×

سردفتران و دفتر یاران به اخلاق حرفه ای پایبند باشند

سردفتران و دفتر یاران به اخلاق حرفه ای پایبند باشند

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره نقش سردفتران و دفتریاران در ایجاد نظم عمومی، گفت پایبندی به اخلاق که زیربنای مباحث حقوقی است در این جایگاه اهمیت ویژه‌ای دارد و همکاران باید به اخلاق حرفه‌ای خود کاملا پایبند باشند

سردفتران-و-دفتر-یاران-به-اخلاق-حرفه-ای-پایبند-باشند وکیل 

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره نقش سردفتران ( مقالات مرتبط با سردفتر - سوالات مرتبط با سردفتر) و دفتریاران در ایجاد نظم عمومی، گفت: پایبندی به اخلاق که زیربنای مباحث حقوقی است در این جایگاه اهمیت ویژه‌ای دارد و همکاران باید به اخلاق حرفه‌ای خود کاملا پایبند باشند.

شرایط آزمون سردفتری اسناد رسمی - اطلاعیه سازمان ثبت در خصوص دفاتر فاقد دفتریار - قانون تشکیل دفاتر اسناد رسمی 

 مهدی انجم‌شعاع در همایش افتتاح کانون سردفتران و دفتریاران مازندران، گفت: همه سخنرانان درباره اهمیت اسناد مطالبی گفتند و نقش سازمان ثبت اسناد کشور در نظم حقوقی محرض است.

وی افزود: اصلی‌ترین رسالت حقوق، ایجاد نظم در جامعه است که عدم رعایت مسائل حقوقی موجب ازدیاد پرونده‌های دادگاهی می‌شود.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: تراکم پرونده در مراجع قضایی به بحران تبدیل شده و شیوه‌های بکار گرفته در سال‌های گذشته از قبیل ایجاد شورای حل اختلاف و... نتوانسته ورودی پرونده‌های قضایی را کاهش دهد.

انجم شعاع با بیان اینکه جامعه سردفتری ( مقالات مرتبط با سردفتر - سوالات مرتبط با سردفتر) خوبی در کشور داریم، اظهار کرد: متاسفانه سازمان ثبت اسناد و املاک به کند بودن، سنتی بودن و گاها نادرست بودن در جامعه شایع شده که لازم است اینگونه ذهنیت‌ها درست شود.

وی افزود: اکنون که کانون جایگاه خود را شناخته و به طور رسمی فعالیت‌های خودش را آغاز کرده با انتقال تجربیات و بیان نقش یک سردفتر در نظم جامعه به روند توسعه کشور سرعت دهد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عنوان کرد: یکی از مهمترین اهداف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور روی آوردن به فن‌آوری روز، شفاف سازی و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از عدم ثبت اسناد و املاک است.

بررسی ابعاد کفالت در دفاتر اسناد رسمی - اقامه و فسخ اسناد دردفاتر اسناد رسمی 

وی ضمن تبریک به سردفتران و دفتریاران استان مازندران افزود: از بین 30 سردفتران انتخاب شده و مورد تایید ناگزیر تعداد محدودی به عنوان اعضای کانون سردفتران و دفتریاران انتخاب شدند تا به ایفای نقش بپردازند.

انجم‌شعاع گفت: برای شفاف‌سازی و در دسترس قرار گرفتن اطلاعات ثبت اسناد و املاک باید بحث کاداستر در کشور اجرایی شود و برای بحث دسترسی آزاد به اطلاعات نیاز است جایگاه قانونی نیز برای آن تعریف شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.