×

آئین نامه چگونگی توسعه و تعمیم ورزش کارمندان دولت

آئین نامه چگونگی توسعه و تعمیم ورزش کارمندان دولت

آئین-نامه-چگونگی-توسعه-و-تعمیم-ورزش-کارمندان-دولت شماره 61056/ت18327هـ - 4/5/1376

سازمان امور اداری و استخدامی کشور – سازمان برنامه و بودجه – سازمان تربیت بدنی
هیأت وزیران در جلسه مورخ 22/4/1376 بنا به پیشنهاد مشترک سازمانهای امور اداری و استخدامی کشور، تربیت بدنی و برنامه و بودجه و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای تبصره (35) قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران – مصوب 1373 – و ماده (53) قانون استخدام کشوری – مصوب 1345- تصویب نمود :

ماده 1- به منظور سیاستگزاری و برنامه ریزی در امر توسعه فرهنگ ورزش و همگانی کردن فعالیتهای ورزشی کارمندان دولت، همچنین ساخت و ساز باشگاهها و مکانهای ورزشی کارمندی و نظارت بر اداره آنها و تخصیص امکانات بین کارمندان دولت شورای عالی ورزش کارمندان دولت – که از این پس در این آئین نامه شورا نامیده می شود – تشکیل می شود.
ماده 2- اعضای شورا عبارتند از :
الف – معاون رئیس جمهور و دبیر کل سازمان امور اداری و استخدامی کشور به عنوان رئیس شورا.
ب – معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه.
ج – معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی.
د – وزیر کشور .
هـ - معاون ورزش بانوان سازمان تربیت بدنی.
تبصره – دبیرخانه شورا در سازمان امور اداری و استخدامی کشور مستقر است .
ماده 3- ساخت باشگاههای ورزشی کارمندان در تهران، مراکز استانها و شهرستانها بر عهده سازمان تربیت بدنی است و اداره آنها براساس ضوابط و دستورالعملهای شورا صورت می گیرد.
ماده 4- برای نظارت بر اداره باشگاههای یادشده در مراکز استانها و شهرستانها، «شورای ورزش کارمندان استان» به ریاست استاندار و عضویت رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، مدیر کل تربیت بدنی استان و نماینده سازمان امور اداری و استخدامی کشور تشکیل می شود.
ماده 5- در کلیه وزارتخانه ها، نهاد ریاست جمهوری و سازمانهای وابسته به ریاست جمهوری، همچنین در قوه قضاییه «کمیته امور ورزشی» متشکل از افراد صاحب نظر و علاقمند به امور ورزش به ریاست معاون اداری و پشتیبانی دستگاه مربوط (یا عناوین مشابه ) تشکیل می شود.
تبصره 1- در مؤسسات و شرکتهای وابسته به وزارتخانه ها و سازمانهای فوق الاشعار نیز کمیته های امور ورزشی با حضور افراد ذی صلاح زیر نظر کمیته ورزشی وزاتخانه یا سازمان متبوع تشکیل می شود.
تبصره 2- عضویت یکی از بانوان کارمند هر دستگاه در کمیته امور ورزشی آن دستگاه الزامی است.
ماده 6- به منظور هماهنگی فعالیتهای ورزشی کارمندان دولت، تعمیم ورزشهای همگانی و برنامه ریزی مسابقات ورزشی «کمیته هماهنگی امور ورزشی کارمندان دولت » متشکل از رؤسای کمیته های ورزشی دستگاههای یادشده در ماده (5) این آئین نامه به ریاست یکی از معاونان سازمان امور اداری و استخدامی کشور در محل سازمان یادشده تشکیل می شود. فعالیتهای این کمیته در چهار چوب سیاستها و خط مشیهای تعیین شده از سوی شورا انجام می شود.
ماده 7- برای توجه بیشتر به ورزش بانوان کارمند «کمیته هماهنگی ورزش بانوان کارمند» متشکل از اعضای زن کمیته های موضوع ماده (5) این آئین نامه تشکیل می شود. فعالیتهای کمیته یادشده زیر نظر کمیته هماهنگی امور ورزش کارمندان دولت صورت می گیرد.
ماده 8- کلیه دستگاههای مشمول این آئین نامه موظفند در مورد ایجاد مکانها و تشکیل هیأتهای ورزشی ضوابط و مقررات سازمان تربیت بدنی را رعایت کنند.
تبصره 1- در تشکیل هیأتهای ورزشی اولویت با ورزشهای همگانی، عمومی و آمادگی جسمانی است.
تبصره 2- هیأتهای ورزشی کارگری از شمول این تصویبنامه مستثنی و تابع قوانین و مقررات مربوط است.
