×

آئین نامه مالی - معاملاتی - استخدامی - نظام پرداخت سازمان تعزیرات حکومتی

آئین نامه مالی - معاملاتی - استخدامی - نظام پرداخت سازمان تعزیرات حکومتی

آئین-نامه-مالی---معاملاتی---استخدامی---نظام-پرداخت-سازمان-تعزیرات-حکومتی
شماره 13422 8/9/1373

وزارت دادگستری
تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در ستاد پشتیبانی برنامه تنظیم بازار که بر اساس اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به استناد ماده 15 آئین نامه سازمان تعزیرات حکومتی موضوع مصوبه شماره 40720 مورخ 2/8/73 هیأت وزیران اتخاذ شده است جهت اجراء ابلاغ می شود.

قسمت اول - امور مالی
ماده 1 - بودجه سازمان از منابع زیر تأمین می شود:
الف - بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی که همه ساله ضمن قانون بودجه در ردیف خاصی پیش بینی می گردد.
ب - مبالغی که توسط ریاست جمهوری تأمین و به صورت کمک در وجه سازمان پرداخت می شود.
ماده 2 - تمامی بودجه و اعتبارات سازمان خارج از شمول قانون محاسبات و سایر مقررات عمومی بوده و منحصراًَ مشمول مقررات زیر است:
1 - قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که به موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند مصوب 6/11/64 مجلس شورای اسلامی.
2 - آئین نامه اجرائی قانون مذکور در بند 1, مصوب 21/2/65 هیئت وزیران.
3 - آئین نامه سازمان تعزیرات حکومتی مصوب 2/8/73 نمایندگان ویژه رئیس جمهور در ستاد پشتیبانی برنامه تنظیم بازار که بر اساس اختیار ناشی ازتصویب نامه شماره 40214 / ت 287 ه مورخه 23/7/73 به تصویب رسیده است.
4 - این آئین نامه.
ماده 3 - ذیحساب سازمان مأموری است که از بین کارکنان وزارت دادگستری به وزیر دارائی معرفی و با حکم وزیر دارائی به این سمت منصوب می گردد و خمزمان سمت مدیر کل امور مالی را خواهد داشت.
ماده 4 - چک ها و اسناد هزینه با امضای مشترک وزیر دادگستری یا رئیس سازمان یا مقامات مجاز از طرف ذیحساب تعیین و منصوب می شود, معتبر خواهد بود.
ماده 5 - اختیار و مسئولیت تشخیص, تسجیل, حواله و دستور انجام هزینه به عهده وزیر دادگستری یا رئیس سازمان یا مقامات مجاز از طرف وزیر دادگستری و مسئولیت تأمین اعتبار به عهده ذیحسابان خواهد بود.
ماده 6 - در مورد وجوه باقیمانده و هزینه نشده در پایان هر سال به ترتیب زیر اقدام می شود:
1 - در مورد بودجه مصوب سازمان موضوع بند الف ماده 1 وجوه مانده به حساب خزانه برگشت داده می شود.
2 - در مورد آن قسمت از بودجه که از محل کمک ریاست جمهوری تأمین شده, وجوه مانده به حساب ریاست جمهوری برگشت داده می شود.
ماده 7 - انجام هر گونه هزینه و ایجاد دین مازاد بر اعتبار به عهده سازمان ممنوع می باشد مگر در مواردی از امور پیمانکاری که عرفاًَ خرید کالا یا انجام خدمات مستلزم ادامه آن در سالهای بعد باشد و مراتب قبلاًَ تا مبلغ دویست میلیون ریال به تأیید وزیر دادگستری و پیش از آن به تأیید رئیس جمهور رسیده باشد.
قسمت دوم - امور معاملاتی
ماده 8 - نصاب معاملات از نظر میزان و مبلغ و مسئولیت و مقررات مربوطه همان است که در قانون نحوه هزینه کردن اعتباراتی که موجب قانون از رعایت قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مستثنی هستند, تصویب شده است.
قسمت سوم - امور استخدامی
ماده 9 - کارکنان سازمان اعم از رؤسای شعب رسیدگی و سایر مأمورین با رعایت شرایط اجراز مندرج در طرح طبه بندی به یکی از طرق زیر تأمین می شود.
1 - از طریق استخدام رسمی.
