×

آئین نامه اجرائی بند (ج) تبصره (12) قانون بودجه سال 1373 کل کشور

آئین نامه اجرائی بند (ج) تبصره (12) قانون بودجه سال 1373 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند-(ج)-تبصره-(12)-قانون-بودجه-سال-1373-کل-کشور-
وزارت مسکن و شهرسازی – وزارت امور اقتصادی و دارایی – سازمان برنامه و بودجه
هیات وزیران در جلسه مورخ 4/2/1373 سازمان برنامه و بودجه و به استناد بند «ج» تبصره (12) قانون بودجه سال 1373 کل کشور،آئین نامه اجرائی تبصره مزبور را به شرح زیر تصویب نمود:

ماده 1- کمیسیون اجرائی تبصره (12) قانون بودجه سال 1373 به مسوولیت رییس سازمان برنامه و بودجه و عضویت وزیر مسکن و شهرسازی و وزیر امور اقتصادی و دارایی (یا معاونین آنها) و با حضور وزراء یا بالاترین مقام دستگاههای اجرائی مستقل و یا نمایندگان تام الاختیار آنها تشکیل می گردد.
ماده 2- جلسات با دعوت رسمی سازمان برنامه و بودجه و با حضور اعضاء و نمایندگان تام الاختیار دستگاههای اجرائی حسب مورد تشکیل می گردد. عدم حضور نماینده دستگاه اجرائی ذی ربط مانع از دصور حکم کمیسیون نخواهد بود.
ماده 3- در مراکز استانها کمیسیون فرعی تبصره (12) با مسوولیت رییس سازمان برنامه و بودجه و مدیران کل مسکن و شهرسازی و امور اقتصادی دارایی تشکیل می گردد و حسب مورد با دعوت از مسوول دستگاه اجرائی ذی ربط موضوعات مطروحه در حوزه استان بررسی و نتیجه به صورت پیشنهاد برای تصمیم گیری و صدور رای به کمیسیون اجرائی تبصره (12) ارسال می گردد.
ماده 4- رای کیمسیون در مورد متصرفات نیروهای مسلح برای اعلام نظر ستاد کل نیروهای مسلح به کمیسیون فرعی این تبصره مستقر در ستاد مذکور ارسال و این کمیسیون مکلف است ظرف یک ماه نسبت به آن اعلام نظر نماید. در صورت عدم اعلام نظر در مهلت تعیین شده رای صادره کمیسیون اجرائی تبصره (12) لازم الاجراء خواهد بود.
ماده 5- مصوبات کمیسیون تبصره (12) با دو سوم آراء معتبر می باشد و در صورت عدم اجرای رای صادره در مهلتی که کمیسیون تعیین می نماید، سازمان برنامه و بودجه مکلف است مبلغ ارزیابی شده مایملک مورد تصرف را از سرجمع اعتبارات جاری و عمرانی دستگاه متصرف کسر و به بودجه دستگاه ذینفع اضافه نماید تا طبق مقررات نسبت به خرید یا احداث مایملک مورد نیاز اقدام نماید.
تبصره – در مواردی که دستگاههای ذینفع از بودجه عمومی استفاده نمی نمایند وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است مبالغ ارزیابی شده موضوع رای کمیسیون را از سر جمع اعتبارات جاری و عمرانی دستگاه متصرف کسر و در وجه دستگاه ذینفع واریز نماید. در این صورت تغییر نام سازمان استفاده کننده در دفاتر مربوط در وزارت امور اقتصادی و دارایی اعمال خواهد شد.
ماده 6- وزارت مسکن وش هرسازی (ادارات کل تابعه آن در استانها) مکلف است، در اجرای ماده (5) این آئین نامه حسب مورد اماکن مشمول ماده (5) را به ماخذ ارزش روز، ارزیابی نموده و به کمیسیون اجرائی تبصره (12) و یا کمیسیون فرعی استانها ارائه نماید.
معاون اول رئیس جمهور – حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1373/02/04

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت مسكن و شهرسازی - وزارت امور اقتصادی و دارائی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.