×

ثبت اسناد رسمی موجب تقویت معاملات اقتصادی می شود

ثبت اسناد رسمی موجب تقویت معاملات اقتصادی می شود

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت یکی از بازیگران در اجرای عدالت اجتماعی سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی هستند این امر موجب تقویت معاملات اقتصادی و نظام مندی روابط حقوقی می شود

ثبت-اسناد-رسمی-موجب-تقویت-معاملات-اقتصادی-می-شود

 رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: یکی از بازیگران در اجرای عدالت اجتماعی سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی هستند. این امر موجب تقویت معاملات اقتصادی و نظام مندی روابط حقوقی می شود.

ارزش محتویات و مندرجات سند رسمی  - دادخواست ابطال وکالت نامه و سند رسمی انتقال - فروش مال غیرمنقول بدون تنظیم سند رسمی - قرار تامین خواسته به استناد سند رسمی - مزایای طلایی سند رسمی - تنظیم سند رسمی 

علی نجفی توانا در گفت‌و گو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری تسنیم در این باره اظهار داشت: زمانی که معاملات ثبت و اسناد در دنیا به وجود آمد بخشی از تصدی‌گری به بخش خصوصی واگذار شد که بحث روابط حقوقی اشخاص و انجام مقدمات قانونی آن توسط این دفاتر با حفظ حقوق اصحاب معامله و تنظیم روابط حقوقی اشخاص بسیار موثر و تعیین کننده تلقی شد و به ویژه اینکه متصدیان این امر با کمک مردم و نظم‌گرایی در روابط حقوقی قدم‌های مثبتی در این زمینه برداشتند.

وی افزود: قطعاً رعایت شأن سردفتری و اجرای درست قوانین احترام به ارباب رجوع و رعایت قوانین در اجرای وظایف به ویژه حفظ کرامت ارباب رجوع سرعت در فعالیت‌ها و دقت در انجام وظایف می‌تواند چهره زیبا تری در عرصه ارائه خدمات ثبتی در جامعه را باعث شود و ما امیدواریم که این عزیزان در بخش روز به روز در ایفای وظایف برای خدمت به مردم موفق تر باشند.

این حقوق‌دان با بیان اینکه روز سند رسمی ( مقالات مرتبط با سند رسمی - سوالات مرتبط با سند رسمی ) و سردفتر فرصت بسیار مناسبی در اختیار سردفتران است ادامه داد: در کیفیت این روز می‌توان یاداور شد که کانون سردفتران و دفتریاران یک نهادی است که نقش مثبت آن در عرصه اجتماعی و روابط حقوقی بر همگان آشکار شده است، بنابراین باید به پاس و یمن این موفقیت و ارائه خدمات، سازمان را یاری کرد.

به گفته وی دفاتر اسناد رسمی در جامعه مهجور مانده‌اند و آنگونه که شایسته و بایسته است به مردم شناسانده نشده اند؛ اما زمان آن رسیده است که به این امر بیش از پیش توجه شود تا بار محاکم قضایی و دادگستری‌ها کمتر شوند زیرا پرونده هایی که در اینگونه محاکم مطرح است بیشتر به دلیل وجود اسناد جعلی است.

 چگونگی الزام به تنظیم سند رسمی - برخورد دادگاه با ابطال سند رسمی - شرایط ادعای جعل سند رسمی - اعتبار اسناد رسمی و عادی در دعاوی مدنی

وی درخصوص استفاده حداکثری از این روز و ارج نهادن به آن تاکید کرد: برگزاری نشست‌های صنفی برای ارتقای نقش سردفتری و ارائه خدمات بهتر در آموزه‌های علمی و تجربی از راهکارهایی است که می‌توان برای بالاتر بردن شان سردفتری و سندرسمی استفاده کرد.

نجفی توانا در ادامه گفت: این روز، روز پاسداشت و روز مبارکی است. ما هم به عنوان کانون وکلا این روز را به همکارانمان در بخش سردفتری و دفتریاری تبریک می‌گوییم و آماده ایفای هر نوع کمک و همکاری هستیم و تاکنون هم از همراهی دوستان برخوردار بودیم و انشاالله یک شغل مستقل و در عین حال در ارائه خدمات روز به روز و سال به سال موفق‌تر باشند.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در پاسخ به این پرسش که نامگذاری چنین روزی چه کمکی به سند رسمی ( مقالات مرتبط با سند رسمی - سوالات مرتبط با سند رسمی ) و خلوت‌تر شدن محاکم قضایی می‌کند، گفت: مسلما روابط حقوقی اشخاص از لحاظ ماهیت به یک ادبیات رسا از لحاظ شکل و ماهیت اسناد می‌تواند در بهینه سازی ثبت سوابق حقوقی، به ویژه بهره برداری از فناوری نوین از فضای حقیقی و مجازی باعث استفاده امور از ثبت سنتی به پسامدرن  شود. قطعا امکان این فراهم می‌شود که رضایت مردم بیشتر جلب شود. بنابراین ما با بازنگری در قوانین موجود اشکال خدمت رسانی و با شناسایی نقاط ضعف و آسیب‌شناسی و در نهایت پیشنهادهای علمی برای رفع این نواقص اقدام کرد. این روز فرصت مناسبی هم برای پاسداشت و هم برای ارتقای وضعیت است.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.