2 - از طریق استخدام قراردادی تمام وقت یا پاره وقت.
3 - از طریق مأموریت از سایر سازمانها به صورت تمام وقت یا پاره وقت.
ماده 10 - کارکنان رسمی سازمان از بین واجدین شرایط که متعهد سایر سازمانها نباشند پس از گزینش و مصاحبه استخدام می شوند و از نظر طبقه بندی مشاغل مشمول طرح طبقه بندی و رسته خاصی است که به پیشنهاد وزیر دادگستری به تأیید رئیس جمهور خواهد رسید.
تبصره - کارکنان موضوع ماده 10 به استثنای طرح طبقه بندی و مواردی که در این آئین نامه مشخص شده از نظر امتیازات و تکالیف استخدامی مشمول قانون استخدام کشوری و آئین نامه و مقررات موضوعه راجع به کارکنان مشمول قانون مذکور می باشد.
ماده 11 - کارکنان قراردادی اعم از تمام وقت یا پاره وقت از نظر امتیازات و تکالیف تابع قراردادهائی خواهند بود که با سازمانها منعقد می نمایند, اینگونه قراردادها واجد هیچگونه تعهد استخدامی برای طرفین نیست. ولی کارکنان مشمول این قراردادها با پرداخت حق بیمه از بیمه های درمانی سازمان تأمین اجتماعی استفاده خواهند کرد.
ماده 12 - کارکنان قراردادی سازمان از بین دانشجویان, بازنشستگان کشوری و لشکری, روحانیون و سایر طبقات که حسب مورد شرایط لازم را برای تصدی مشاغل سازمان داشته باشند برگزیده و به استخدام قراردادی در می آیند.
ماده 13 - کارکنان قراردادی پاره وقت به صورت ساعتی با سازمان همکاری می نمایند, سازمان می تواند با قضات و کارکنان مشاغل در سایر سازمانهای دولتی و خصوصی نیز در ساعات غیر اداری یا در صورت استفاده مستخدم از مرخصی بدون حقوق قرارداد منعقد نماید.
ماده 14 - کسانی که از مؤسسات دیگر به سازمان مأمور خدمت می شوند می توانند با رعایت آئین نامه مأموریتها موضوع ماده 11 قانون استخدام کشور بدون محدودیت مندرج در ماده 1 آئین نامه مذکور با حفظ سمت در مؤسسه متبوع, با سازمان همکاری نمایند و حقوق و مزایای مستمر خود را حسب توافق دو دستگاه از سازمان تعزیرات یا از مؤسسه متبوع خود دریافت نمایند. در صورتیکه به علت نیاز دستگاه متبوع مستخدم موضوع این ماده, حفظ سمت میسر نباشد, با توجه به شرایط احراز در یکی از سمت های خالی در سازمان منصوب می شود.
سمت چهارم - نظام پرداخت
ماده 15 - نظام پرداخت سازمان به شرح زیر است:
1 - در مورد کارکنان رسمی که مستقیماًَ به استخدام سازمان در می آیند یا از سازمانهای دیگر منتقل می شوند قانون نظام هماهنگ پرداخت مصوب 13/6/70 مجلس شورای اسلامی و اصلاحات بعدی حاکم خواهد بود ولی سازمان می تواند. به کارکنان خود با در نظر گرفتن بازدهی, کیفیت یا صعوبت کار , اهمیت شغل و غیره حداکثر تا میزان 100% حقوق و فوق العاده جذب پرداخت نماید.
فوق العاده ها و مزایا غیر مستمر کارکنان سازمان جداول و ضوابط مربوط به کارکنان مشمول قانون استخدام کشوری خواهد بود.
2 - در مورد کارکنان قراردادی طبق قرارداد و با توجه به شرایط شغل و شاغل عمل خواهد شد.
3 - کارکنان سایر مؤسسات که به صورت مأمور به خدمت با سازمان همکاری می کنند حقوق و مزایا مستمر قانونی خود را حسب توافق از دستگاه متبوع یا از سازمان دریافت می نمایند و در هر حال به اینگونه کارکنان نیز فوق العاده جذب و همچنین فوق العاده غیر مستمر حسب استحقاق از طرف از طرف سازمان پرداخت می شود.
معاون اول رئیس جمهوری - حسن حبیبی



نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1373/09/08

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت دادگستری -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.