×

اصلاح آئین نامه و مقررات اجرائی سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور

اصلاح آئین نامه و مقررات اجرائی سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور

اصلاح-آئین-نامه-و-مقررات-اجرائی-سازمان-زندانها-و-اقدامات-تامینی-و-تربیتی-کشور
شماره 76/1321 /م - 6/7/1376

با توجه به بررسیهای انجام گرفته مواد 220 لغیت 223 آئین نامه و مقررات سازمان زندانها بشرح زیر اصلاح و پس از ابلاغ لازم الاجرا می باشد.
ماده 220- مرخصی بعنوان یک امتیاز پس از تحمل خداقل یک سال از دوران محکومیت در موارد خاصی که ذیلاً اشاده می گردد به تشخیص شورای طبقه بندی زندان و از طریق رئیس زندان به مرجع قضائی پیشنهاد می گردد و پس از موافقت مرجع قضائی قابل اجرا بوده و حداکثر مرخصی زندانی در هر سال ده روز می باشد.
تبصره: آن دسته از زندانیان که در مدت تحمل کیفر در زمینه حفظ قرآن محید با التزام عملی به سایر احکام توفیقاتی بدست آوردند علاوه بر ده روز مرخصی سالیانه می توانند بازاء حفظ هر جزء قرآن از پنج روز مرخصی با رعایت شرایط ذکر شده در آئین نامه زندانه استفاده کنند.
ماده 221- محکومنی بهی کلاهبرداری و چک بلامحل بیش از ده میلیون ریال، حبس ابد، اعتیاد، قاچاق مواد مخدر، اختلاس،ارتشاء،سرقت، سرقت مسلحانه، جاسوسی، اقدام علیه امنیت کشور، محکومین به حدود الهی ، دائر کنندگان مراکز فساد « عشرتکده» محکومین به قصاص و زندانیانی که تحت قرار بوده به هیچ وجه نمی توانند از مرخصی استفاده نمایند.
تبصره:
به منظور ایجاد تعهد و تضمنی کافی نسبت به بازگشت زندانی لازم است قبل از استفاده از مرخصی تأمین مناسبی به تشخیص مرجع قضائی از متقاضی واجد شرایط اخذ گردد و در صورت غیبت زندانی در پایان مدت مرخصی نسبت به ضبط تأمین اخذ شده اقدامات قانونی بعمل آید.
ماده 222ـ زندانیان واحد شرایط استفاده از مرخصی فقط در محدوده ای مجاز به تردد هستند که از طریق مرجع قضائی صراحتاً تعیین شده باشد.
تبصره:
به منظور اطلاع از وضعیت زندانی در طول مرخصی لازم است تاریخ شروع و خاتمه مرخصی و محل تردد زندانی به نزدیکترین یگان انتظامی به وسیله زندان کتباً اعلام گردد تا مراقبت لازم معمول گردد.
ماده 223- در صورت غیبت زندانی برابر تبصره ماده 547 قانون مجازات اسلامی «تعزیرات» با صدور حکم مرجع قضائی نسبت به وی اقدام خواهد گردید. و علاوه بر آن تا پایان ممحکومیت از امتیاز مرخصی محروم می گردد.
رئیس قوه قضائیه ـ محمد یزدی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1376/07/06

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت دادگستری -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.