×

ضوابط پرداخت پاداش آخر سال 1373

ضوابط پرداخت پاداش آخر سال 1373

ضوابط-پرداخت-پاداش-آخر-سال-1373

وکیل


سازمان امور اداری و استخدامی کشور
هیات وزیران در جلسه مورخ 19/11/1373 تصویب نمود:
((ضوابط پرداخت پاداش آخر سال 1373))به شرح زیر تعیین میشود:
1-کلیه وزارتخانه ها، سازمانها و موسسات دولتی ( کشوری و لشگری) مجازندبه کارکنان رسمی، ثابت و هیات علمی خود به شرط رضایت از خدمات آنان حداکثر معادل یک ماه حقوق و فوق العاده شغل( یا عناوین مشابه) به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) پرداخت کنند.
تبصره 1- در مورد مستخدمان پیمانی حقوق و فوق العاده مخصوص و در مورد کارکنان خرید خدمت اجرت و مزایای موضوع بند 3 دستورالعمل هماهنگی در استفاده از خدمات نیروی انسانی مورد نیاز دستگاههای دولتی و تبصره های 1و2 آن و کارکنان قراردادی یا موقت مبلغ مندرج در قرارداد-به نسبت مدت خدمت در سال 1373 – ملاک محاسبه پاداش آخر سال(عیدی) میباشد.
تبصره 2-حداقل میزان پاداش آخر سال(عیدی)، پرداختی به کلیه کارکنان و مستخدمان دولت رقم حداقل حقوق مصوب میباشد و در مورد کارکنان خرید خدمت، پیمانی و موقت پاداش به گونه ای محاسبه میشود که میزان پاداش آنان از مستخدمان رسمی نظیر مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت تجاوز نکند.
تبصره 3- پرداخت هر گونه وجه دیگری تحت عنوان پاداش آخر سال (عیدی)، یا عناوین مشابه علاوه بر مبلغ موضوع این بند ممنوع است.
2-پاداش آخر سال (عیدی) کارکنان شرکتهای دولتی از محل منابع داخلی آنان قابل پرداخت خواهد بود.
3-استفاده کارکنان پیمانی، خرید خدمت،قراردادی و موقت ازپاداش آخر سال (عیدی) موضوع این تصویبنامه منوط به آن است که این قبیل افراد حداقل 6 ماه در سال 1373 در دستگاه مربوط به کار اشتغال داشته و در موقع پرداخت پاداش مذکور نیز مشغول به کار بوده و وجهی تحت عنوان عیدی یا پاداش پایان سال و مشابه آن دریافت ننموده باشند.
4-خدمت نیمه وقت بانوان از لحاظ اجرای این تصویبنامه تمام وقت محسوب میشود لیکن در محاسبه پاداش آخر سال (عیدی) حقوق و فوق العاده شغل خدمت نیمه وقت آنان به تناسب مدت خدمت نیمه وقت در سال 1373 ملاک محاسبه قرار میگیرد.
5-پاداش آخر سال (عیدی) کارگران مشمول قانون کار شاغل در دستگاههای مشمول این تصویبنامه طبق مقررات مربوط قابل پرداخت است .
6-شهرداریهای سراسر کشور مجازند پاداش آخر سال 1373 کارکنان خود را با رعایت مقررات این تصویبنامه از محل منابع داخلی خود پرداخت کنند.
این متن جایگزین تصویبنامه شماره 28545/ت 359 ه مورخ 21/9/1373 میشود.
معاون اول رئیس جمهور – حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1373/11/19

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.