×

آئین نامه اجرائی قانون تهیه مسکن برای افراد کم درآمد

آئین نامه اجرائی قانون تهیه مسکن برای افراد کم درآمد

آئین-نامه-اجرائی-قانون-تهیه-مسکن-برای-افراد-کم-درآمد
شماره 60252/ت 16967هـ - 24/4/1376

وزارت مسکن و شهر سازی – بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران – بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
هیأت وزیران در جلسه مورخ 18/4/1376 بنا به پیشنهاد مشترک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (موضوع نامه شماره 7056/100 مورخ 15/5/1375 وزارت مسکن و شهر سازی ) و به استناد قانون تهیه مسکن برای افراد کم در آمد – مصوب 1372 – آئین نامه اجرائی قانون یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود :

ماده 1- در این آئین نامه عبارت «قانون تهیه مسکن برای افراد کم در آمد» به اختصار «قانون» نامیده می شود.
ماده 2- به منشور تمرکز وجوه حاصل از اجرای قانون، حساب مخصوصی از طرف خزانه داری کل، در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح و کلیه عواید حاصل شده در این حساب متمرکز خواهد شد.
ماده 3- وزارت امور اقتصادی و دارایی صد در صد (100%) وجوه دریافتی از خزانه را که در اجرای قانون – از زمان تصویب – تحصیل می نماید، در قالب قانون بودجه به عنوان کمک به حساب صد (100) امام خمینی(ره) – ویژه احداث مسکن محرومین – واریز می نماید.
ماده 4- بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف است وجوه حاصل از اجرای قانون را فقط برای تأمین مسکن ارزان قیمت برای محرومین مصرف نماید.
ماده 5- بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت کلیه در آمدها و هزینه هایی را که در اجرای قانون تحصیل یا مصرف می کند، در حساب سالانه عمل نموده و همراه مدارک و اسناد هزینه نگهداری می نماید.
ماده 6- نحوه استفاده از وجوه موضوع این آئین نامه و مشخصات مسکن ارزان قیمت مورد نظر قانون، مطابق دستورالعمل اجرائی این آئین نامه خواهد بود که توسط وزارت مسکن و شهر سازی ابلاغ خواهد شد.
معاون اول رئیس جمهور – حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1376/04/18

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران - وزارت مسكن و شهرسازی - بنیاد مسكن انقلاب اسلامی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.