×

هواپیما

همه چیز درباره " هواپیما "

هواپیما

قانون-بودجه-سال-1400-کل-کشور

قانون بودجه سال 1400 کل کشور

[...]

آژانس هواپیما

مشاهده پاسخ کامل

با درود،من مدت 6 سال برأی هواپیمایی ماهان در سمت سر خلبان مشغول به کار بودم.حدود سه سال پیش با توجه به تغییر نوع هواپیما در کإسهای آمیزی مربوط به هواپیمای جدید شرکت کردم و هواپیمایی ماهان یک فقره چک به مبلغ 6٠ ملیون تومان جهت ضمانت انجام خدمت پس از پایان آموزش و یک فقره چک دوم به همین مبلغ جهت ضمانت پرداخت چک اول از من دریافت کرد در ابتدای سال جاری پس از عقد قرار داد یکساله معمول همه ساله شرکت شروع به تهدید و اخذ یک تعهد خدمت جدید از کلیه پرسنل به مدت ٢٠ سال و به مبالغ متفاوت کرد پس از امتناع من و جمعی از دوستان از امضاء قرار داد تعهد جدید،از ابتدائیة 6ماهه دوم سال به منظور رسیدن به نتیجه دلخواه و زیر فشار قرار دادن ما،من و تعدادی از دوستان را به کلی از پروازه کنار گذاشتند و در پایان هر ماه با مشواره گیری از تیّم وکلای مجربی که در اختیار دارند کاملا قانونی ضرر بسیار بزرگ مادی و روحی به ما وارد آوردند. هم اکنون با به پایان رسیدن مدت قرار داد ضمن تشکر از همکاری ما برگ تسویه تحویل من دادند اما شرکت خودش را به مبلغ تعهد 6٠ ملیونی بنده بستانکار میداند،پرسش این حقیر اینکه با وجود عدم تمایل شرکت به ادامه همکاری با بنده آیا هنوز من موظف به پرداخت این مبلغ هستم یا خیر با سپاس

ضمن پوزش از تاخیر پیش آمده به موجب قانون کار قراردادهای کار براساس رضایت و تمایل طرفین می باشد. و اینکه کارفرما بابت هزینه تربیت نیرو تضمین

مشاهده پاسخ کامل

سلام . من پروازی با هواپیمائی معراج از استانبول به فرود گاه امام داشتم که درطی تخلیه و حمل بار از هواپیما به فرودگاه چمدانم با وزن 17 کیلو گرم کاملا آسیب دید و کلیه بار و چمدان غیر قابل استفاده شد . فرم خسارت بار در همان روز تکمیل و به تائید نماینده شرکت هواپیمائی و سر جامه دان فرودگاه(با مضمون غیر قابل استفاده بودن بسته و لوازم داخل آ ن) رسید. وسایل خسارت دیده را جمع آوری هم نکردند و تحویل بنده هم ندادند. کلیه وسایل و محتویات داخل چمدان را که می دانستم لیست کردم و فاکتور های موجود را نیز ارائه کردم. حدود ریالیخسارت وارده چهار میلیون تومان است. شرکت هواپیمائی از پرداخت خسارت کامل به بنده اجتناب میکندو پیگیر پرونده نیست لطفا بنده را راهنمائی کنید ممنون

در این موارد غالبا با مراجعه به مسئولان ارشد و دوایر نظارتی درون سازمانی مشکل حل میشود .اگر نشد چون مبلغ

