×

صدور سند مالکیت

همه چیز درباره " صدور سند مالکیت "

صدور سند مالکیت

زمینی کشاورزی دارای اسناد اصلاحات ارضی در ادارۀ ثبت از ماترک یک متوفی میباشد آیا احدی از وراث با هرمقدار سهم، به تنهایی میتواند درخواست سند کند؟ در غیر اینصورت حداقل سهم وراث برای درخواست سند چقدر است؟ مراحل اقدام تا قبل از ارائۀ احتمالی دادخواست قضایی چگونه است ؟ باتشکر

نحوه انتقال سند به نام وراث مطابق قانون به شرح ذیل می باشد ـ ثبت ملک به نام وراث در دفتر املاک ماده 105 آیین‌نامه قانون ثبت اسناد و املاک مصوب 1317 با اصلاحات بعدی مقرر می‌دارد: «در مورد انتقال ملک به ورثه باید بعد از احراز انحصار وراثت و سمت ورثه نسبت به مورث

مشاهده پاسخ کامل

بنده در سال 1373 یک قطعه زمین فاقد سند مالکیک و با داشتن اظهارنامه خریداری و با داشتن پروانه ساختمانی مبادرت به ساخت ان نمودم متاسفانه تا بحال موفق به دریافت سند مالکیت نشده ام لطفاً بنده را راهنمائی بفرمایید

کاربر محترم جناب آقای فرهاد با درود ؛ سوال شما بسیار کلی و نامفهوم است. برای ارائه ی مشاوره سازنده و کاربردی، پاسخ به برخی سوالات لازم می آید.

مشاهده پاسخ کامل

با سلام اینجانب متقاضی ثبت درخواست صدور سند مالکیت می باشم. مطلع هستم که این کار از طریق وبسایت www.ssaa.ir انجام می شود اما نحوه ورود به سامانه ثبت الکترونیکی پذیرش درخواست صدور سند مالکیت از طریق این سامانه و همچنین از طریق سایت شما بیان نشده است، در سایت تنها جمله "ورود به قسمت درخواست پذیرش از صفحه اصلی" نوشته شده است و لینکی برای ورود وجود ندارد. لطفا راهنمایی کنید.

نظر به اینکه سازمان ثبت هنوز سایتی را جهت ثبت درخواست اعلام ننموده و فقط

مشاهده پاسخ کامل

باسلام و عرض خسته نباشید شخصی بدنبال مزایده ملکی مالک سهمی از ان بمیزان شش و نیم حبه از 24حبه آن شده(سهم او ناشی بمیزان مهریه او و متعاقبا ت9وقیف ملک بمیزان قدر السهم زوج از آن بوده) حال با توجه به اینکه مالک قدر السهم خود میباشد چه اقداماتی را میتواند انجام دهد؟ بغیر از مطالبه اجرت المثل!

با درود پرسش شما اندکی ابهام داشت ولی تا آنجایی که اینجانب متوجه شدم با صدور سند مالکیت توسط "اداره ثبت اسناد واملاک"

مشاهده پاسخ کامل

افراسیاب آپارتمانی را با سند عادی به حسن فروخته است . حسن همین آپارتمان را با سند عادی به عباس فروخته است عباس هم این آپارتمان را با سند عادی به محمود فروخته است. اکنون پس از گذشت دو سال فروشندگان قبل ( که همگی کل ثمن ملک خود را دریافت کرده اند ) حاضر به همکاری جهت صدور سند مالکیت نمی باشند.زیرا این آپارتمان دارای ده میلیون بدهی به بانک می باشد. افراسیاب گفته است اگر ده میلیون تومان را عباس به بانک پرداخت نماید آپارتمان را به نام آخرین خریدار (محمود) سند صادر می نماید و سر انجام سند به نام محمود صادر گردید(البته با رداخت ده میلیون تومان که توسط عباس پرداخت ده بود. در صورتی که در تعهد حسن می باشد که ده میلیون تومان را باید پرداخت میکرده ولی عباس آن را پرداخت کرده است آیا کنون عباس می تواند بر علیه حسن اقامه دعوا کند؟ و طلب ده میلیون تومان پول پرداختی به بانک را از حسن در خواست کند؟ لطفاٌ در این مورد ما را راهنمایی بفرمایید.

برای اقدام در مورد چنین پرونده ای برای مشاوره، با ارائه ی مدارک کامل خود حضورا به یک وکیل دادگستری مراجعه نمایید.

مشاهده پاسخ کامل

با عرض سلام و خسته نباشید : 1:افراسیاب آپارتمانی را با سند عادی به حسن فروخته است . حسن همین آپارتمان را با سند عادی به عباس فروخته است عباس هم این آپارتمان را با سند عادی به محمود فروخته است. اکنون پس از گذشت دو سال فروشندگان قبل ( که همگی کل ثمن ملک خود را دریافت کرده اند ) حاضر به همکاری جهت صدور سند مالکیت نمی باشند.زیرا این آپارتمان دارای ده میلیون بدهی به بانک می باشد. افراسیاب گفته است اگر ده میلیون تومان را عباس به بانک پرداخت نماید آپارتمان را به نام آخرین خریدار (محمود) سند صادر می نماید و سر انجام سند به نام محمود صادر گردید(البته با رداخت ده میلیون تومان که توسط عباس پرداخت ده بود. در صورتی که در تعهد حسن می باشد که ده میلیون تومان را باید پرداخت میکرده ولی عباس آن را پرداخت کرده است آیا کنون عباس می تواند بر علیه حسن اقامه دعوا کند؟ و طلب ده میلیون تومان پول پرداختی به بانک را از حسن در خواست کند؟ لطفاٌ در این مورد ما را راهنمایی بفرمایید.

برای اقدام در مورد چنین پرونده ای برای مشاوره، با ارائه ی مدارک

مشاهده پاسخ کامل

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.