×

آئین نامه اجرائی تبصره (52) قانون بودجه سال 1373 کل کشور

آئین نامه اجرائی تبصره (52) قانون بودجه سال 1373 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-تبصره-(52)-قانون-بودجه-سال-1373-کل-کشور
وزارت مسکن و شهرسازی – سازمان برنامه و بودجه
هیات وزیرات در جلسه مورخ 18/2/1373 بنا به پیشنهاد مشترک شماره 1629/100 مورخ 13/2/1373 وزارت مسکن و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه و به استناد تبصره (52) قانون بودجه سال 1373 کل کشور، آئین نامه اجرائی تبصره یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:

ماده 1- تعهد و پرداخت قسمتی از کار مزد تسهیلات بانکی در بخش مسکن حمایت شده که مطابق الگوی مصرف مسکن مصوب شورای عالی تعیین الگوی مصرف موضوع تبصره (52) قانون بودجه سال 1373 کل کشور احداث می شوند و در سال یاد شده در مرحله مشارکت مدنی یا فروش اقساطی می باشند به مدت (14) سال به شرح جدول زیر مجاز می باشد:

ماده 2- بانک عامل در جهت اجرای این تبصره در مورد دارندگان حساب پس انداز مسکن، بانک مسکن و در مورد سایرین، کلیه بانکهای کشور به استثنای بانکهای توسعه صادرات و صنعت و معدن می باشند.
ماده 3- بانکهای عامل موظفند گزارش عملکرد تبصره (52) قانون بودجه سال 1373 کل کشور را هر سه ماه یکبار در قالب فرم پیوست به وزارت مسکن و شهرسازی ارسال نمایند تا پس از بررسی و تایید و برآورد بار مالی به سازمان برنامه و بودجه جهت پیش بینی در لایحه بودجه سال 1374 کل کشور و سالهای بعد ارسال گردد. سازمان برنامه و بودجه اعتبار تصویبی مذکور را پس از مبادله موافقتنامه در اختیار وزارت مسکن و شهرسازی قرار خواهد داد.
ماده 4- سازندگان بیش از سی (30) واحد مسکونی اعم از تعاونی، خصوصی، نهادهای عمومی و شرکتهای دولتی، انبوه ساز مسکن تلقی می شوند و کمتر از آن جزء سازندگان انفرادی میباشند.
ماده 5- طرح پیشنهادی متقاضیان ساخت انبوه مسکن طبق الگوی مصرف مصوب، توسط کمیسیونی متشکل از سازمان برنامه و بودجه استان و سازمان مسکن و شهرسازی استان بررسی می گردد و در صورت تایید، از سوی سازمان مسکن و شهرسازی استان جهت انجام تعهد و پرداخت اعتبارات موضوع ماده (1) این آئین نامه، به بانک عامل معرفی خواهند شد.
ماده 6- اعتبارات پیش بینی شده جهت کمک به سرمایه گذاری در امر مسکن اجتماعی و کمک به احداث تاسیسات زیر بنائی در شهرهای جدید و آماده سازیهای زمین موضوع این تبصره، به یکی از دو صورت زیر و مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه پرداخت و هزینه خواهد شد:
1-سرمایه گذاری در بانک مسکن یا به ودیعه گذاشتن قسمتی از منابع موضوع تبصره (52) قانون بودجه سال 1373 کل کشور نزد بانکها به منظور تامین بخشی از منابع لازم جهت انجام عملیات فوق.
2-سرمایه گذاری در پروژه های مشخص.
ماده 7- 20% از 30% افزایش مانده تسهیلات بانکی که به بخش مسکن و ساختمان اختصاص یافته است به امر بهسازی مسکن روستایی اختصاص می یابد تا مطابق شرایط مذکور در تبصره (52) قانون بودجه سال 1373 کل کشور به روستآئین پرداخت شود. در هر صورت سقف تسهیلات بانکی که به این امر اختصاص می یابد دویست میلیارد (200000000000) ریال می باشد.
ماده 8- تعهد و پرداخت تا 10% از سود تسهیلات بانکی در بخش بهسازی مسکن روستایی که در سال یاد شده در مرحله مشارکت مدنی یا فروش اقساطی باشند، به مدت (12) سال مجاز می باشند.
ماده 9- مصرف اعتبارات پیش بینی شده برای تبصره (52) قانون بودجه سال 1373 (پرداخت تعهدات سال گذشته و سرمایه گذاریهای جدید) به موجب موافقتنامه ای خواهد بود که بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت مسکن و شهرسازی مبادله می گردد.
ماده 10- مبلغ بیست میلیارد ریال تسهیلات اعتباری منظور در تبصره (52) قانون بودجه سال 1373 کل کشور به نسبت مساوی به جانبازان بالای 25% و خانواده شهدا پرداخت خواهد گردید.
ماده 11- نحوه استفاده از تسهیلات مالی موضوع تبصره (52) قانون بودجه سال 1373 کل کشور و آین نامه آن، مطابق دستورالعملی است که توسط وزارت مسکن و شهرسازی ابلاغ می شود.
معاون اول رئیس جمهور – حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1373/02/18

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت مسكن و شهرسازی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.