مشاهده پاسخ کامل

به استحضار می رساند ، اینجانب پژمان معتمدی راد فرزند محمود ، در تاریخ 29 مهر ماه 1392 با نیت تهیه ی هدیه ی سال روز مراسم ازدواج خود ، به وب سایت زر دات آی آر ، که فروشگاه مجازی طلا و جواهرات می باشد مراجعه نمودم و یک ست حلقه ی انگشتری طلای مردانه و زنانه ( پیوست 1 ) ، با الماس های تراش برلیان به قیمت 000/800/42 ریال را انتخاب و با فروشنده ی مربوطه ، جناب آقای مسعود رضایی تماس گرفتم . فروشنده پس از اطلاع رسانی در خصوص قیمت روز طلا ( پیوست 2 ) و مشخصات کالای مد نظر ، با تعیین دو شرط اینجانب که به شرح زیر می باشد موافقت نمودند . (شرط 1) ساخت انگشتر زنانه از طلای زرد ] نمونه ی قرارداده شده در وب سایت ، به صورت دو رنگ زرد و سفید می باشد [ (شرط 2) تحویل دادن سفارش تا قبل از روز 15 آبان ] طبق اظهار فروشنده ، سفارش بنده 6 الی 7 روزه تحویل می گردد[ ، بنده نیز مبلغ 000/000/14ریال به عنوان بیعانه به حساب آقای رضایی واریز نمودم ( پیوست 3 ) و پیش فاکتوری برای بنده صادر شد ( پیوست 4 ) . گفتنی است ، نظر به اینکه بنده سایز دقیق انگشتری های سفارشی را نداشتم ، با تاخیری دو روزه سایزها را به فروشنده اعلام کردم . بعد از خلف وعده های بسیار از طرف آقای رضایی ، نهایتا عصر روز 14 آبان ماه ایشان با بنده تماس گرفتند و پس از تعریف و تمجید فراوان از کار انجام شده ادعای افزوده شدن حجم طلا و برلیان بکار رفته شده در سفارش را داشتند و مبلغ 000/900/4 ریال به مبلغ توافق شده ی اولیه افزودند و هزینه ی تمام شده ی کار را 000/700/47 ریال اعلام نمودند.( پیوست 5 ) بنده نیز پس از کسر مبلغ بیعانه پرداخت شده ، مانده حساب که مبلغ 000/700/33 ریال بود را همان عصر 14 آبان به حساب آقای رضایی واریز نمودم ( پیوست 6 ) ، فروشنده هم پس از اطمینان از وصول وجه واریزی ، فرمودند که همان شب 14 آبان ، سفارش را از طریق بارنامه هواپیما ( پیوست 7 ) برای بنده که ساکن شهر عسلویه هستم ارسال خواهند کرد . عصر روز 15 آبان ماه ، پس از دریافت سفارش و رویت آن ، کالای ارسالی تفاوت زیادی با نمونه فروشگاه و سفارش بنده داشت و مغایرت ها به شرح زیر بوده است : 1 . رنگ انگشتر مردانه به رنگ زرد تغییر کرده بود و از لحاظ ظاهر نیز شباهتی با نمونه اولیه نداشت . 2 . انگشتر زنانه مطابق شرط بنده ، به رنگ زرد در آمده بود ، اما بسیار بد ساخت و مبتدیانه ساخته شده بود و تفاوت زیادی با نمونه ی اولیه داشت . 3 . عدم ارسال هدیه ی خرید از فروشگاه ( پلاک از جنس طلا ) ، که طبق اظهارات فروشنده مطرح گردیده بود ( پیوست 1) بالافاصله با آقای رضایی تماس گرفتم و با یادآوری شروط مقرر شده و طرح نواقص ، از ایشان توضیح خواستم که ایشان نواقص کار را پذیرفتند و فرمودند کالا را برگشت دهم تا اصلاحات انجام شود و همان روز 15 آبان ماه کالا را از طریق بارنامه هواپیمایی برای ایشان ارسال کردم ( پیوست 8 ) . با پیگیری و تماس های بنده و عدم پاسخگویی و بی اعتنایی نسبت به وظیفه ای که شرعا و قانونا بر عهده ی فروشنده بود ، بالاخره روز 26 آبان ماه ایشان کالاهای به اصطلاح تصحیح شده را برای بنده ارسال فرمودند ( پیوست 9 ) . کالای ارسالی با تاخیر و روز 28 آبان ماه به دست بنده رسید و این بار نیز اصلاحاتی که فروشنده مقرر شده بود انجام دهد انجام نشده بود و تغییرات به شرح زیر بود : 1 ) رنگ انگشتر زنانه از طلای زرد به رنگ طلای سفید و زرد تغییر کرده بود . این در حالی بود که بنده با رنگ انگشتر زانه مشکلی نداشتم و انجام این تغییرات جز موارد مطرح شده هم نبود و همان ایرادات عدم تشابه با نمونه ی اولیه بر آن وارد بود . 