×

آئین نامه اجرائی تبصره (43) قانون بودجه سال 1373 کل کشور

آئین نامه اجرائی تبصره (43) قانون بودجه سال 1373 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-تبصره-(43)-قانون-بودجه-سال-1373-کل-کشور-
در سازمان برنامه و بودجه – وزارت آموزش و پرورش
هیات وزیران در جلسه مورخ 21/2/1373 بنا به پیشنهاد شماره 280/760 مورخ 17/2/1373 وزارت آموزش و پرورش و به استناد تبصره (43) قانون بودجه سال 1373 کل کشور آئین نامه اجرائی تبصره یاد شده را بشرح ذیل تصویب نمود:

ماده 1- به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می شود با استفاده از ظرفیت های نوبت دوم و شبانه مراکز آموزشی تحت پوشش خود نسبت به برقررای دوره های آموزش رسمی یا کوتاه مدت با دریافت هزینه های آموزشی از افراد یا موسسات متقاضی اقدام نماید. کلیه وجوه دریافتی از این بابت به حساب یا حسابهایی که به همین منظور خزانه افتتاح کرده یا می کند واریز می گردد و رسید آن به مرکز آموزشی مربوط تسلیم می شود.
ماده 2- مراکز آموزشی با رعایت مفاد این آئین نامه و دستورالعملی که از سوی وزارت آموزش و پرورش صادر خواهد شد نسبت به برگزاری دوره های آموزشی اقدام می نمایند.
ماده 3- وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است بمنظور تقویت اجرای دوره های آموزشی و تسریع د رانجام امور اجرائی، در ابتدای سال مالی معادل 20% اعتبار مصوب ردیف 503162 را به صورت تنخواه در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار داده تا در پایان سال مالی تسویه شود. پرداختهای بعدی منحصرا در قبال ارائه اسناد هزینه مثبته، مجاز می باشد.
ماده 4- وجوه واریزی به مصارف زیر خواهد رسید:
الف – تهیه مواد اولیه، تجهیزات و وسایل و ابزار آموزشی و کمک آموزشی و تعمیر و تکمیل آنها.
ب – پرداخت حق التدریس مدرسین و حق الزحمه عوامل مربوط که توسط وزارت آموزش و پرورش تعیین می شود.
ج – پرداخت هزینه سوخت، آب . تلفن و ارتباطات.
د- سایر هزینه های مرتبط بمنظور ارتقای کیفی آموزشها.
ماده 5- کلیه اموال و تاسیساتی که از محل اعتبارات موضوع این آئین نامه خریداری و یا ایجاد می شود، جزو اموال دولتی محسوب می گردد.
ماده 6- مراکز آموزشی در صورتی می توانند اقدام به برگزاری دوره های آموزشی نمایند که انجام دوره ب برنامه های آموزشی آنها منطبق و هماهنگ باشد و در خارج از ساعات آموزشی بوده و موجب افزایش یا کاهش ظرفیت پذیریش یا افت تحصیلی آموزش رسمی در طول ترم یا سال تحصیلی نگردد.
ماده 7- ذیحسابی وزارت آموزش و پرورش مکلف است وجوه دریافتی از این بابت را براساس دستور وزیر آموزش و پرورش یا مقام مجاز از طرف ایشان مستقیما و یا از طریق ذیحسابی ادارات کل آموزش و پروش استانها به حساب بانکی ادارات کل آموزش و پرورش واریز نماید.
تبصره – وزیر آموزش و پرورش یا مقام مجاز از طرف ایشان می تواند حداکثر 20% از وجوه دریافتی را به صورت متمرکز هزینه نماید.
ماده 8- واحدهای آموزشی مکلفند اسناد هزینه و مانده وجوه مصرف نشده فوق الذکر را در ایان سال مالی به ذیحسابی مربوط تحویل و برگه تسویه حساب دریافت دارند.
ماده 9- آموزشکده های فنی و مراکز تربیت دبیر فنی، مشمول این آئین نامه و تابع مقررات مالی خود خواهند بود.
معاون اول رئیس جمهور – حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1373/02/21

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت آموزش و پرورش - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.