×

آئین نامه اجرائی تبصره (45) قانون بودجه سال 1373 کل کشور

آئین نامه اجرائی تبصره (45) قانون بودجه سال 1373 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-تبصره-(45)-قانون-بودجه-سال-1373-کل-کشور

وکیل


شماره 17233/ت 106 هـ - 5/4/1373
وزارت کار و امور اجتماعی – وزارت امور اقتصادی و دارایی- سازمان برنامه و بودجه – سازمان تربیت بدنی

هیات وزیران در جلسه مورخ 18/3/1373 بنا به پیشنهاد سازمان تربیت بدنی ایران و وزارت کار و امور اجتماعی و تایید وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه وبه استناد تبصره (45) قانون بودجه سال 1373 کل کشور، آئین نامه اجرائی تبصره یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:

ماده 1 – سازمان تربیت بدنی ایران و وزارت کار و امور اجتماعی می توانند اماکن و تاسیسات ورزشی مورد بهره برداری و همچنین طرحها و پروژه های نیمه تمام عمرانی در اختیار خود را با شرایط و مقررات این آئین نامه و سایر قوانین و مقررات عمومی کشور به فروش رسانند.
ماده 2 – منظور از اماکن و تاسیسات ورزشی مورد بهره برداری و طرحها و پروژه های نیمه تمام عبارت است از کلیه اماکن ورزشی سازمان تربیت بدنی ایران و وزارت کار و امور اجتماعی که در اختیار دولت بوده و یا به دولت واگذار شده است، به استثنای اماکن ورزشی که مالکیت دولت بر آنها محرز نمی باشد.
ماده 3 – فروش اماکن ورزشی موضوع تبصره (45) قانون بودجه سال 1373.کل کشور به تشخیص هیاتی مرکب از نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه و حسب مورد سازمان تربیت بدنی ایران یا وزارت کار و امور اجتماعی با معرفی بالاترین مقام مسئول دستگاههای مذکور، صورت می گیرد . مسؤولیت دبیر خانه این هیات حسب مورد با سازمان تربیت بدنی ایران و یا وزارت کار و امور اجتماعی خواهد بود.
تبصره 1 – به منظور تسریع در اجرای امر فروش اماکن مورد نظر، هیات هایی متشکل از مدیر کل امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه و حسب مورد مدیر کل تربیت بدنی یا کار و امور اجتماعی در مراکز شهرستانها، تشکیل و از طریق آنان اماکن قابل فروش موضوع تبصره (45) قانون بودجه سال 1373 کل کشور در هر استان شناسایی و برای اخذ تصمیم نهایی در هیات مذکور در ماده (3) این آئین نامه به سازمان تربیت بدنی ایران یا وزارت کار و امور اجتماعی (حسب مورد) ارائه خواهد شد.
تبصره 2 – در صورتی که به تشخیص هیات مندرج در ماده (3) این آئین نامه فروش اماکن موضوع تبصره (45) قانون بودجه سال 1373 کل کشور از طریق مزایده به مصلحت نباشد، معاملات براساس ماده (83) قانون محاسبات عمومی انجام خواهد شد.
ماده 4 – سازمان تربیت بدنی ایران و وزارت کار و امور اجتماعی مکلفند سوابق ثبتی اماکن و تاسیسات مورد بهره برداری و طرحها و پروژه های نیمه تمام در اختیار خود که توسط هیات مذکور در ماده (3) قابل فروش تشخیص داده شده است را از ثبت محل استعلام کنند.
ادارات ثبت اسناد و املاک هر محل و شهرداریها موظفند استعلامات سازمان تربیت بدنی ایران و وزارت کار و امور اجتماعی را در اسرع وقت پاسخ داده و برای انجام هر نوع اقدام ثبتی اعم از افراز یا تفکیک و صدور مفاصا حساب خارج از نوبت عمل کنند.
ماده 5 – سازمان تربیت بدنی ایران و وزارت کار و امور اجتماعی موظفند در قرار دادهای فروش، بر حفظ کاربری اماکن مورد واگذاری تاکید نموده و تمهیدات مناسب برای الزام خریداران به انجام تعهدات، پیش بینی نمایند.
تبصره – سایر دستگاههای ذیربط نیز ملزم به عدم تغییر و تاکید بر حفظ کاربری اماکن مورد بحث می باشند .
ماده 6 – در مورد فروش اماکن و طرحهایی که عرصه آنها موقوفه می باشد، انعقاد قرار داد موکول به موافقت ادارات اوقاف و یا آستان قدس رضوی یا سایر آستانه های مقدسه است .
ماده 7 – در قرار داد فروش ، حداقل دریافتی از خریدار(10%) بهای مورد معامله بوده و مابقی پس از انتقال رسمی در دفاتر اسناد رسمی، باید دریافت شود.
تبصره – در صورت در خواست خریدار، حداکثر تا (80%) مبلغ بهای مورد معامله برابر مقررات از محل تسهیلات بانکی پیش بینی شده در قانون بودجه سال 1373 کل کشور قابل تامین می باشد .
ماده 8 – وجوه حاصل از اجرای این آئین نامه باید توسط سازمان تربیت بدنی ایران و وزارت کار و امور اجتماعی عیناً به حسابهای مربوط در خزانه واریز گردد.
معاون اول رئیس جمهور – حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1373/03/18

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت امور اقتصادی و دارائی - وزارت كار و امور اجتماعی - سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.