×

آئین نامه نحوه اعطای کمکهای دولت به مدارس غیر انتفاعی

آئین نامه نحوه اعطای کمکهای دولت به مدارس غیر انتفاعی

آئین-نامه-نحوه-اعطای-کمکهای-دولت-به-مدارس-غیر-انتفاعی

وکیل


شماره 4780/ت 118 هـ - 14/4/1373

وزارت آموزش و پرورش
هیئت وزیران در جلسه مورخ 12/4/1373 بنا به پیشنهاد شماره 660/760 مورخ 4/4/1373 وزارت آموزش و پرورش و به استناد تبصره (1) ماده (7) قانون تاسیس مدارس غیر انتفاعی – مصوب 1367- آئین نامه نحوه اعطای کمکهای دولت به مدارس غیر انتفاعی را به شرح زیر تصویب نمود:

ماده 1 – وزارت آموزش و پرورش مجاز است از محل اعتبارات خاصی که در قوانین بودجه سالیانه برای کمک به مدارس غیر انتفاعی به تصویب می رسد یا از محل اعتباراتی که به همین منظور در بودجه وزارت مذکور پیش بینی شده است ، به مدارس غیر انتفاعی کمکهای مالی و تجهیزاتی اعطاء نماید.
ماده 2 – کمک به مدارس غیر انتفاعی می تواند بصورت بلاعوض یا به صورت وام بدون سود و با کارمزد پاییین در اختیار مؤسسین قرار گیرد. کمک های مذکور پس از واریز به حساب بانکی مدارس غیر انتفاعی با اخذ رسید از دریافت کننده، به حساب هزینه قطعی منظور می شود.
تبصره 1- در مواردی که کمک های موضوع این ماده به صورت وام در اختیار مؤسسین مدارس غیر انتفاعی قرار می گیرد ، وزارت آموزش و پرورش می تواند در مدت معینی بر حسب قرار دادی که با وام گیرندگان منعقد می نماید، نسبت به بازپس گیری آن اقدام کند.
تبصره 2 – وزارت آموزش و پرورش می تواند از محل دریافت اقساط وام های موضوع این ماده به سایر مدارس غیر انتفاعی نیازمند بر اساس این آئین نامه کمک های بلاعوض یا وام پرداخت نمایند.
ماده 4 – درصورتی که مدرسه غیر انتفاعی که در چارچوب این آئین نامه کمک دریافت نموده است به هر دلیلی منحل یا تعطیل شود، وزارت آموزش وپرورش مکلف است کمک های پرداختی را از مسؤسسین مطالبه نموده و یا معادل آن را از اموال و تجهیزات مدارس بر اساس نظر کارشناسان رسمی که وزارت آموزش و پرورش تعیین می نماید، برداشت نماید.درآمد و تجهیزات حاصل از این ماده توسط وزارت آموزش و پرورش در اختیار سایر مدارس غیر انتفاعی نیازمند قرار می گیرد.
ماده 5 – وزارت آموزش و پرورش می تواند در قبال کمک یا پرداخت وام به مدارس غیر انتفاعی، براساس قراردادی که با مؤسسین منعقد می نماید هر ساله تعدادی از دانش آموزان کم بضاعت را جهت ثبت نام و تحصیل در مدارس مذکور، به صورت رایگان یا با تخفیف شهریه معرفی نماید.
ماده 6 – دستورالعمل های لازم برای اجرای این آئین نامه توسط وزارت آموزش و پرورش تهیه و ابلاغ خواهد شد.
معاون اول رئیس جمهور- حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1373/04/12

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت آموزش و پرورش -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.