×

آئین نامه اجرائی قانون تعطیل مؤسسات و واحدهای آموزشی و تحقیقاتی و فرهنگی که بدون مجوز قانونی دایر شده و می شود

آئین نامه اجرائی قانون تعطیل مؤسسات و واحدهای آموزشی و تحقیقاتی و فرهنگی که بدون مجوز قانونی دایر شده و می شود

آئین-نامه-اجرائی-قانون-تعطیل-مؤسسات-و-واحدهای-آموزشی-و-تحقیقاتی-و-فرهنگی-که-بدون-مجوز-قانونی-دایر-شده-و-می-شود
شماره 2351/ت 128هـ - 15/4/1373

وزارت کار و امور اجتماعی
هیئت وزیران در جلسه مورخ 18/3/1373 بنا به پیشنهاد شماره 52983 مورخ 20/2/1373 و تایید وزارتخانه های فرهنگ و آموزش عالی، آموزش و پرورش، کار و امور اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فرهنگ و ارشاد اسلامی، به استناد تبصره (3) ماه واحده قانون تعطیل مؤسسات و واحدهای آموزشی و تحقیقاتی و فرهنگی که بدون مجوز قانونی دایر شده و می شود- مصوب- 1372 – آئین نامه اجرائی قانون یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:

ماده 1 – در این آئین نامه وزارتخانه های فرهنگ و آموزش عالی، آموزش و پرورش، کار و امور اجتماعی ، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، و مؤسسات و واحدهای آموزشی و تحقیقاتی و فرهنگی و سایر عناوین مشابه و قانون تعطیل مؤسسات و واحدهای آموزشی و تحقیقاتی و فرهنگی که بدون مجوز قانونی دایر شده و می شود به ترتیب به اختصار وزارتخانه ها ، مؤسسات و واحدها و قانون نامیده می شوند.
ماده 2 – وزارتخانه ها موظفند نسبت به شناسائی مؤسسات و واحدهای غیر مجاز اقدام نموده و دستور انحلال را صادر نمایند و در صورتی که پس از صدور این دستور و با رعایت مفاد تبصره (2) قانون، مؤسسه یا واحد مربوط غیر مجاز دایر باشد، دایر کنندگان را از طریق مراجع ذی صلاح قانونی تحت پی گرد قرار دهند و تقاضای توقف فعالیت آموزشی و تحقیقاتی و فرهنگی آنان را بنمایند.
ماده 3 – هر یک زا وزارتخانه ها می توانند حسب مورد، منفرداً یا مشترکاً به عنوان شاکی علیه مؤسسات و واحدهای غیر مجاز در مراجع صالحه طرح شکایت نمایند.
ماده 4 – تشخیص وزارتخانه ها در غیر مجاز بودن فعالیت این گونه مؤسسات و واحدها معتبر می باشد.
ماده 5 – دایر کنندگان مؤسسات و واحدهای موضوع این آئین نامه مکلفند با مامورین اعزامی از وزارتخانه ها همکاری نموده و مدارک و اطلاعات لازم را در اختیار آنان قرار داده و رونوشت مدارک مورد مطالبه را تحویل دهند.
تبصره 1 – مامورین اعزامی باید دارای حکم و یا کارت بازرسی معتبر عکس دار به امضای بالاترین مقام مسؤول ذی ربط و ممهور به مهر وزارتخانه های مربوط باشند.
تبصره 2 – اعتبار کارت بازرسی از تاریخ صدور برای مدت یکسال تعیین می شود .
تبصره 3 – مامورین به هنگام مراجعه به مؤسسات و واحدها می بایست حکم و یا کارت بازرسی شده توسط وزارتخانه های ذی ربط را جهت معرفی خود همراه داشته باشند .
ماده 6 – متقاضیان ثبت مؤسسات و شرکتهایی که در اساسنامه آنها فعالیت آموزشی و تحقیقاتی و فرهنگی ذکر شده است ، مکلفند مجوز لازم را از وزارتخانه های ذی ربط کسب و به همراه دیگر مدارک مورد نیاز به اداره ثبت شرکتهای تسلیم نمایند.
معاون اول رئیس جمهور- حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1373/03/18

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت كار و امور اجتماعی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.