×

آئین نامه اجرائی بند (ج) تبصره (10) قانون بودجه سال 1373 کل کشور

آئین نامه اجرائی بند (ج) تبصره (10) قانون بودجه سال 1373 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند-(ج)-تبصره-(10)-قانون-بودجه-سال-1373-کل-کشور

وکیل


سازمان برنامه و بودجه – وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.
هیات وزیرات در جلسه مورخ 4/2/1373 بنا به پیشنهاد شماره 277-102 مورخ 24/1/1372 سازمان برنامه و بودجه و موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به استناد بند (ج) تبصره (10) قانون بودجه سال 1373 کل کشور، آئین نامه اجرائی بندمزبور را به شرح زیر تصویب نمود:

ماده 1- کلیه در آمدهای حاصل از ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به کارکنان دولت، بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی، نیروهای مسلح ارتش جمهواری اسلامی ایران و کسانی که بیمه نیستند و همچنین سایر موسسات و نهادهای مختلف و نیز در آمدهای ناشی از عقد قرار دادهای خاص، پس از وصول به حسابهای ویژه ای که توس طنمایندگی خزانه در هر استان افتتاح خواهد شد، واریز و در پایان هر ماه (در اسفند ماه در بیست و پنجم اسفند) بنا به درخواست سازمان منطقه ای بهداشت و درمان استاد دریافت می شود و به شرح زیر به مصرف می رسد:
الف – بیست درصد (20%) درآمدهای اختصاصی
1-اعتبار موضوع بیست درصد (20%) درآمدهای اختصاصی براساس شرح عملیات موافقتنامه به شرح زیر قابل مصرف می باشد:
1-1-پنجاه درصد (50%) برای تکمیل و تعمیر مراکز بهداشتی و درمانی روستایی و خانه های بهداشت.
1-2-بیست و پنج درصد (25%) برای تکمیل تعمیر مراکز بهداشتی و درمانی شهری.
1-3-بیست و پنج درصد (25%) برای احداث، تکمیل و تعمیر دستگاههای زباله سوز و سیستم تصفیه و دفع فاضلاب، بهداشت محیط و بهسازی بیمارستانهای غیر آموزشی.
تبصره 1- احداث مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی و خانه های بهداشت با استفاده از اعتبارات موضوع این آئین نامه ممنوع است.
تبصره 2- سهم هر استان از اعتبار موضوع این آئین نامه با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه تعیین خواهد شد.
ب – هشتاد درصد (80%) در آمدهای اختصاصی :
معادل هشتاد درصد (80%) درآمدهای اکتسابی هر یک از واحدهای بهداشتی و درمانی وابسته به سازمان منطقه ای بهداشت و درمان، عیناً به همان واحد برگشت داده می شود تا به منظور تامین امکانات لازم (اعم از دارو، تجهیزات، پرسنلی، حق الزحمه پزشکان خارجی و…) و بهبود کمی و کیفی خدمات بهداشتی و درمانی واحد مربوط ] به استثنای هزینه های مربوط به ماده (1)[ به مصرف برسد.
تبصره 1- پانزده درصد (15%) در آمد فوق در اختیار رییس دستگاه اجرائی قرار می گیرد تا با رعایت مفاد این ماده صرف نیازمندیهای واحدهای کم در آمد شود.
تبصره 2- درآمدهای حاص از ارائه خدمات درمانی که براساس عقد قراردادهای خاص بین سازمان منطقه ای بهداشت و درمان استان و سازمانها و موسسات بخش عمومی و خصوصی طرف قرار داد بر مبنای حق بیمه سرانه ماهیانه هر نفر، که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین و ابلاغ می شود، پس از وصول از طریق دفاتر رسیدگی به اسناد پزشکی نسبت به پرداخت صورتحسابهای مربوط اقدام خواهد شد.
تبصره 3- مازاد درآمدهای وصولی مربوط به قرار دادهای خاص پس از پرداخت صورتحسابهای مربوط صرف بهبود امر کمی و کیفی درمان در همان استان خواهد شد.
تبصره 4- خرید اتومبیل (به استثنای آمبولانس و اتومبیلهای امدادی) و ایجاد تعهدات استخدامی از محل درآمدهای مووضع این ماده ممنوع می باشد.
ماده 2- سازمان منطقه ای بهداشت و درمان استان موظف است نحوه اجرای بند «ب» ماده (1) این آئین نامه را هر سه ماه یکبار به وزارت متبوع و سازمان برنامه و بودجه استان گزارش نماید.
معاون اول رئیس جمهور – حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1373/02/04

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.