×

قانون اصلاح قانون راجع به تأسیس شرکت شهرکهای صنعتی ایران

قانون اصلاح قانون راجع به تأسیس شرکت شهرکهای صنعتی ایران

قانون-اصلاح-قانون-راجع-به-تأسیس-شرکت-شهرکهای-صنعتی-ایران

وکیل


ماده واحده – اصلاحات زیر در متن قانون راجع به تأسیس شرکت شهرکهای صنعتی ایران به عمل می آید :
1- در بند (1) ماده واحده پس از عبارت «سازمان برنامه و بودجه » عبارت «وزیر جهاد سازندگی » اضافه می شود.
2- در بند (2) ماده واحده عبارت «شهرک» به عبارت «شهرکها» تغییر می یابد.
3- بند (3) ماده واحده به شرح ذیل اصلاح می شود:
3- رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی ایران به پیشنهاد وزیر صنایع و با تصویب مجمع بعنوان معاون وزیر صنایع و رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی ایران و همچنین رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل هر شرکت فرعی به پیشنهاد رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی ایران و حکم وزیر صنایع تعیین خواهد شد.
4- بند (4) ماده واحده به شرح ذیل اصلاح می شود:
4- شرکتهای شهرکهای صنعتی مکلفند از طریق واگذاری عین یا منفعت اراضی تحت اختیار خود که در مورد اراضی ملی و دولتی به قیمت منطقه ای به شرکت شهرکها واگذار می شود، سرمایه اولیه پرداختی دولت را جبران نمایند.
برای تسهیلات بیشتر مالی و تشویق احداث و توسعه شهرکهای صنعتی در مناطق محروم یا غیر برخوردار با تصویب مجامع، وجوه پرداختی فی ما بین شرکت شهرکهای صنعتی ایران و شرکتهای تابع و همچنین شرکتهای تابع به یکدیگر بعنوان کمکهای بلاعوض محسوب می گردد.
انتقال قطعی اراضی به صاحبان واحدهای صنعتی موکول به اخذ پروانه بهره برداری است.
بند (5) ماده واحده به شرح زیر اصلاح می شود:
5- شرکت شهرکهای صنعتی ایران و شرکتهای تابع بر طبق مفاد اساسنامه خود و اصول قانون تجارت اداره می گردد و از شمول مقررات مغایر مستثنی بوده و ضوابط استخدامی این شرکتها تابع قانون کار و تأمین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران است.
اعتبارات مصوب در بودجه مربوط به نواحی صنعتی پس از تشکیل شرکت شهرک صنعتی مذکور از طریق این شرکتها هزینه می شود و نواحی صنعتی که از محل اعتبارات عمرانی در آنها هزینه گردیده است شهرک صنعتی موضوع این قانون تلقی می گردد.
بند (7) ماده واحده به شرح زیر اصلاح می شود :
7- تعیین محل شهرک (در منطقه تصویب شده توسط مجمع) و طراحی نقشه شهرک برای نیازهای گوناگون براساس ضوابط اعلام شده توسط وزارت مسکن و شهر سازی انجام خواهد شد و در هر حال شهرکهای صنعتی از حریم قانونی و استحفاظی شهرها و قانون شهرداریها مستثنی بوده و واگذاری اراضی به متقاضایان و حدود و شرایط و نحوه عمل در این خصوص در اختیار مسوولان شهرک صنعتی است که بر اساس آئین نامه اجرائی این قانون عمل خواهد کرد.
تشخیص ضرورتهای فنی و اقتصادی بعهده مجمع عمومی شرکت شهرکهای صنعتی مربوط می باشد.
تبصره – عوارض قانونی تولید صنعتگران از مقررات این بند مستثنی است.
بند (8) ماده واحده به شرح زیر اصلاح می شود:
8- مجمع عمومی شرکت شهرکهای صنعتی ایران موظف است با توجه به سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران و با تصویب هیأت دولت برای افزایش تعداد شهرکها اقدام لازم را انجام دهد و همچنین مجمع عمومی شرکتهای تابعه می تواند با توجهبه نیاز و ضرورت نسبت به توسعه شهرکهای صنعتی مصوب اقدام نماید.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ یازدهم خرداد ماه یکهزار و سیصد و هفتاد و شش مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 21/3/1376 به تایید شورای نگهبان رسیده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی - علی اکبر ناطق نوری

نوع : قانون

شماره انتشار : 15242

تاریخ تصویب : 1376/03/11

تاریخ ابلاغ : 1376/04/11

دستگاه اجرایی : وزارت صنایع -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.