×

تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در ستاد پشتیبانی برنامه تنظیم بازار در مورد فروش کالاها

تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در ستاد پشتیبانی برنامه تنظیم بازار در مورد فروش کالاها

تصمیم-نمایندگان-ویژه-رئیس-جمهور-در-ستاد-پشتیبانی-برنامه-تنظیم-بازار-در-مورد-فروش-کالاها
شماره 14085 23/9/1373

وزارتخانه های بازرگانی و دادگستری
تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در ستاد پشتیبانی برنامه تنظیم بازار که بر اساس اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری ایران و به استناد تصویب نامه شماره 40215 / ت 287 ه مورخ 23/7/73 به عنوان تصمیم هیئت وزیران اتخاذ شده است به شرح ذیل جهت اجرا ابلاغ می گردد:
ستاد پشتیبانی برنامه تنظیم بازار در جلسه مورخ 20/9/1373 مقرر نمود وزارتخانه های بازرگانی و دادگستری نسبت به پیگیری و اجرای موارد ذیل اقدام نمایند.
1 – عدم عرضه کالاهای پیش فروش شده مشمول مجازات های مقرر در قانون تغزیرات حکومتی است . خریداران موظفند بلافاصله پس از اعلام فروشنده مبنی بر آمادگی تحویل کالاهای خود را تحویل گرفته و نسبت به توزیع آن اقدام نمایند.
2 – توزیع انحصار یبا شبه انحصاری که منجر به افزایش واسطه در فروش کالا شود ممنوع می باشد.
3 – شرکتهای تعاون وابسته به کارخانه های تولیدی تنها به میزان سهمیه ماهانه مشخصی (بشرح جدول پیوست) مجاز به توزیع تولیدات در میان اعضاء خود هستند.
4 – شرکتهای تعاونی وابسته به کارخانه های تولیدی کالاهای مشمول طرح در صورت علاقمندی به توزیع گسترده محصولات کارخانه متبوع خود باید مجوز لازم را از وزارت بازرگانی اخذ نمایند.
5 – شبکه های توزیع متعارف و میزان موجودی مجاز کالاهای مشمول طرح در انبارها برای روغن نباتی , قند و شکر, پنیر, کره و چای بشرح جدول پیوست است.
6 – فروشندگان کالاهای مشمول طرح موظفند با صدور فاکتور که کد اقتصادی خود (عمده فروش) و خریدار (خرده فروش) در آن درج شده باشد نسبت به فروش کالاها اقدام کنند در غیر اینصورت افراد متخلف مشمول مجازاتهای مندرج در قانون تعزیرات حکومتی و آئین نامه های آن خواهند شد.
معاون اول رئیس جمهور – حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1373/09/20

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت دادگستری - وزارت بازرگانی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.