×

تصویربرداری از چک

تصویربرداری از چک

تصویربرداری از چک

تصویربرداری-از-چک

متن پرسش :

مستأجر هنگام تنظیم قرارداد اجاره چند فقره چک ( مقالات مرتبط با چک - سوالات مرتبط با چک ) به موجر پرداخت می‌کند. پس از مدتی محرز می‌شود که مستأجر از برگه‌های دسته چک خود کپی رنگی اخذ و متن را در آن مندرج و امضاء کرده است. آیا این چک‌ها جعلی هستند و با فرض جعلی بودن یا نبودن چه جرمی متصور است و به طور کلی وضعیت چک‌های سپرده شده به موجر چگونه است؟

لایحه دفاعیه در خصوص دعوای مطالبه وجه چک تحقق ربا با چک بلامحل - راه های رفع سوء اثرچک برگشتی - دادگاه صالح در شکایت از چک برگشتی - آیا تغییر تاریخ چک جعل است ؟ -  مسئولیت ظهر نویس در چک وعده دارتمایز چک کیفری با چک حقوقی - اعتبار چک مشروط - قدر با دسته چک آشنایی دارید ؟ - راه هایی برای در امان ماندن از جعل چک - آنچه باید درباره سرقت و انتقال چک بدانیم - چگونگی وصول چک برگشتی پیگیری کیفری چک پرداخت نشدنی - آیا می دانید نحوه پیگیری حقوقی چک پرداخت نشدنی چگونه است ؟

متن پاسخ :

به موجب ماده 537 از قانون مجازات اسلامی 76 عکسبرداری از چک ( مقالات مرتبط با چک - سوالات مرتبط با چک ) به عنوان اصل که با اصل آن اشتباه شود و ممهور به مهر یا علامتی نباشد که نشان‌دهنده عکس باشد، جعل محسوب شده و تهیه و استفاده‌کنندگان از آن طبق ماده مذکور قابل تعقیب هستند. { ماده 537 قانون مجازات اسلامی: «عکسبرداری از کارت شناسایی، اوراق هویت ملی، مدارک دولتی و عمومی و سایر مدارکی مشابه در صورتی که اشتباه با اصل شود باید ممهور به مهر یا علامتی باشد که نشان دهد آن مدارک رونوشت یا عکس می‌باشند در غیر این صورت جعل محسوب و استفاده‌کنندگان از آنها به حبس از شش ماه تا دو سال یا به سه تا دوازده میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد.» } 

منبع : راه مقصود

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.