×

تصویبنامه در خصوص تغییرات در آئین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفترهای خدمات مسافرت هوائی و جهانگردی

تصویبنامه در خصوص تغییرات در آئین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفترهای خدمات مسافرت هوائی و جهانگردی

تصویبنامه-در-خصوص-تغییرات-در-آئین-نامه-نظارت-بر-تاسیس-و-فعالیت-دفترهای-خدمات-مسافرت-هوائی-و-جهانگردی
شماره 5900/ت 149 - 25/4/1373

هیات وزیران در جلسه مورخ 19/4/1373 بنا به پیشنهاد شماره 11/563/م مورخ 5/4/1373 وزارت راه و ترابری و به استناد تبصره یک ماده واحده قانون واگذاری مسؤولیت امور مربوط به ترابری هوایی به سازمان هواپیمایی کشوری - مصوب 1370- تصویب نمود:
آئین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفترهای خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی موضوع تصویبنامه شماره 21368/ت 271 هـ مورخ 21/5/1371 به ترتیب زیر تغییر می یابد:
1 – بند (چ) ماده (5) حذف می شود.
2- ماده (8) و تبصره های آن به شرح زیر اصلاح می شود:
ماده 8 – در صورتی که درخواست کننده پروانه، شخص حقیقی باشد باید دست کم یک نفر را حسب نوع فعالیت به عنوان مدیر فنی و چنانچه شخص حقوقی باشد، باید علاوه بر مدیر فنی یک نفر را به عنوان مدیر عامل دفتر خدمات مسافرت هوایی یا جهانگردی، حسب مورد به سازمان یا وزارت معرفی نماید.
شرایط مدیر عامل و مدیر فنی به شرح زیر می باشد:
تبصره 1 ـ مدیر عامل و مدیر فنی علاوه بر شرایط مندرج در بندهای (الف)، (ب)، (پ)، (ت)، (ث) و (ج) ماده (5) این آئین نامه ، دارای 25 سال سن بوده و آشنایی کامل به یکی از زبانهای خارجی (ترجیحاً انگلیسی) داشته، همچنین 5 سال سابقه کار مفید در امور مربوط به ترابری هوایی و جهانگردی و یا گواهینامه فارغ التحصیلی از آموزشگاهها و مدارس حرفه ای خدمات مرتبط با موضوع را داشته باشند. چنانچه فرد متقاضی خود مدیریت دفتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی باشد داشتن شرایط مذکور الزامی است.
تبصره 2 – تشخیص وتحقق شرایط مندرج در تبصره (1) این ماده به عهده کمیته فنی است.
تبصره 3 – جانبازان بیش از 50 درصد جانبازی، آزادگان (دارای حداقل 2 سال اسارت) رزمندگانی که بیش از 2 سال داوطلبانه در جبهه های حق علیه باطل حضور داشته اند و بستگان درجه یک شهدا و مفقودین جنگ تحمیلی (پدر – مادر- همسر- فرزندان) به شرط گذراندن دوره های آموزشی سه گانه فروش بلیت (مقدماتی- متوسطه – عالی) از شرط کار مفید مندرج در تبصره (1) ماده فوق الذکر معاف بوده و می توانند خود را به عنوان مدیر عامل یا مدیر فنی حسب مورد با سازمان یا وزارت معرفی نمایند.
تبصره 4 – در شهرستانهای درجه (3 و4و5) مدیر عامل و مدیر فنی به شرط گذراندن دوره های آموزشی فروش بلیت (مقدماتی- متوسطه- عالی) از شرط کار مفید مندرج در تبصره (1) ماده مذکور معاف می باشند .
تبصره 5 – اعضای هیات مدیره و همچنین صاحبان سهام در مواردی که متقاضی، شخصیت حقوقی باشد به شرط داشتن تبصره های (1) و(3) این ماده می توانند به عنوان مدیر عامل یا مدیر فنی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی تعیین شوند لکن در هر حال یک نفر به دلیل اینکه دارای خدمات تمام وقت باشد نمی تواند مدیریت عامل یا مدیریت فنی بیش از یک دفتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی را همزمان عهده دار باشد.
3 – ماده (9) به شرح زیر اصلاح می شود:
هر یک از مدیران دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی (مدیر عامل و مدیر فنی) که تمام یا هر یک از شرایط مندرج در ماده (5) وتبصره های (1) و (3) و (4) ماده (8) را به تشخیص کمیته فنی از دست بدهد بعد از یک ماه از تاریخ ابلاغ اخطار کتبی سازمان یا وزارت و حسب مورد شخص دیگری که طبق مقررات این آئین نامه صلاحیت دارد به جای او معرفی نشود فعالیتهای دفاتر مذکور به حالت تعلیق در می آید و چنانچه طی 3 ماه از تاریخ تعلیق شخص واجد شرایط تعیین نگردد پروانه صادر شده لغو خواهد شد.
4 – بند (ج) ماده (3) به بند (پ) اصلاح می شود.
5 – در سطر دوم ماده (12) بند (ب) به بند (پ) تغییر می یابد.
6 – در سطر اول تبصره (3) ماده (16) بعد از بند (الف)، بند (پ) اضافه می شود.
7 – در سطر دوم بند (الف) ماده (2)، عبارت (صدور بارنامه های هوایی و هرگونه اقدام دیگر مربوط به خدمات ترابری هوایی مسافر یا بار) حذف می شود.
8 – بند (ب) ماده (4) حذف می شود.
9 – کلمه (بارنامه) در سرتاسر آئین نامه حذف می شود.
معاون اول رئیس جمهور- حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1373/04/19

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت راه وترابری -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.