×

آئین نامه اجرائی بند «ب» تبصره (11) قانون بودجه سال 1373 کل کشور

آئین نامه اجرائی بند «ب» تبصره (11) قانون بودجه سال 1373 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند-«ب»-تبصره-(11)-قانون-بودجه-سال-1373-کل-کشور

وکیل


شماره 18258/ت 113 هـ - 6/4/1373

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
هیات وزیران در جلسه مورخ 5/4/1373 بنا به پیشنهاد شماره 974/ هـ مورخ 11/3/1373 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و به استناد بند ب تبصره (11) قانون بودجه سال 1373 کل کشور آئین نامه اجرائی تبصره مزبور را به شرح زیر تصویب نمود:

ماده 1 – در اجرای بند «ب» تبصره (11) قانون بودجه سال 1373 کل کشور مبلغ سیصد میلیارد (000/000/000/300) ریال از منابع قرض الحسنه بانکهای تجاری به ترتیبی که بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مقرر می دارد، به منظور حمایت و تسهیل امر ازدواج، تحت شرایط مندرج در این آئین نامه در اخیار مزدوجین سالهای 1372 و 1373 قرار می گیرد.
تبصره 1 – حداقل بیست درصد (20%) از منابع قرض الحسنه موضوع این آئین نامه جهت تسهیل امر ازدواج جانبازان بالای (25%)، آزادگان و رزمندگانی که لااقل شش ماه متوالی و یا یکسال متناوب در جبهه ها حضور داشته اند و همچنین افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور که در سالهای 1372 و 1373 ازدواج نموده یا می نمایند با معرفی نامه لازم از نهادها و سازمانهای اجرائی ذیربط، به مصرف می رسد.
تبصره 2- اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به خانواده شهدا، دانشجویان، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و کارگران، اولیت خواهد داشت.
تبصره 3 – اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در دیگر موارد، در چارچوب ضوابط جاری مورد عمل بانکها خواهد بود.
ماده 2 – میزان تسهیلات قرض الحسنه قابل پرداخت از منابع قرض الحسنه موضوع این آئین نامه به هر یک از زوجین، یک میلیون (000/000/1) ریال تعیین می شود .
تبصره- ارائه عقد نامه ازداواج از طرف متقاضی به هنگام استفاده از تسهیلات الزامی می باشد .
ماده 3 – کارمزد متعلق به تسهیلات قرض الحسنه موضوع ماده (2) این آئین نامه در چارچوب کارمزد مورد عمل بانکها در قالب دستور العمل اجرائی قرض الحسنه، محاسبه و منظور خواهد شد.
ماده 4 – مدت بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه اعطایی بانکهای عامل با رعایت ضوابط مندرج در این آئین نامه سه سال تعیین می شود و استفاده کننده از تسهیلات، موظف است اقساط بدهی ناشی از تسهیلات قرض الحسنه دریافتی را به موقع پرداخت نماید.
ماده 5 – بانکهای عامل موظفند همه ساله مانده مطالبات معوق خود ناشی از تسهیلات قرض الحسنه اعطایی موضوع این آئین نامه را که به تصویب رسیده است، حداکثر تا پایان شهریور ماه سال بعد به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام نمایند.
ماده 6 – در اجرای بند «ب» تبصره (11) قانون بودجه سال 1373 کل کشور، سازمان برنامه و بودجه تضمین و تعهد می نماید که براساس مانده مطالبات بانکهای عامل که از طرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به آن سازمان اعلام می گردد، اعتبارات لازم را از طریق درج در یکی از ردیفهای لایحه بودجه سال بعد کل کشور، پیشنهاد و منظور نماید.
تبصره- تضمین دولت به شرح فوق، نافی وظایف بانکهای عامل جهت وصول مطالبات موضوع این آئین نامه نبوده و به همین سبب بانکهای عامل موظفند در جهت حفظ حقوق خود، اقدامات لازم جهت مصرف صحیح و وصول به موقع اقساط تسهیلات قرض الحسنه اعطایی را به عمل آورند.
معاون اول رئیس جمهور- حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1373/04/05

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.