×

تکدی‌ گری باید به عنوان یک تخلف محسوب شود نه یک جرم!

تکدی‌ گری باید به عنوان یک تخلف محسوب شود نه یک جرم!

تکدی‌ گری باید به عنوان یک تخلف محسوب شود نه یک جرم!

تکدی‌-گری-باید-به-عنوان-یک-تخلف-محسوب-شود-نه-یک-جرم! وکیل 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با فارس:

تکدی‌گری باید به عنوان یک تخلف محسوب شود

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ابتدا باید وزارت رفاه جایی را برای مراجعه متکدیان و مطرح‌کردن مشکلات آنها در نظر بگیرد و سپس تکدی‌‌گری به عنوان یک تخلف محسوب شود.

نصرالله ترابی قهفرخی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس اظهار داشت: متکدیان در کشور 3 دسته هستند دسته‌ای از آنها فقیر واقعی هستند و به اجبار به این کار پناه آوردند که در این زمینه باید سعی کرد خط فقر ترمیم شود و سیستم‌های اجتماعی و حمایتی به وظایف خود عمل کنند تا قشری به عنوان فقیر به معنی مصطلح در خیابانها نباشد و قبل از کشیده‌شدن این بحث به خیابانها حل شود.

وی با اشاره به اینکه باید از طریق بالابردن اعتقادات دینی موضوع تکدی‌گری در سطح فامیل و کوچه و محلات مرتفع کرد تصریح کرد: دولت نیز باید با تدابیر لازم با اجرای کردن نظام قانون جامع تامین اجتماعی موضوع تکدی‌گری فقیران واقعی را حل کند.

ترابی قهفرخی ادامه داد: نوع دوم، گدایان حرفه‌ای هستند که این در موارد باید نیروی انتظامی با آنها برخورد کند و نوع سوم افرادی هستند که درمانده‌اند و در خیابان‌ها سرگردان می‌شوند که باید به آنها پناه داد. باید توجه داشت وقتی ما علت را حل نکنیم مجبوریم به حل معلول بپردازیم و بر همین اساس اگر تکدی‌گری را به شکل اساسی حل نکنیم باید با متکدیان برخورد کنیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: کمیته امداد، بهزیستی، وزارت رفاه به عنوان مجری نظام جامع تأمین اجتماعی باید جایی داشته باشند که فقیران جامعه به آنجا مراجعه و مشکلات خود را مطرح کنند و از طرف دیگر در سطح خیابان تکدی‌گری تخلف محسوب شود و مشخص شود این فرد به مراجع مراجعه کرده است. ولی اگر متخلف نباشد و دستگاه‌ها هم پاسخ ندهند، مشکل حل نمی‌شوند.

وی اضافه کرد: متکدیان حرفه‌ای با ایجاد محدودیت احساسی و فیزیکی برای مردم که نوعی اخاذی با ظاهری تلطیف شده محسوب می‌شود اقدام به پرکردن جیب‌های خود می‌کنند که در این زمینه باید ابتدا دستگاه‌های رسیدگی‌کننده به آسیب‌دیدگان فعال باشند و از طرف دیگر تکدی‌گری جرم محسوب شوند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: وظایف نیروی انتظامی در جمع‌آوری متکدیان و تحویل آنها به سازمان بهزیستی و نگهداری آنها توسط این سازمان در مکان‌هایی که شهرداری در اختیار بهزیستی قرار دهد با ناهماهنگی‌ها و خالی‌کردن شانه از مسئولیت همراه است. به همین دلیلی مسئولیت باید همراه با منابع و اعتبارات یا همراه با تکالیف باشد که اگر سازمانی وظیفه خود را انجام نداد باید به جایی پاسخگو باشد.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های هماهنگ‌کننده این سه سازمان هم که در استانها استانداری‌ها و در شهرستان‌ها فرمانداری‌ها هستند باید به صورت جدی‌تر به آن بپردازند و پیگیری کنند که آیا دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کرده‌اند و اگر نه علت چه بوده است؟

ترابی قهفرخی خاطرنشان کرد: مردم باید بر اساس تکلیف دینی برای کمک از فامیل و آشناها و سپس از همسایه‌های خود آغاز کنند. اگر این کار توسط مردم انجام شود خود به خود اگر برخی محتاج باشند دیگر به خیابان نمی‌آیند و مشخص می‌شوند. افرادی هم که برای تکدی به خیابانها می‌آیند تا با درگیر کردن احساسات مردم سوء استفاده مشخص می شوند و مردم به آنها کمک نخواهند کرد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.