2 ) رنگ انگشتر مردانه از رنگ زرد به سفید تغییر داده شده بود و از این حیث مورد تایید بنده بود ، اما ظاهر آن باز هم مغایر با نمونه سفارش داده شده بود . 3 ) عدم ارسال هدیه ی خرید از فروشگاه ( پلاک از جنس طلا ) ، که طبق اظهارات فروشنده مطرح گردیده بود ( پیوست 1) با تماس بنده با آقای فروشنده ، ایشان با حالتی طلبکارانه و ناپسند ، مدعی شدند که بر کار و سفارش بنده هیچ ایرادی وارد نیست . با توجه به ضررهایی که ایشان از نظر مادی و معنوی بر بنده و خانواده ام تحمیل کرده بودند ، باز هم با شکیبایی ، ایرادات را متذکر شدم و اطلاع دادم کالا از طریق باربری برای ایشان ارسال خواهد شد ( پیوست 10 ) . از فردای آن روز ، جناب رضایی به تماس های بنده جواب نداده و گاها از طریق پیام کوتاه وعده ی تماس با بنده در روزهای آینده را می دادند که این رفتار ایشان بسیار توهین آمیز و غیر اخلاقی بود . در نهایت با شش روز تاخیر ، روز 5 آذر ماه آقای رضایی کالای مربوطه را از باربری تحویل گرفتند ولی باز هم پاسخگوی بنده نبودند و تحویل گرفتن کالا را از طریق تماس با دفتر باربری تهران مطلع شدم . روز 6 آذر ماه طی تماس تلفتی که آقای رضایی با بنده داشتند ( با توجه به عدم صداقت ایشان در معامله صورت گرفته مکالمه با ایشان ضبط شده است ) اظهار فرمودند در صورتی که تمایل به بهبود کیفیت ساخت و تشابه با نمونه ی اولیه که به استناد آن معامله صورت گرفته بود ، باید هزینه بیشتری پردخت نمایم . که طرح این مطلب واقعا توهین بزرگی به بنده شد .در هیچ کجای دنیا ، لااقل بنده به یاد ندارم به این شکل کالایی را بفروش برسانند . ابندا یک کالایی را معرفی و ارایه نمایند و بابت آن وجهی اخذ شود ، و با اعتراض مشتری مبنی بر عدم سازگاری و تطبیق کالا با نمونه ی اولیه ، به دفعات از مشتری طلب پرداخت وجه اضافه گردد . به هر حال ، با درخواست آقای رضایی مخالفت کردم و طلب بازپرداخت و استرداد وجه پرداختیم را کردم که ایشان با چانه زنی و استناد به قوانین شرکت خود مبنی بر کسر 25 درصد از مبلغ خرید انجام شده توسط شرکت ، مبلغ 000/310/35ریال از مبلغ 000/700/47 ریالی که بنده پرداخت کرده بودم را عودتدادند . ت،

مشاهده پاسخ کامل

در رابطه با اژانس هواپیمایی

مشاهده پاسخ کامل

با عرض سلام: اینجانب فریدون کرمی از ایثارگران آزاده وجانباز به ش ملی 0051712520 از تاریخ 1370/03/25 به استخدام رسمی شرکت هواپیمایی ایران ایر ( هما ) در امده واز تاریخ 01/04 /1390 بازنشسته شده ام . موضوع مشاوره درخواست وکیل نسبت به گرفتن حق و حقوق امتیازات ایثارگری که اکثر این قوانین به طور نصف و نیمه پرداخت شده و موضوعات دیگر . باتشکر از جناب عالی و همکاران گرامیتان وبا قبولی طاعات و تبریک به مناسبت عید سعید فطر. فریدون کرمی 08/06/1390

مشاوره تلفنی در تاریخ 14 شهریور

مشاهده پاسخ کامل

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.