×

آئین نامه اجرائی بند (ح) تبصره (8) قانون بودجه سال 1373 کل کشور

آئین نامه اجرائی بند (ح) تبصره (8) قانون بودجه سال 1373 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند-(ح)-تبصره-(8)-قانون-بودجه-سال-1373-کل-کشور

وکیل


شماره 10757/ت 282 هـ - 18/7/1373

وزارت آموزش و پرورش- وزارت امور اقتصادی و دارایی- وزارت کشور
هیات وزیران در جلسه مورخ 10/7/73 بنا به پیشنهاد شماره 631/760 مورخ 31/3/1373 وزارت آموزش و پرورش و به استناد بند (ح) تبصره (8) قانون بودجه سال 1373 کل کشور آئین نامه اجرائی بند یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:

1-منظور از کارخانه ها و مؤسسات خدماتی و تولیدی در این آئین نامه ، هر کارخانه، شرکت و مؤسسه دارای شخصیت حقوقی اعم از بخش دولتی و غیر دولتی است که متکفل تولید ، مبادله و توزیع کالا یا عرضه خدمات باشد.
2-وزارت آموزش و پرورش مجاز است به منظور تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز خود عوارض و عواید زیر را در مناطقی که شورای آموزش و پرورش در آنها در سال 1373 تشکیل نمی شود به عنوان عوارض و عواید آموزشی به ترتیبی که در این آئین نامه مشخص شده وصول نماید:
الف- یک درصد(1%) از بهای فروش کالاها وخدمات کلیه کارخانه ها و مؤسسات خدماتی و تولیدی.
ب- تا پنج درصد (5%) عوارض صدور پروانه های ساختمانی، تفکیک زمین ها ، پذیره و نوسازی علاوه بر عوارض مذکور که شهرداری ها دریافت می کنند.
تبصره1- کمیته موضوع بند (3) با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی هر شهرستان میزان درصد عوارض بند (ب – 2) را تا حداکثر 5% تعیین می کنند.
تبصره 2- با توجه به سقف تعیین شده در قانون بودجه سالجاری بر اساس سهمیه زیر عوارض مذکور در بند الف این ماده دریافت و طبق ضوابط این آئین نامه به حساب خزانه واریز می شود:
فولاد ورق ساختمانی - 25 میلیارد ریال
خودرو - 20 میلیارد ریال
سیمان - 7 میلیارد ریال
لاستیک - 7 میلیارد ریال
کاشی و سرامیک - 5/2 میلیارد ریال
3-در هر استان کمیته ای متشکل از استاندار، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی و مدیر کل آموزش و پرورش، به منظور اخذ تصمیم و نظارت بر چگونگی وصول درآمدهای بند (2) به ریاست استاندار تشکیل خواهد شد.
تبصره 1- در موارد مربوط به درآمدهای بند (الف-2) مدیر کل صنایع و درآمدهای بند (ب-2) مدیر کل مسکن و شهرسازی عضو کمیسیون خواهند بود.
تبصره2- درمورد درآمدهای مربوط به بند (ب-2) در شهر تهران در کمیته ای متشکل از شهردار تهران، مدیر کل آموزش و پرورش و مدیر کل مسکن و شهرسازی اتخاذ تصمیم خواهد شد.
4-کلیه کارخانه ها و مؤسسات خدماتی مشمول این آئین نامه مکلفند همه ماهه یک درصد(1%) از بهای فروش کالا و خدمات خود را به حسابی که به همین منظور از سوی خزانه یا نمایندگی خزانه یا نمایندگی خزانه در استان حسب مورد افتتاح می شود واریز کنند و فهرست وجوه واریزی را به اداره آموزش و پرورش محل تحویل و گواهی واریز وجه دریافت کنند.
تبصره – یک درصد عوارض ناشی از فروش کالا و خدمات کارخانه های مشمول، در رسید فروش درج شده و درآمد حاصل شده تا پیش از پرداخت به خزانه در حساب جداگانه ای نگهداری می شود.
5-وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است به هنگام رسیدگی های عملیاتی در سال 1373 براساس گواهی های صادر شده از سوی اداره آموزش و پرورش محل – موضوع قسمت اخیر بند (4) این آئین نامه – رسیدگی لازم را به عمل آورده و انطباق یا عدم انطباق مبالغ پرداخت شده را با میزان فروش آنها تعیین و به اداره آموزش و پرورش شهرستان اعلام کند.
6-شهرداری های سراسر کشور موظفند به هنگام صدور پروانه های ساختمانی، تفکیک زمین ها ، پذیره و نوسازی، عوارض سهم آموزش و پرورش را به میزانی که کمیته بند (3) (حداکثر 5%) تعیین می کند مشخص و پس از ارائه فیش بانکی توسط متقاضیان مبنی بر واریز مبلغ معین شده به حسابی که از سوی خزانه داریکل یا نمایندگی خزانه در استان حسب مورد تعیین می شود با آنها تسویه حساب کنند. خزانه موظف است به طور ماهانه مبالغ واریزی حوزه هر شهرداری را به اداره کل آموزش و پرورش استان اعلام کند.
7-وزارتخانه های کشور، امور اقتصادی و دارایی و واحدهای تابعه آنها در استانها و شهرستانها موظفند همکاری های لازم را با وزارت آموزش و پرورش برای وصول درآمدهای مندرج در بند (2) این آئین نامه به عمل آورند.
8-معادل پنجاه درصد (50%) درآمدهای حاصل شده موضوع بند 2 این آئین نامه تا سقف بیست و پنج میلیارد (25000000000) ریال از محل اعتبار ردیف 127535 قسمت چهارم قانون بودجه سال 1373 در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می گیرد تا به منظور رشد کیفی فعالیت های آموزشی و توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی همان منطقه به مصرف برساند.
9-وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است همه ماهه پنجاه درصد (50%) وجوه واریزی را از محل اعتبار ردیف 127535 در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهد.
معاون اول رییس جمهور- حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1373/07/10

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت كشور - وزارت امور اقتصادی و دارائی - وزارت آموزش و پرورش -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.