×

رای دیوان عدالت اداری در خصوص حقوق و مزایای ایام بلاتکلیفی اشخاص اعاده به خدمت

رای دیوان عدالت اداری در خصوص حقوق و مزایای ایام بلاتکلیفی اشخاص اعاده به خدمت

هیات عمومی دیوان عدالت اداری با رفع یک مورد تعارض آرای صادره از سوی شعب این مرجع قضایی اعلام کرد که اشخاص پس از فسخ قرارداد و تسویه حساب تا زمان اعاده به خدمت مجدد در سازمان متبوع، استحقاق دریافت حقوق و مزایای عدم خدمت را ندارند

رای-دیوان-عدالت-اداری-در-خصوص-حقوق-و-مزایای-ایام-بلاتکلیفی-اشخاص-اعاده-به-خدمت

هیات عمومی دیوان عدالت اداری با رفع یک مورد تعارض آرای صادره از سوی شعب این مرجع قضایی اعلام کرد که اشخاص پس از فسخ قرارداد و تسویه حساب تا زمان اعاده به خدمت مجدد در سازمان متبوع، استحقاق دریافت حقوق و مزایای عدم خدمت را ندارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن رای شماره 330 هیات عمومی دیوان عدالت اداری در این زمینه به شرح زیر است: «اولا تعارض در آرا محرز است. ثانیا مطابق رای شماره 553 1388/7/13 هیات عمومی دیوان عدالت اداری، اشخاص پس از فسخ قرارداد و تسویه حساب تا زمان اعاده به خدمت مجدد در سازمان متبوع به لحاظ اینکه مصدر خدمتی نبوده‌اند استحقاق دریافت حقوق و مزایای ایام عدم خدمت را ندارند.

نظر به اینکه شکات پرونده‌های موضوع تعارض، پس از فسخ قرارداد و قطع رابطه کاری با تصمیم قضایی شعب دیوان عدالت اداری اعاده به خدمت شده‌اند، مستند به رای مذکور هیات عمومی در ایام عدم خدمت، استحقاق دریافت حقوق و مزایا را نخواهند داشت. بنابراین آرای صادر شده به رد شکایت به شرح مندرج در گردشکار در حدی که متضمن این معنی است صحیح و موافق مقررات تشخیص می‌شود. این رای به استناد بند دو ماده 19 و ماده 43 قانون دیوان عدالت اداری برای شعب دیوان و سایر مراجع اداری مربوط در موارد مشابه لازم‌الاتباع است.»

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.