ماده 9- دستگاههای مشمول این آئین نامه موظفند به منظور برنامه ریزی و پشتیبانی فعالیتهای ورزشی کارمندان خود در خصوص ایجاد پست یا واحدهای سازمانی متناسب، از طریق سازمان امور اداری و استخدامی کشور اقدام کنند.
ماده 10- سازمان امور اداری و استخدامی کشور به در خواست دستگاههای مشمول این آئین نامه در خصوص ایجاد پست و واحدهای سازمانی مورد نیاز متناسب با حجم فعالیتهای ورزشی هر دستگاه – در مواردی که واحدهای سازمانی برای اداره امور ورزشی کارمندان آنها وجود ندارد – اقدام می کند.
ماده 11- کلیه وزارتخانه ها ، مؤسسات و شرکتهای دولتی مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مشمول این تصویبنامه هستند و کلیه کارمندان رسمی و غیر رسمی دستگاههای یادشده می توانند از تسهیلات مذکور در این تصویبنامه استفاده کنند.
تبصره 1- استفاده کارمندان از باشگاهها و مکانهای ورزشی دستگاههای مشمول این آئین نامه رایگان است.
تبصره 2- کارمندان آن دسته از دستگاههای دولتی که دارای باشگاهها و مکانهای ورزشی اختصاصی هستند می توانند براساس ضوابطی که به تصویب شورا می رسد، از تسهیلات این باشگاهها استفاده کنند.
ماده 12- زمان انجام فعالیتهای ورزشی کارمندان دولت خارج از ساعات اداری است. در مواقع لزوم و حسب نظر مدیر بلافصل، استفاده از مأموریت اداری برای شرکت در تمرینات یا مسابقات ورزشی حداکثر تا (4) ساعت در هفته مجاز است. این زمان حسب نظر بالاترین مقام دستگاه تا (4) ساعت دیگر قابل تمدید است.
ماده 13- سازمان تربیت بدنی موظف است به منظور استفاده کارمندان دولت از امکانات ورزشی آن سازمان امکانات ورزشی خود را در قبال اخذ وجه به قیمت تمام شده و براساس دستورالعملی که به تصویب شورا می رسد در اختیار دستگاههای مشمول این آئین نامه قرار دهد.
تبصره 1- دستگاههای مشمول این آئین نامه می توانند به جای وجه نقد، به نسبت استفاده ای که از امکانات سازمان تربیت بدنی می کنند، امکانات، تسهیلات یا تجهیزات ورزشی در اختیار سازمان تربیت بدنی قرار دهند.
تبصره 2- کارمندان سایر دستگاههای دولتی می توانند از امکانات ورزشی اختصاصی دستگاههای دولتی دیگر در ساعات و موارد مازاد بر احتیاج آنها با هماهنگی شورا و پرداخت هزینه های مربوط یا کمکهای دیگر استفاده کنند.
ماده 14- دستگاههای مشمول این آئین نامه موظفند به منظور تعمیم و گسترش ورزش کارمندان خود حداکثر تا (1%) از اعتبارات موضوع تبصره (35) قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران – مصوب 1373 – را براساس برنامه ای که به تصویب شورا می رسد با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه اختصاص دهند و در مبادله موافقتنامه ها با سازمان مذکور – در قالب اعتبارات موضوع ماده (1) آئین نامه اجرائی تبصره (35) قانون یادشده – منظور کنند.
تبصره – اعتبارات این ماده با تشخیص کمیته ورزش دستگاه مربوط صرف ساخت مکانها و هزینه های ورزشی کارمندان آن دستگاه می شود.
ماده 15- سازمان برنامه و بودجه موظف است در اجرای این آئین نامه ، اعتبارات لازم برای تأسیس باشگاههای ورزشی کارمندان دولت در استانهای کشور را در بودجه های سنواتی و تحت عنوان جداگانه پیش بینی کند.
تبصره – سازمان برنامه و بودجه اعتبارات لازم برای برگزاری مسابقات ورزشی کارمندان دولت را که در قوانین بودجه سنواتی پیش بینی می کند در اختیار شورا قرار می دهد تا صرف برگزاری مسابقات ورزشی کارمندان کند.
ماده 16- شورا دستورالعملهای لازم را حسب مورد صادر و با نظارت بر حسن اجرای این تصویبنامه هر سال گزارش عملکرد آن را به هیأت دولت ارایه می کند.
معاون اول رئیس جمهور – حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1376/04/22

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.