×

آئین نامه اجرائی بند (هـ) تبصره (17) قانون بودجه سال 1373 کل کشور

آئین نامه اجرائی بند (هـ) تبصره (17) قانون بودجه سال 1373 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند-(هـ)-تبصره-(17)-قانون-بودجه-سال-1373-کل-کشور
شماره 5807/ت 188 هـ - 17/5/1373

وزارت فرهنگ و آموزش عالی- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
هیات وزیران در جلسه مورخ 5/5/1373 بنا به پیشنهاد وزارتخانه های فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به استناد بند (هـ) تبصره (17) قانون بودجه سال 1373 کل کشور آئین نامه اجرائی بند یاد شده را به شرح زیر تصویب کرد:

ماده1- دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی می توانند ساختمانها، (اعم از اداری، مسکونی ، یا آموزشی) کارگاهها، آزمایشگاهها، ورزشگاهها، استخرها، سالن های آمفی تئاتر، غذاخوری، کنفرانس، خوابگاههای دانشجویی، مهمانسراها، ایستگاههای تحقیقاتی، سالن های فیزیوتراپی، تشریح، رادیوگرافی، سیتی اسکن، دندانپزشکی، درمانگاهها، بیمارستانها، باغها و مزارع، امکانات جاده سازی، چاه کنی، آب رسانی، کارخانه ها، خانه های سازمانی و محل های تفریحی و سرگرمی و دیگر امکانات خود را برای مدتی که مورد نیاز نمی باشد و استفاده از آنها توسط غیر، موجب استهلاک غیر معمول نمی شود، با رعایت کاربری قبلی به اجاره واگذار کنند.
ماده2- در واگذاری محل ها و امکانات، دستگاههای دولتی و نهادها و اشخاص حقوقی به ترتیب نسبت به اشخاص حقیقی اولویت دارند.
ماده3- واگذاری ساختمانها و اراضی برای سکونت یا تشکیل اردو و غیره نباید در حد غیر متعارف باشد. و به وجهه فرهنگی محل لطمه وارد کند.
ماده4- اولویت واگذاری املاک و ساختمانها و امکانات به ترتیب با کارهای آموزشی، فرهنگی، پژوهشی، عام المنفعه، امدادرسانی، ورزشی و مسکونی است .
ماده5- میزان اجاره بها باید به نحوی تعیین شود که امکان تهیه محل یا وسیلهمشابه با همان مال الاجاره در زمان انعقاد قرارداد فراهم باشد.(قیمت عادله روز).
ماده6- مدت اجاره می تواند تا پایان سال 1373 به صورت ماهانه، روزانه و ساعتی باشد. به هر صورت مدت اجاره باید صراحت در اجاره نامه قید شود.
ماده7- اجاره نامه می تواند رسمی یا عادی باشد. در صورت عادی بودن اجاره نامه باید تضمین کافی برای دریافت اجور و تخلیه و تحویل در پایان مدت اجاره از مستاجر گرفته شود.
ماده8- در اجاره نامه باید به صراحت قید شود که مستاجر حق واگذاری مورد اجاره را کلاً یا جزئاً به غیر ندارد.
ماده9- در مورد اجاره ساختمانها، کارگاهها و آزمایشگاهها باید ترتیبات لازم برای پرداخت بهای آب و برق و گاز و تلفن و مواد مصرفی مستاجر داده شود.
ماده10- محل یا دیگر امکانات مورد اجاره باید طی صورتجلسه ای با ذکر کامل امکانات و تجهیزات اضافی به مستاجر تحویل داده شود و در پایان مهلت به همان صورت بازپس گرفته شود.
ماده11- در مواردی که مورد اجاره به اعتبار شخصیت مستاجر واگذار می شود، مباشرت مستاجر در استفاده از منافع مورد اجاره در اجاره نامه، قید شود.
ماده12- تمدید مهلت اجاره با رعایت کلیه جوانب و مصلحت موجر بلامانع است.
ماده13- مال الاجاره باید در شروع مدت مورد نظر و در صورتی که بیشتر از یک ماه باشد در آغاز هر ماه پرداخت شود.
ماده14- درآمد حاصل از اجرای این آئین نامه باید به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل موضوع ردیف های 419958 و 419959 قسمت سوم قانو بودجه سال 1373 کل کشور واریز شود. معادل وجوه واریزی فوق از محل اعتبار ردیف های 503209 و 503210 قسمت چهارم آن قانون در اختیار وزارتخانه های فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می گیرد تا در جهت رشد و توسعه دانشگاهها و نگهداری ساختمانها و امکانات موجود هزینه کنند.
معاون اول رییس جمهور- حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1373/05/05

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی - وزارت علوم و تحقیقات و فناوری -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.