×

آئین نامه اجرائی طرح سرشماری عمومی

آئین نامه اجرائی طرح سرشماری عمومی

آئین-نامه-اجرائی-طرح-سرشماری-عمومی

وکیل


شماره 21546/ت 206 هـ - 30/5/1373

سازمان برنامه و بودجه
هیئت وزیران در جلسه مورخ 23/5/73 بنا به تصویب مقام محترم ریاست جمهوری و پیشنهاد شماره 6490-1/1790-102 مورخ 9/5/1373 سازمان برنامه و بودجه و به استناد مواد (4) و (5) قانون مرکز آمار ایران- مصوب 1353 – آئین نامه اجرائی طرح سرشماری عمومی صنعت و معدن سال 1373 کشور را که در این آئین نامه به اختصار «سرشماری» نامیده می شود به شرح زیر تصویب نمود:

صنعت و معدن سال 1373
ماده1- کلیه وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و سازمانها و شرکتهای دولتی و استانداریهای سراسر کشور مکلفند برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز طرح سرشماری با درخواست مرکز آمار ایران، نیروهای متعهد و جوان خود را که حداقل دارای مدرک تحصیلی دیپلم کامل متوسطه باشند برای مدت معین با پرداخت فوق العاده ماموریت و سایر هزینه های مربوط، در اختیار مرکز آمار ایران قرار دهند.
ماده2- کلیه وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت، سازمانها و شرکتهای دولتی و نهادهای انقلاب اسلامی و استانداریها و شهرداریهای سراسر کشور موظفند خودروهای سواری سالم به ویژه خودروهای صحرایی خود را با راننده (پرداخت فوق العاده ماموریت راننده و کلیه هزینه های خودرو به عهده سازمان متبوع است .) برای مدتی که از طرف مرکز آمار ایران تعیین میشود، در اختیار مرکز مذکور قرار دهند.
ماده3- کلیه وزارتخانه ها ، سازمانها و مؤسسات و شرکتهای دولتی و وابسته به دولت و نیروهای انتظامی، نیروی انتظامی، نهادهای انقلاب اسلامی و استانداری های سراسر کشور موظفند، فضای اداری، سالن، خوابگاه و غذاخوری و امکانات و لوازم و وسایل دیگر همچنین لوازم مخابراتی، هلی کوپترو قایق موتوری متعلق به خود را با درخواست مرکز آمار ایران در اختیار این مرکز قرار دهند.
ماده4- حل و فصل کلیه مسایل امنیتی، اطلاعاتی و سیاسی، حفظ و حراست از محل واحدهای اجرائی طرح سرشماری، ارائه خدمات لازم برای حفاظت از پرسشنامه های تکمیل شده در زمان انتقال به مراکز نگهداری آنها و سایر خدمات تامینی در ارتباط با اجرای سرشماری در هر استان ، با هماهنگی ارگانهای مربوط به عهده استاندار، و در هر شهرستان به عهده فرماندار است.
ماده5- به منظور نقل و انتقال ملزومات، فرمها و مدارک سرشماری همچنین تامین برق مورد نیاز ستادهای سرشماری، کلیه وزارتخانه ها مکلفند با درخواست مرکز آمار ایران نسبت به تامین برق و وسایط نقلیه سنگین مورد نیاز، با اولویت اقدام کنند.
ماده6- مرکز آمار ایران برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز طرح، مجاز به استفاده از خدمات افراد آزاد می باشد.
ماده7- فوق العاده سرشماری کلیه افرادی که در سرشماری شرکت می کنند طبق آئین نامه ای که به تصویب معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه می رسد قابل پرداخت است .
ماده8- سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و خبرگزاری جمهوری اسلامی مکلفند با همکاری مرکز آمار ایران زمانی کافی در برنامه های روزانه برای تسهیل اجرای مقررات این آئین نامه منظور نمایند.
معاون اول رئیس جمهور- حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1373/05/23

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.