×

حقوق بازنشستگی

همه چیز درباره " حقوق بازنشستگی "

حقوق بازنشستگی

یا سلام ایا دریافت دو حقوق بازنشستگی برای یک بیمه شده ی اصلی از دو صندوق متفاوت قانونی است ؟ اگر پاسخ نه میباشد انکس که دو حق بیمه پرداخت کرده است چگونه باید رفتار کند؟

مشاهده پاسخ کامل

سلام خانم وکیل روز شما بخیر حدود دو سال پیش به دلیل مریضی مادر بزرگم تمام فرزندان ایشان دور هم جمع شدند و تصمیم گرفتند تا مراقبت از مادر به عهده یکی از فرزندان باشد. دخر بزرگ خانواده این مسئولیت را پذیرفت و باقی فرزندان بدون هیچ گونه رسید و صورت جلسه ایی تمامی دارایی نقد و طلاهای مادر را به ایشان سپردند که این مبلغ حدود 80 ملیون پول نقد و بالغ بر 60 ملیون طلا بوده است. همچنین مادر یک منزل مسکونی در منطقه جمهوری تهران داشته که با تنظیم قولنامه ایی به نام مادر خانه به مبلغ 65 ملیون تومان رهن کامل به مستاجر اجاره داده شد همچنین یک خانه در منطقه گیشا برای مادر اجاره گردید به مبلغ 85 ملیون تومان که قولنامه این منزل به نام دختر بزرگ (کسی که سرپرستی را قبول نموده است) تنظیم گردید. همچنین مادربزرگ بنده دارای دو حقوق بازنشستگی همسر مرحوم و پسر مورد کفالت خود بوده است که این حقوق نیز به صورت ماهانه نزدیک به دو ملیون پانصد هزار تومان میشود . همچنین برای ایشان یک پرستار 24 ساعته نیز استخدام نموده اند. حال بعد از دو سال دختر بزرگ با ادای این مطلب که کلیه پول های نقد مادر به اتمام رسیده است و همچنین به دلیل اینکه دیگر فرزندان در نگهداری هیچ کمکی نکرده اند بنابراین کلیه طلاهای مادر نیز مزد نگهداری من می باشد بیان نموده که دیگر توانایی نگهداری از مادر را ندارد. و باید مسئولیت به کس دیگری واگذار گردد. همچنین کلیه مدارک مادربزرگ بنده اعم از شناسنامه، قولنامه هر دو خانه شناسنامه عموی تحت کفالت مادربزرگم و ... در اختیار عمه بوده و ایشان از باز پس دادن مدارک نیز امتناع می ورزد. برای بازپس گرفتن مدارک یک نامه رسمی از جانب مادربزرگم به عمه با امضا و اثر انگشت ایشان نیز تنظیم گردیده است اما ایشان باز هم از پس دادن مدارک امتناع می ورزند. آیا راه قانونی برای بازپس گیری مدارک و تغییر قولنامه دوم منزل به نام مادربزرگم وجود دارد؟ آیا ایشان در امانت خیانت نموده اند؟ مسئله ایی که الان ذهن همگان رو درگیر کرده این است که چون قولنامه منزل مسکونی مادربزرگم به نام خود ایشان اما قولنامه منزل اجاره ای ایشان به نام عمه بنده هست امکان دارد ایشان پول رهن منزل دوم را گرفته و از پس دادن پول رهن منزل ملکی مادربزرگم به مستاجر امتناع نماید. همچنین ممکن است با داشتن آشنا و در دست داشتن کلیه مدارک برای به نام زدن منزل مسکونی مادربزرگم دست به عمل غیرقانونی بزند. برای جلوگیری از این موارد چه راه قانونی وجود دارد؟.

مشاهده پاسخ کامل

سلام.من دختر23ساله،مجرد و دکتر داروساز هستم.یک برادر32ساله و یک برادر28ساله دارم.برادر28ساله ام معلول ذهنی است(سندرم دان).میخواستم بدانم در صورت فوت پدر حضانت و وقیمیت برادر معلولم با چه کسی است؟اگر پدرم وصیت کنند که حضانتش با من باشد از لحاظ قانونی اعتبار دارد؟آیا حقوق بازنشستگی پدرم بعد از خودشان به برادر معلولم میرسد؟

با سلام نظر به اینکه برادر شما از نظر قانون محجور می باشد، لذا تا زمان حیات پدر که ولی قهری می باشد ایشان وظیفه نگهداری را دارند و بعد از ایشان

مشاهده پاسخ کامل

با سلام خدمت شما پدر بنده 30 سال پیش یه همسر صیغه ای اختیار کردند و در سال 1385 دادگاه حکمی مبنی بر رسمی کردن این صیغه نامه کردند.ولی تا اخر عمرشون این کار رو انجام ندادند و در سال 90 فوت کردند.حالا اون شخص رفته و ادعای حقوق بازنشستگی و ارث دارند.ایا حق بیمه و حقوق بازنشستگی و ارث به این فرد میرسد؟با تشکر از شما.

با سلام نظر به اینکه در عقد موقت عدم توارث (ارث) در نکاح منقطع (صیغه عقد موقت-متعه) حاکم بوده و زوجۀ منقطع ارث نمی برد در فرض سوال ایشان از پدر جنابعالی ارث نخواهند برد. حتی شرط نمودن توارث فیمابین نیز در صورت وجود باطل خواهد بود . و همچنین در رابطه با حقوق بازنشستگی نیز چون همسر موقت ایشان می باشند از نظر قانونی درخواست ایشان بلاوجه بوده و محل قانونی ندارد.

مشاهده پاسخ کامل

با سلام خدمت شما پدر بنده 30 سال پیش یه همسر صیغه ای اختیار کردند و در سال 1385 دادگاه حکمی مبنی بر رسمی کردن این صیغه نامه کردند.ولی تا اخر عمرشون این کار رو انجام ندادند و در سال 90 فوت کردند.حالا اون شخص رفته و ادعای حقوق بازنشستگی و ارث دارند.ایا حق بیمه و حقوق بازنشستگی و ارث به این فرد میرسد؟با تشکر از شما.

نظر به اینکه در عقد موقت عدم توارث (ارث) در نکاح منقطع (صیغه عقد موقت-متعه

مشاهده پاسخ کامل

آیا فرد مستمری بگیر (باز نشسته) می تواند بعنوان سهامدار و مدیر عامل شرکت خصوصی انجام وظیفه کند. آیا مستمری او طبق قانون محفوظ می ماند. اصولا مدیر عاملی شغل است یا وکالت است؟

1- با توجه به مفهوم مخالف ماده 90 قانون استخدام کشوری، فرد مستمری بگیر (باز نشسته) می تواند در شرکت های خصوصی به هر عنوان ( مدیریت و ... ) مشغول به کار و فعالیت گردد، زیرا این

مشاهده پاسخ کامل

پدر من 54 سال سن دارد مدتی پیش با 22 سال سابقه کار و بیمه از شغلش به علت کهولت سن اخراج شد امروز زندگی مان به سختی میگذرد آیا میتوان پول 8 سال باقیمانده بیمه را یکجا واریز کرد تا پدرم از حقوق بازنشستگی استفاده کند؟ تو رو خدا جواب سوال منو بدید .ممنونم

با سلام عزیز من سوال شما مبهم است /دولتی/ غیر دولتی /قراردادی / رسمی / علت اخراج/ نوع شغل /حکم اخراج/ بدون حکم/ نوع تخلف /اعتراض/ عدم اعتراض ؟؟؟؟ کهولت سن دلیل

مشاهده پاسخ کامل

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.