×

متهمان مرحله دوم پرونده فساد بزرگ مالی افراد مطرحی هستند

متهمان مرحله دوم پرونده فساد بزرگ مالی افراد مطرحی هستند

قاضی ناصر سراج با حضور در غرفه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی این خبرگزاری درباره احکام صادر شده در مرحله اول رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی و اعتراض به آنها گفت معمولا هر حکمی که صادر می‌شود همه محکومان به آن اعتراض می‌کنند به احکام این پرونده هم اعتراض شد و این پرونده با حدود 28 هزار و 544 برگ حدود یک ماه است که به دیوان عالی کشور رفته است

متهمان-مرحله-دوم-پرونده-فساد-بزرگ-مالی-افراد-مطرحی-هستند

قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده فساد بزرگ مالی گفت: رسیدگی به مرحله دوم پرونده فساد بزرگ مالی همین امروز در شعبه اول دادگاه انقلاب در حال انجام است.

قاضی ناصر سراج با حضور در غرفه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی این خبرگزاری درباره احکام صادر شده در مرحله اول رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی و اعتراض به آنها گفت: معمولا هر حکمی که صادر می‌شود همه محکومان به آن اعتراض می‌کنند. به احکام این پرونده هم اعتراض شد و این پرونده با حدود 28 هزار و 544 برگ حدود یک ماه است که به دیوان عالی کشور رفته است.

وی تصریح کرد: متهمان این پرونده 53 وکیل داشتند و حکم صادره در این پرونده 1660 برگ بود.

قاضی سراج همچنین گفت: در مرحله اول رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی پانزده جلسه پنج تا دوازده ساعته برگزار کردیم و حکم آن هم صادر شد و ان‌شاءالله در آینده نزدیک دیوان عالی کشور نسبت به آن اظهارنظر خواهد کرد.

رییس شعبه اول دادگاه انقلاب با بیان اینکه "در مرحله جدید رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی برای حدود 30 نفر کیفرخواست صادر شده است"، گفت: طبق روال به این پرونده در شعبه اول رسیدگی می‌شود. این شعبه چند دادرس دارد که به این پرونده رسیدگی می‌کنند ولی مرجع رسیدگی تغییری نمی‌کند.

وی افزود: همین امروز رسیدگی به مرحله دوم پرونده فساد بزرگ مالی در شعبه اول دادگاه انقلاب انجام می‌شود.

سراج در پاسخ به این پرسش که "آیا مرحله دوم رسیدگی به پرونده فساد مالی نیز علنی است یا خیر؟" تاکید کرد: همه دادگاه‌های ما علنی است مگر اینکه استثنایی وجود داشته باشد.

رییس شعبه اول دادگاه انقلاب همچنین در پاسخ به این پرسش که "با توجه به اینکه قبلاً از یک معاون وزیر نیز نام برده شده است آیا در مرحله دوم نیز در بین متهمان افراد مطرحی وجود دارند یا خیر؟" گفت: همه مطرح هستند. به نظر ما همه، افرادی مطرح هستند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.