×

لایحه قانونی اصلاح قانون استخدام کشوری

لایحه قانونی اصلاح قانون استخدام کشوری

لایحه-قانونی-اصلاح-قانون-استخدام-کشوری شماره 12468 4/4/1359
سازمان امور اداری و استخدامی کشور
لایحه قانونی اصلاح قانون استخدام کشوری که درجلسه مورخ 14/3/59 بتصویب شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران رسیده است به پیوست ابلاغ می گردد .

ماده واحده – قانون استخدام کشوری بشرح زیر اصلاح میشود:
الف – شرح زیر بعنوان تبصره 3 بماده 36 اضافه میشود :
تبصره 3- استفاده مستخدم رسمی از حقوق شغل مورد تصدی ، براساس جدول حقوق موضوع ماده 32 و تبصره آن در موقع تنزل گروه و یا تغییر شغل در دوران آمادگی بخدمت و بازنشستگی یا دربرقراری حقوق وظیفه از کار افتادگی و فوت مشروط برآنست که حداقل ششماه تمام تصدی پست مربوط را داشته باشد، این حکم در مورد مستخدمین موضوع تبصره 2 این ماده که بعلت عدم قبول پست در گروه پایین تر آماده بخدمت شده یا میشوند نیز جاری است .
ب – در قسمت آخر تبصره 7 ماده 59 عبارت (( وتعیین پایه )) بعد از عبارت (( از لحاظ بازنشستگی ووظیفه )) اضافه میشود و از تاریخ 1/7/1357 قابل اجرا میباشد .
ج – شرح زیر بآخر ماده 65 اضافه میشود :
مستخدمین مشمول این ماده حق استخدام مجدد در همان وزارتخانه یا مؤسسه دولتی را نخواهند داشت و درصورتیکه مجدداً در سایر وزارتخانه هاومؤسسات دولتی مشمول این قانون باستخدام رسمی پذیرفته شوند درمورد احتساب سوابق خدمت آنان برابر مقررات مندرج در این قانون رفتار خواهد شد .
د – شرح زیر به قسمت آخر ماده 151 اضافه و از تاریخ 1/7/1357 بمورد اجرا گذارده میشود :
احتساب سنوات خدمت تمام وقت بازخرید شده مستخدمین دردستگاههای موضوع این ماده باستثنای مستخدمین مشمول ماده 120 این قانون که دولت در قبال سنوات خدمت آنان هیچگونه تعهدی ندارد از لحاظ تعیین پایه و بازنشستگی و وظیفه مشروط بر این است که کلیه وجوه دریافتی مربوط به بازخرید سنوات مزبور را بصندوق بازنشستگی کشوری پرداخت نمایند .
ه – شرح زیر بآخر ماده 91 قانون استخدام کشوری اضافه میشود :
وزراء و نخست وزیران که از تاریخ 22 بهمن ماه 1357 به اسن مقامات منصوب شده اند بدون رعایت شرط سن بازنشستگی اجباری اعاده بخدمت خواهند شد .
شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران

نوع : قانون

شماره انتشار : 10312

تاریخ تصویب : 1359/03/14

تاریخ ابلاغ : 1359/04/31

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.