‌کسی است که خودروی گران‌قیمت خود را بدون تجهیزات حفاظتی لازم در یک خیابان تاریک و خلوت رها می‌کند یا فردی که با رفتار توهین‌آمیز خود زمینه مضروب شدنش را فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: در چند سال پیش یک طلافروش در جریان یک سرقت مسلحانه به قتل ( مقالات مرتبط با قتل - سوالات مرتبط با قتل )رسید و 6 کیلوگرم طلا از وی به سرقت ( مقالات مرتبط با سرقت - سوالات مرتبط با سرقت )  رفت. بعدها مشخص شد مقتول عادت داشته هر روز همه طلاهای مغازه خود را به منزل ببرد و قاتلین با علم به همین موضوع حین رفتن به منزل، او را غافلگیر کرده بودند. کاملاً بدیهی است که مجرم مانند هر شخص عاقلی در رفتار خود نفع شخصی‌اش را مبنا قرار می‌دهد و بزهکاران بر اساس سود و زیان احتمالی دست به اقدام می‌زنند.

قاتلان چگونه قصاص می شوند ؟ - قتل در فراش - قتل ناشی از اشتباه -  قواعد قتل و قصاص در قانون مجازات اسلامی - قتل عمد شبه عمد و خطای محض - اکراه در قتل -  بررسی قتل های خانوادگی در ایران - در صورتیکه تیراندازی برخلاف مقررات و ضوابط منتهی به قتل گردد موضوع مشمول مقررات قصاص و دیات میباشد 

حسنوند متذکر شد: هر چه افراد شیوه زندگی بازتری داشته باشند و افراد ناشناس بیشتری را به حریم زندگی خود وارد کنند، احتمال زیان دیدنشان بیشتر می‌شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.