×

تصویبنامه در مورد تامین اعتبارات مورد نیاز بخش مسکن و احداث واحدهای مسکونی مطابق الگوی مصوب

تصویبنامه در مورد تامین اعتبارات مورد نیاز بخش مسکن و احداث واحدهای مسکونی مطابق الگوی مصوب

تصویبنامه-در-مورد-تامین-اعتبارات-مورد-نیاز-بخش-مسکن-و-احداث-واحدهای-مسکونی-مطابق-الگوی-مصوب

وکیل


شماره 5243/ت 125 هـ - 15/4/1373

وزارت امور اقتصادی و دارایی- وزارت مسکن و شهرسازی- بانک مرکزی
جمهوری اسلامی ایران

هیات وزیران در جلسه مورخ 5/4/1372 بنا به پیشنهاد وزارت مسکن و شهر سازی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:
به منظور تجهیز منابع و تامین اعتبارات مورد نیاز بخش مسکن و احداث واحدهای مسکونی مطابق الگوی مصوب، مراجع ذیربط با رعایت قوانین و مقررات مربوط در موارد زیر اقدامات لازم را به عمل آورند:
1 – به منظور جلب سپرده های بخش غیر دولتی، بانک مسکن تعرفه و آئین نامه خاصی را برای محاسبه و اعطای سود سپرده های سرمایه گذاری و جوائز حسابهای قرض الحسنه تدوین نموده و پس از تصویب شورای پول و اعتبار بمورد اجرا گذارده شود.
2 – بانک مسکن با رعایت قوانین و مقررات مربوط موجبات تاسیس مؤسسات اعتباری (پس انداز و سرمایه گذاری ) مسکن – متشکل از پس اندازکنندگان و گیرندگان تسهیلات اعتباری مسکن را فراهم نماید.
3 – بانک مسکن با عاملیت خود یا از طریق سایر بانکها موجبات جلب پس انداز روستاییان و اعطای تسهیلات اعتباری برای احداث، تعمیر و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی را فراهم نماید.
4 – وزارت مسکن و شهرسازی با حمایت از سپرده گذاران نزد صندوقهای پس انداز مسکن، از طریق پرداخت مابه التفاوت سود و کارمزد تسهیلات اعتباری اعطایی به بخش مسکن و واگذاری زمین به سپرده گذاران براساس قوانین و مقررات مربوط، موجبات تشویق و جلب پس اندازهای بخش غیردولتی به صندوقها را فراهم نماید.
5 – در اجرای ماده (4) قانون تشویق پس انداز مسکن – مصوب 1346 - ، بانک مرکزی حداقل (30%) افزایش مانده تسهیلات بانکی در بخش مسکن را در هر سال از طریق بانک مسکن (صندوق پس انداز مسکن) توزیع نماید.
6 – در اجرای بند «ب» ماده (9) قانون تامین اعتبارات مسکن و تشویق خانه سازی- مصوب 1351 -، وزارت امور اقتصادی و دارایی از طریق شورای عالی بیمه مرکزی ایران ترتیبی اتخاذ نماید شرکتهای بیمه تا (25%) از ذخایر خود را برای تامین اعتبارات مسکن، براساس درخواست بانک مسکن در اختیار آن بانک قرار دهند.
معاون اول رئیس جمهور- حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1373/04/05

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران - وزارت مسكن و شهرسازی - وزارت امور اقتصادی و دارائی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.