×

شرط خیار

همه چیز درباره " شرط خیار "

شرط خیار

سلام و خسته نباشید ..ما یک ماشینی خریدیم که قرار بوده سالم و بدون رنگ باشه ولی بعد از یک هفته متوجه تصادف های شدید ماشین شدیم.. پدر من حدود 1 هفته پیش برای خرید ماشین به سایت فروش ماشین باما مراجعه کرد و یک مورد 206 sd رو پیدا کردیم که نوشته بود ماشین در حد صفر و دو لکه رنگ .. بعد از دیدن ماشین و نوشتن قولنامه دستی برای تعویض پلاک پدر من و فروشنده به تعویض پلاک چیتگر مراجعه میکنن که اونجا کارشناس هم ماشینو میبینه و گویا اون کارشناس اونجا اصلا کارشناس نبوده و همدست فرد کلاهبرداره بوده و پد رساده من هم بدون اینکه شک بکنه اقدام به خرید ماشین میکنه . قیمتی که ما خریدیم 31.500 بوده در صورتی که بعد از یک هفته به کارنشاس مراجعه کردیم که نامه دادن تصادف های شدید از جلو و اطراف ماشین بوده و قیمت کارشناسی حدو 28 تومن بوده .. . با توجه به اینکه قولنامه دستی تنظیم شده و تو مرکز چیتگر تنظیم نشده آیا امکان شکایت از طرف هستش یا خیر ؟؟؟ اصلن دنبالش بریم یا نه ؟ ممنون میشم جواب بدین ..

سلام شما می توانید شکایت کنید البته باید اول تامین دلیل با جلب نظر کارشناس بدید

مشاهده پاسخ کامل

با سلام.اینجانب اپارتمانی را پیش فروش نموده و بابت ثمن 4 فقره چک از خریدار دریافت نموده ام که در سررسید پرداخت نگردید.در متن قرارداد این جمله ذکر شده:چنانچه خریدار در مواعد مقرر از پرداخت ثمن معامله خوداری کند طبق مقررات راجع به خیار تاخیر ثمن فروشنده حق دارد نسبت به فسخ قرارداد اقدام نماید ودر این مورد ارسال اظهار نامه برای خریدار کفایت میکند ونیاز به مراجعه به مراجع قضایی نمیباشد.....متاسفانه در جمله ذکر شده اشتباها به جای خیار تخلف از شرط خیار تاخیر ثمن را نوشته ام و بعد متوجه این موضوع شدم...بعلاوه خیار تاخیر ثمن وتخلف از شرط ساقط نشده است..حال با توجه به قید این شرط وقید اشتباهی خیار تاخیر ثمن چه اثراتی دارد؟ایا بنده میتوانم قرارداد را با توجه به شرط ذکر شده فسخ نمایم وقید کلمه خیار تاخیر ثمن مشکلی را بوجود نمیاورد؟؟

با سلام خیار تاخیر ثمن مخصوص معاملاتی است که هم مبیع و هم ثمن حال باشد یعنی مدت دار نباشند و در مورد کیس شما صدق نمی کند اما از متن قرارداد شما اینگونه پیداست که منظور شما همان خیار تخلف شرط بوده

مشاهده پاسخ کامل

قانون-ثبت-اسناد-و-املاک-

قانون ثبت اسناد و املاک

قانون-متمم-قانون-ثبت-املاک

قانون متمم قانون ثبت املاک

قانون-مالیاتهای-مستقیم-

قانون مالیاتهای مستقیم

قانون-مالیات-بر-ارث-و-نقل-و-انتقالات-بلاعوض

قانون مالیات بر ارث و نقل و انتقالات بلاعوض

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.