×

آئین نامه چگونگی اداره باشگاههای رفاهی کارمندان دولت

آئین نامه چگونگی اداره باشگاههای رفاهی کارمندان دولت

آئین-نامه-چگونگی-اداره-باشگاههای-رفاهی-کارمندان-دولت

وکیل


شماره 60900/ت18270هـ - 30/4/1376

سازمان امور اداری و استخدامی کشور – وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
هیأت وزیران در جلسه مورخ 22/4/1376 بنابه پیشنهاد شماره 1938/د مورخ 1/4/1376 سازمان امور اداری و استخدامی کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای تبصره (35) قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران – مصوب 1373- آئین نامه چگونگی اداره باشگاههای رفاهی کارمندان دولت را به شرح زیر تصویب نمود :

ماده 1- به منظور انجام هماهنگیهای لازم در امر اداره و بهره برداری از آن دسته از باشگاههایی که به عنوان باشگاههای رفاهی کارمندان دولت اختصاص می یابند و ایجاد زمینه لازم در جهت فراهم ساختن تسهیلات مناسب برای استفاده بهینه کارمندان دولت و خانواده های آنان از اوقات فراغت خود و ایجاد انگیزه های خدمتی و افزایش بهره وری، همچنین نظارت بر چگونگی اداره باشگهای یادشده ، شورای رفاه کارمندان دولت مرکب از دبیر حال سازمان امور اداری و استخدامی کشور – به عنوان رئیس شورا – رئیس سازمان برنامه و بودجه ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر کشور و مدیر عامل سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی – به عنوان دبیر شورا – تشکیل می شود.
تبصره – شورای رفاه کارمندان استان مرکب از استاندار – به عنوان رئیس شورا - ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان،مدیر عامل سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی استان – به عنوان دبیر شورا – و نماینده سازمان امور اداری و استخدامی کشور در استان است و عهده دار وظایف یادشده می باشد.
ماده 2- سازمان امور اداری و استخدامی کشور با هماهنگی سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی و سایر سازمانهای ذی ربط پیشنهادهای لازم را به منظور اعطای تسهیلات ضروری برای اجرای هر چه بهتر این تصویبنامه به دولت ارایه می کند.
ماده 3- کلیه مستخدمان رسمی، ثابت ، پیمانی و قراردادی تمام وقت وزارتخانه ها، مؤسسات و شرکتهای دولتی مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت که خواهان استفاده از تسهیلات باشگاه هستند، می توانند به عضویت باشگاه درآیند. چگونگی عضویت در باشگاه توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور تهیه و ابلاغ می شود.
ماده 4- در صورت عضویت کارمند در باشگاه 50% از هزینه های مربوط توسط وی و 50% باقیمانده توسط دستگاه متبوع مستخدم تأمین می شود.
تبصره – مبنای محاسبه سهم کارمند و دستگاه متبوع، هزینه تمام شده تسهیلات ارایه شده با نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
ماده 5- سازمان برنامه و بودجه موظف است اعتبار لازم را برای تأمین 50% سهم دستگاه در قوانین بودجه سالانه تحت عنوان «امور رفاهی کارکنان دولت » پیش بینی کند.
ماده 6- باشگاههایی که در حال حاضر توسط دستگاهها اداره می شوند، تابع مقررات مربوط به خود هستند.
معاون اول رئیس جمهور – حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1376/04/22

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.